Teken software voor speakerontwerp?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 12:45
Ik heb een tijdje geleden met de rekenmachine en op papier een verzwaarde subkist (5 liter compartement voor zand) en ruimte voor inbouw versterker en crossover getekend.

Nu vraag ik me af of er software voor speakerontwerp is waarmee ik eventueel meteen een zaagplan kan maken?

Ik heb begrepen dat shops als Remo en Speaker en Co dit dan om kunnen zetten in een houtpakket. Laten zagen bij de gamma ofzo is ook een optie maar vaak niet echt 100% op maat.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik denk dat je beter apart je speaker kan teken en daarna met een CAD/CAE programma je tekeningen kan maken. Voor CAD/CAE zijn Solidworks en Autodesk Inventor prima paketten, Inventor is 100%compatible met Autocad ook nog eens.

Verwijderd

Ik zeg ook autocad, op basis van zo'n DWG file neem ik aan dat ze wel wat kunnen zagen.

Als je niet echt bekend bent met AutoCad zou ik het gewoon met de hand tekenen, en de maten erbij schrijven.

Daarna alle panelen apart tekenen, ook daar maten bij berekenen/schrijven. Ga met die tekening naar Remo of zo'n andere zaak en je bent klaar. Onderschat het tekenen met de hand en rekenen niet. Is echt geen slechte methode :)

Mijn ervaring met de Gamma is dat ze vrij accuraat zagen. Niet helemaal, maar alle platen hadden dezelfde afwijking (0,7mm) dus was het geen probleem.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mijn ervaring met de Gamma is dat ze vrij accuraat zagen. Niet helemaal, maar alle platen hadden dezelfde afwijking (0,7mm) dus was het geen probleem.
Mijn ervaring is dat het nogal verschilt per gamma :). Het beste kun je zoeken naar een echte houthandel, dat wordt een stuk beter. Ik heb bij de Praxis in Enschede wat laten zagen en dat is echt heel erg slecht geworden.

Ik heb eens solidworks gebruikt, dat werkt best makkelijk, maar ik kreeg er geen zaagplan uit (maar ik ben dus geen solidworks kenner, misschien kan het gewoon).