Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Zoek daar eens op.
Micro-itx bestaat voor zover ik weet niet , wel mini-itx.
Dat is een formaat van VIA (17*17 cm) en die boardjes hebben alleen een Via CPU. Zoek maar eens op www.mini-itx.com
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Die maten die je daar noemt zijn volgens mij gewoon ATX maten. Mijn MSI bordje (gewoon ATX) is 30,5 bij 21,5.spaceboy schreef op 16 januari 2003 @ 00:06:
Thnx, maar nog 's wat. WAT is Micro-ATX. Ik heb dus ook een TH7-II bordje liggen. Afmetingen: 30.5x24.4 cm, da's exact 12"x9.6". Als ik bij Lian-Li kijk hebben ze bijvoorbeeld de PC-9400 kast, daar staat bij: MicroATX (max size 12"x9.6"). Wil dat zeggen dat de TH7-II daar precies inpast? Vanwaar de term MicroATX??
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

de B860T van oei even denken, ik dacht jetway
Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag
eh gast... even voor de duidelijkheid de m van mATX staat voor micro...spaceboy schreef op 16 January 2003 @ 01:29:
Laatste vraagje: ik lees overal dat een ATX-board niet in een Micro-ATX kastje past. (zoals hierboven staat) Als reden staat er dat er in een Micro-ATX kast maar 4 (ofzo) expansie sloten zijn. Maar als ik dat nou niet relevant vindt? PAST het wel, of past het niet?
dit houdt in dat een mATX kast ook een microkast is (=dus kleiner dan ATX kast)
Makkelijk gezegd :ATX board past niet in mATX kast, namelijk board is te groot, punt... jammer maar helaas
Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag
Uw Abit TH7 moederbord past WEL in de Coolermaster ATC-610, denk alleen aan grote koelers
Het mobo is 30.5x24.4cm (12x9.6"). Past echt wel. Of zitten de schroefgaten dan verkeerd?
Als ik op de Coolermaster site kijk, ZIE ik ook dat het bord er FYSIEK inpast. http://www.coolermaster.com/case/p610.htm
Kan iemand mij a.u.b. vertellen waarom dit dus NIET zou lukken? Maar TOCH staat er op de Coolermaster site dat de formfactor Micro-ATX is. WHY? Ik heb zelfs al gebeld met Coolermaster, een vage Engels-sprekende technicus wilde het proberen en zou mij terugmailen, maar heeft dat nog niet gedaan. Ik ben ERG benieuwd naar een goed verhaal waarom 't niet zou lukken!
[ Voor 9% gewijzigd door spaceboy op 16-01-2003 16:44 ]
Voorbeeldje: http://www.hardwareshop4u...ster__ATC_610_GX17090.htm
Als ik dat plaatje dan ook nog bekijk:

Lijkt het me toch vrij duidelijk te zien a.d.h.v. de ruimte rechts van de seriele/parallelle sloten dat een normaal ATX moederbord daar niet in gaat passen, die is veel te hoog om PS/2, USB en dat soort aansluitingen goed uit te laten komen achteraan
Wel een erg mooi kastje BTW, 'k hou deze even in gedachten voor als ik een divX bak ga bouwen
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
ATX: 12" x 9,6"
micro ATX: 8,2" x 9,6"
Een mATX bord is dus korter en da's over het algemeen te zien aan het aantal AGP/PCI/ISA sloten erop zitten. Op een mATX zitten over het algemeen 2 of 3 minder sloten op, daar zit de ruimtebesparing in.
De Coolermaster 610 is *alleen* voor mATX, dus jouw Abit die standaard ATX is, zal niet passen, die is gewoonweg te lang.
Wel wordt bij vrijwel alle kasten voor ATX *ook* aangegeven, dat er mATX in, gewoonweg omdat dat past. Andersom dus echt niet. mATX is en zal altijd kleiner blijven
Misschien nemen ze bij Alternate wel aan, dat iedereen een echte tweaker is, die dat kastje gewoon ombouwt, zo dat het wel past
[ Voor 20% gewijzigd door Yngwie- op 16-01-2003 21:51 ]
Mini-ITX
Zeer klein bijna vierkant moederbordje met niet meer dan 2 PCI sloten
Micro ATX
Klein ook bijna vierkant moederbord met met niet meer dan 4 PCI sloten
ATX
Normaal rechhoekig moederbord met meestal een stuk of 6 PCI sloten
Ik heb hier een baby-at (PPGA) voor me liggen met: 2xISA 4xPCI en 1x AGP
[ Voor 12% gewijzigd door BovenHond op 17-01-2003 12:46 ]
Matsu_matsu schreef op 17 januari 2003 @ 10:36:
Micro ATX
Klein ook bijna vierkant moederbord met met niet meer dan 4 PCI sloten
Jup, of 3 + AGP
Maar micro-atx P4 borden zijn wel te vinden..
Chaintech en Gigabyte hebben ze in ieder geval