[XP] BSOD's IRQL_DRIVER_NOT_LESS

Pagina: 1
Acties:

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hooiiii

ik heb sinds 2 maandjes een nieuw mobo (MSI K7T Turbo) gekregen omdat de elco's op me oude mobo (dezelfde) begonnen te lekken.

maar nu ik dit nieuwe mobo heb, heb ik opeens ongelofelijk veel BSOD's met de melding "irql_driver_not_less".

ik neem aan dat dit een IRQ fout aangeeft dus ik heb meteen maar effe een screenshot van apparaatbeheer gemaakt:
http://home.wanadoo.nl/d-jay/irqs.JPG
iemand enig idee wat ik hiermee aanmoet?

[ Voor 8% gewijzigd door mjszwo op 15-01-2003 20:14 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[google=IRQL NOT LESS OR EQUAL] proberen.
Omega zoeken naar 'IRQL NOT LESS OR EQUAL' proberen.

Er staat toch IRQL, waarom zou dat dan met IRQ's te maken hebben?

[ Voor 53% gewijzigd door blackd op 15-01-2003 20:14 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• mjszwo
  • Niet online
nou ik dacht (omdat het woordje IRQ erin voorkomt) dat er een conflict ontstond doordat een aantal apparaten een IRQ deelden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En het is niet ens bij je opgekomen om VOOR je een topic post eens in een FAQ te neuzen?
daar staat een letterlijke uitleg wat je met die meldingen moet doen.

[ Voor 95% gewijzigd door alt-92 op 15-01-2003 20:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Druk die soundcard of die netwerkkaart in een ander PCI slot en reset configuration data in je BIOS (onder PnP/PCI configuration)...denk dat dat het probleem wel op lost. IRQ's sharen wil heel slecht met netwerkkaarten, ik heb er zelf ook een tijdje last van gehad.

p.s. MSI K7T rules!!!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het heeft dus niets met IRQ"s te maken :X

MrBlackfly: ik stel voor dat je even de twee door mij genoemde linkjes gaat checken wat 't wel is.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Download de nieuwste drivers voor al je hardware eerst maar even, dit verhelpt het probleem vaak.

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 20:19:
Druk die soundcard of die netwerkkaart in een ander PCI slot en reset configuration data in je BIOS (onder PnP/PCI configuration)...denk dat dat het probleem wel op lost. IRQ's sharen wil heel slecht met netwerkkaarten, ik heb er zelf ook een tijdje last van gehad.

p.s. MSI K7T rules!!!
ik vind hem ander aardig sucken :r ik koop nooit meer een product van MSI.
maar ik zal je advies effe opvolgen en kijken hoe het verdergaat :)

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jongens,

dit hoeft dus niets met je IRQ's te maken te hebben. Ik had hetzelfde, en hetgeen dat defect was, was mijn XP 2100+. Die was niet gebrokkeld gewoon brak. Ik heb ander geheugen geprobeerd, andere mobo's, zonder nics sound etc.. . Dus bekijk ff of met ander geheugen het computertje wel werkt.

Verwijderd

MrBlackfly schreef op 15 January 2003 @ 20:22:
[...]

ik vind hem ander aardig sucken :r ik koop nooit meer een product van MSI.
maar ik zal je advies effe opvolgen en kijken hoe het verdergaat :)
Probeer ook je PCI sloten van onder naar boven te vullen en geen sloten over te slaan...vraag me niet waarom, maar daarmee heb ik al meerdere malen dit soort problemen opgelost in meerdere systemen...

Toch blijf ik erbij...K7T Turbo 2 rules..:)

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:12
Het is een geheugen fout!

Dit ben ik diverse malen tegengekomen.
En de oplossing was altijd:.. Vervang geheugen en het probleem is opgelost.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 14:06

Blindfold

Donde estan los conejos?

Dit probleem kan heel veel oorzaken hebben, dus waarschijnlijk heeft iedereen hier wel een beetje gelijk. Bij mij was het probleem dat XP blijkbaar niet echt goed met m'n moederbordje overweg kon (Abit KT7 dacht ik ofzo). Dit heb ik uiteindelijk opgelost door van m'n PC een standard PC te maken (Apparaatbeheer en dan staan bij je Pc dat het een ACPI compliant pc is (doe dit effe uit m'n hoofd, dus het kan net iets anders zijn). Hier moet je een standard PC van maken. Na een reboot gaat ie al je apparaten opnieuw vinden en is ie hopelijk wat stabieler. Het nadeel is wel dat je PC niet meer vanzelf uitgaat, maar dat je weer de melding it's now safe to turn off your pc krijgt. Ik zou dit wel als laatste middel proberen, want dit is best een ingrijpende verandering en het gaat ook niet altijd goed, dus be warned.
Pagina: 1