Toon posts:

[Dreamweaver] Probleem met layers

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een fireworks plaatje "omvormen" naar html bestand. Hiervoor heb ik het figuur in verschillende figuren "geknipt" en die in een layer of 10 tot een html bestand gemaakt. Nu moet er ook tekst in komen, 3 blokken van 10 regels.
Het probleem is: de browser geeft iets anders weer dan DW. Sommige blokken tekst of plaatjes verschijnen veel te laag. Als ik die in DW omhoog doe dan lijkt het dus fout in DW, maar in de browser komt het dan goed.

Wie weet waar dit aan ligt?

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Met fireworks kun je exporteren naar een HTML-bestand, dus ik zie het probleem niet helemaal. Volgens mij is dit een kwestie van F1 en een beetje HTML leren.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Verwijderd

Topicstarter
Das een beetje kort door de bocht. Dat exporteren zorgt voor 1 onbewerkbaar blok in een html file, en dat is niet de bedoeling. Ik wil van dat ene grote plaatje af.

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Welnee, je kan gewoon slices maken, en daarmee je onbewerkbare blok keurig in een table jenzen. Maar ik vraag me af, of je wel op de hoogte bent van het juiste gebruik van Fireworks en Dreamweaver en dat DW helemaal niet zo WYSIWYG is als men doet geloven.
Ik heb het idee dat je denkt simpel een ontwerp op te knippen en daar dan in DW tekst in te zetten, maar zo simpel werkt dat helaas niet.
Je kan er voor kiezen om de tekst ook als plaatje weer te geven, dan kun je je hele site in FW bouwen, maar dat lijkt me nou niet de meest elegante oplossing.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Verwijderd

Topicstarter
thanx waxle..

Verwijderd

je kan gif slices maken en zo alles indelen naar je eigen keuze... en aangezien fireworks een tabel ervan maakt kan je het deel waar tekst komt te staan het plaatje deleten en daar tekst neerzetten...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:21
Oftewel een goed zoeken en lezen geval.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.