Toon posts:

SB Live 5.1 DIGITAL nodig voor Dolby digital geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

Ik heb sinds kort een Creative Inspire 5.1 digital 5500 en ik had al een SB Live 5.1. Nu is het geval dat als mijn speakerset aansluit op mijn digitale poort van mijn geluidskaart ik niet door alle speakers geluid krijg via de test van creative sound mixer. Hij laat dan alleen de linker en rechter speaker voor horen de andere speakers (center, links achter en rechts achter) geeft hij wel aan maar daar komt geen geluid uit.

heb ik hiervoor een SB live 5.1 DIGITAL nodig ??

b.v.d

MvD

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 20:00 ]

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Heb je in de Creative Software wel goed ingesteld dat ie alles via de spidf poort moet weergeven? En staat je Break out box (of hoe zo'n ding ook mag heten) niet ingesteld op alleen stereo?

Verwijderd

je moet een digitale speakerset digitaal aansluiten. Ik heb de inspire 5300, die werkt anoloog via 3 stekkertjes aan mn sb live 5.1. Een sb live! 5.1 heeft geen digitale uitgang...

Dus moet je een digitale hebben...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 21:04:
je moet een digitale speakerset digitaal aansluiten. Ik heb de inspire 5300, die werkt anoloog via 3 stekkertjes aan mn sb live 5.1. Een sb live! 5.1 heeft geen digitale uitgang...

Hij kan _wel_ een digitale uitgang hebben met een uitbreiding :)

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 21:04:

Mijn Live! 5.1 player heeft zeker wel een digitale uitgang.

Een quote uit de Creative handleiding:

Klik voor een grote versie:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haas0553/Live.jpg

edit:
Bij een vriend heb ik via de spdif uitgang z'n Cambridge Soundworks 3500 set aangesloten. Hij heeft exact dezelfde kaart.

[ Voor 12% gewijzigd door yogy op 15-01-2003 21:16 ]

Verwijderd

Zucht, voor de zoveelste keer.

5.1 geluid in games etc.... met een setje als de 5500D is niet mogelijk, aangezien deze geen digital DIN aansluiting heeft en ook geen 5.1 analoge ingangen.
Met spellen blijft het dus stereo, tenzij de speakerset een upmix functie heeft(wordt dan surround, nog geen 6 discrete kanalen)
5.1 kun je alleen krijgen met DVD's via de digitale uitgang van de SB Live, hiervoor moet je wel even een verloopkabel halen van 1 minijack 3,5"-->1 of 2x tulp(maakt niet uit) en de software van je DVD's op SPDIF output zetten.

De SB Live 5.1 Digital is een vercrapte versie van de oude Live 5.1, deze heeft geen aansluiting meer om bv. een livedrive aan te sluiten

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 22:58 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
lees de faq/sticky gebruik de search, gebruik google, doe alles:
Maar open niet het zoveelste topic erover!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.