1 uitgang terra tec dmx1024

Pagina: 1
Acties:

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 17:29
Sinds ik mijn terra tec dmx1024 geluidskaart heb in combinatie met windows xp professional heb ik nog maar via 1 line out geluid. Toen ik windows 98 nog had, had ik twee line-outs.

Windows geeft een waarschuwing als de driver van terra tec geinstalleerd wordt, dat deze niet goedgekeurd is voor xp. (Terwijl dit wel de goede driver is)

Op de site van terra tec wordt er bij de FAQ wel gesproken over geen geluid, maar die problemen zijn weer net iets anders. Bij mij doet 1 line out het gewoon helemaal niet, terwijl dat dat nu weer nergens bij de FAQ staat (Heb trouwens wel de gegeven oplossingen geprobeerd)

In de volume regeling binnen windows wordt het kanaal ook niet weergegeven, voorheen wel!

Iemand een idee, of dit ook gehad?

mcb1

Verwijderd

Eindelijk! Oplossing Terratec DMX Xfire 1024 XP !

Iets beter zoeken voortaan ;)

Welkom op GoT btw

• mcb1
Had alleen naar crystal gezocht, omdat windows dit in eerste instantie aangeeft bij het installeren.
Heb ook nog op deze site gezocht, kwam erg veel artikelen over deze kaart. Zag vervolgens door de bomen het bos niet meer!

Toch een slechte zaak dat terra tec deze problemen nu nog steeds niet opgelost heeft, kijk al een half jaar regelmatig op de site van die gasten.

Zal volgende keer beter mijn best doen met zoeken. Ben pas sinds kort aangemeld hier dus nog effe wennen!

MAAR HET WERKT NU WEL!!!

bedankt!

mcb1

• mcb1
Zeg mack, als ik nou schrijf dat ik al op de site van terra tec gekeken heb. Zou het dan niet zo kunnen zijn dat deze driver niet werkt?

De driver werkt dus niet correct! Je krijgt nu i.p.v. front en rear in de volumecontrol front en surround! Dit werkt dus niet! (geen geluid via de surround optie)

De oplossing van play werkt wel!

Volgende keer even beter lezen a.u.b.

mcb1

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Het moet werken met de 3057's. Ga in je Terratec control panel naar tabblad 3D Sound en klik op bronpositie. Dan het blauwe 2D bolletje naar het midden schuiven en voilà! Evenveel geluid naar links rechts voor achter.

Volgende keer even beter proberen a.u.b.

(toch fijn als mensen je proberen te helpen dat ze afgezeken worden.....)

This title is for sale, please send me a PM

Verwijderd

the-body schreef op 16 januari 2003 @ 20:44:
Het moet werken met de 3057's. Ga in je Terratec control panel naar tabblad 3D Sound en klik op bronpositie. Dan het blauwe 2D bolletje naar het midden schuiven en voilà! Evenveel geluid naar links rechts voor achter.

Volgende keer even beter proberen a.u.b.

(toch fijn als mensen je proberen te helpen dat ze afgezeken worden.....)
Ehm, dit is ook niet nodig, hij heeft inmiddels de oplossing, is er blij mee en daarmee is dit topic ten einde. Klaar om in de diepe kerkers van Got te verdwijnen, te wachten op iemand die hem via de search erweer uit trekt.

Ik vindt trouwens zijn verklaring die hij geeft, waarom hij de driver niet had gevonden duidelijk zat.

Lijkt me trouwens sterk dat het aan de oplossing lag die jij aandroeg, maar dat doet er verder ook niet toe.

Tipje voor de topicstarter, de link die ik je gaf komt uit de AV Faq, daar staat erg veel nuttigge informatie in. Lees die, net als de rest van de Faq's voordat je een topic opent in een willekeurig subforum van GoT.

Betrap nog vaak zat wat meer ervaren gebruikers die niet op de hoogte zijn van de Faq. ;)
Pagina: 1