Ik heb een utp cat5 kabel naar boven liggen voor internet via isdn met een interne modem. Heb sinds vandaag een laptop maar geen isdn modem. In allebij zit een netwerk kaart. Kan ik het netwerk en isdn over 1 kabel laten lopen doormiddel van 2 splitters? Boven een splitter en daar op aan gesloten de modem en netwerk, dan via 1 kabel naar beneden dan weer een splitter met 1 kabel naar mijn nt1 kast en 1 crosskabel naar de laptop.
Verwijderd
nee, dat kan niet aangezien een UTP kabel gedraaide paren heeft, en een ISDN kabel is gewoon een 8 aderige telefoon kabel. Ik zou dus niet weten hoe dat zou moeten
Kan wel, als de kabel *goed* gemaakt is zijn pin 1,2,3 en 6 voor ethernet en 4,5,7 en 8 voor isdn geschikt (per afspraak). Hier kun je dan een soort splitter op zetten (aan beide kanten natuurlijk) waardoor beiden over dezelfde utp-kabel te leiden zijn.
edit:
en cisco doet het weer anders, die gebruikt pin 3,4,5,6 voor ISDN. Maar wel maar 4 aders dus, dus het moet kunnen.
en nog een foutje in de pinout
edit:
en cisco doet het weer anders, die gebruikt pin 3,4,5,6 voor ISDN. Maar wel maar 4 aders dus, dus het moet kunnen.
en nog een foutje in de pinout
[ Voor 26% gewijzigd door wouter93 op 15-01-2003 19:49 ]
Ja, kan op zich wel.
Alleen:
1) Moet de ISDN-kabel eruit en een UTP-kabel erin
2) Moet je dan wel zelf een splitter maken die netjes de 4 aders voor ISDN en voor UTP netjes scheidt naar 2 stekkers.
Maar kunnen: ja. Je hebt dan dus 8 aders nodig (UTP heeft 8 aders). Dat getwiste maakt volgens mij voor ISDN geen donder uit.
Alleen:
1) Moet de ISDN-kabel eruit en een UTP-kabel erin
2) Moet je dan wel zelf een splitter maken die netjes de 4 aders voor ISDN en voor UTP netjes scheidt naar 2 stekkers.
Maar kunnen: ja. Je hebt dan dus 8 aders nodig (UTP heeft 8 aders). Dat getwiste maakt volgens mij voor ISDN geen donder uit.
zijn er bij isdn en ethernet pinnen die ze allebij gebruiken of gebruiken geen van beide een zelfde pin dus dat ze allebij pin 3 gebruiken ofzo
en gebruikt isdn niet twee pinnen
en gebruikt isdn niet twee pinnen
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 20:19 ]
Helaas...Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 20:18:
zijn er bij isdn en ethernet pinnen die ze allebij gebruiken of gebruiken geen van beide een zelfde pin dus dat ze allebij pin 3 gebruiken ofzo
ISDN: 3, 4, 5, 6
UTP: 1, 2, 3, 6
Dus zal je zelf bij het splitsen moeten zorgen dat de juiste aders naar de juiste stekker toe gaan.
[ Voor 19% gewijzigd door WFvN op 15-01-2003 20:21 ]
Dus moet ik voor ethernet voor de splitter alleen pin 3 en 6 op 7 en 8 zetten en dan beneden na de splitter weer op 3 en 6
Dat is een mogelijkheid ja
Omgekeerd zou je het zelfde natuurlijk voor ISDN kunnen doen
Omgekeerd zou je het zelfde natuurlijk voor ISDN kunnen doen
En geen fouten maken... Ik denk dat je Netwerkkaartje niet zo blij zal zijn als hij een ISDN-ader in zich krijgtVerwijderd schreef op 15 January 2003 @ 20:27:
OK bedankt en nu dus alleen nog maar even mijn tang opzoeken en knippen maar
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/1#1b
Denk vanaf nu aub 2x na voor je nog eens zo'n nietszeggende topictitel kiest
Titel changed...
Denk vanaf nu aub 2x na voor je nog eens zo'n nietszeggende topictitel kiest
Titel changed...
Pagina: 1