Toon posts:

Advies over kopen nieuwe compu op hcc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dus op de hcc een nieuwe pc kopen en nou zou ik graag wat advies hebben....
Ik wil voor een redelijk bedrag een fatsoendelijk systeem hebben, zelf dacht ik aan:
Kast met 300 watt voeding (A-Open big tower) met wat extra fans erin
Abit kt7(-raid)/Asus A7V
Duron 650 (die zou de 950 moeten halen)
Goede cpu koeler (golden orb/alpha?)
256mb pc133 mem....(niet te duur dus geen cas2)
SB live player 1024 retail (retail voor de vergulde aansluitingen)
Ibm 30gb hd 7200rpm 2mb cache
sony diskdrive
plextor 8/4/32A (omdat ik die al heb)
asus/creative geforce 2mx 32mb
sitecom 10/100mbit kaartje
logitech optical wheelmouse
microsoft internet keyboard

monitor heb ik nog....
en dit voor zo'n F2500,-
Zou graag advies hebben over geforce 2mx kaartje of een andere vid-card en over de cpu-koeler.

Verwijderd

Lekker ding ;)

BTW. Zo'n SiteCom kaart is perfect. Ik heb er nog eentje liggen voor je, niet gebruikt (was over). ICQ / mail ff als je interesse heb.

[Mike]

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Weet dat het Kingston geheugen (CAS2) nu heel erg goedkoop is, (290.- per 128mb pc133 dimm)

Als je echt heeel lekker wilt computeren koop je dit geheugen....

Don't You stare there, Operate!

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 23:34
Koop geen creative geforce2 MX, die heeft 64bits DDR ram op 143MHz en dat is trager dan de andere geforce2 MX kaarten, die hebben 166MHz 128bits ram. Koop dus de ASUS videokaart en als je er wat meer aan kan besteden, dan kan je ook de RETAIL Hercules Geforce2 MX halen, die heeft namelijk 5.5ns RAM (183MHz). Dat is denk ik de snelste MX kaart (non-oc-ed)!

Verwijderd

Topicstarter
Heb net nog een beetje rondgekeken voor een vid-card, dat wordt dus waarschijnlijk die hercules retail, met een extra koelertje erop moet die het snel genoeg doen....
Maar welke cpu-koeler kan ik het beste kopen?

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 21:30

ride277

Cooled by Noctua

Ik heb er een van ned-cool.nl .. niet duur en geen problemen mee gehad. Merken staan daar ook wel, op die site.

Sux6 !

| system specs |

Verwijderd

Topicstarter
Deze proc koeler of een betere?
Spire MA324-15
Want ik wil dit systeem zo ver mogelijk gaan overklokken, ook de vid-card.
Ik kit gewoon op de vid-card nog een oude proc-koeler.
Maar ik zou graag een goed advies hebben over een cpu-koeler, want ik wil op z'n minst 950 uit dit beestje halen.

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 21:30

ride277

Cooled by Noctua

Op www.ned-cool.nl :
Processor max. : Zif socket A, up to 1GHz
Afmetingen : Heat sink: 65x60x35mm (lxbxh)
12VDC Fan: 50x50x15mm
Lagering : Kogel-lager
Omwentelingen (RPM) : 4000/min +/-10%
Geluidsnivo : 29.0 dBA
Luchtopbrengst : 18.1 CFM bij 4,000 RPM
Amperage : 0.17 A
Gemiddelde Levensduur : 50.000 uur
Aansluiting : Moederbord, 3 Pins Connector

Toepassing : AMD Duron 462 700MHz ~ 1GHz / Thunderbird 462 700MHz ~ 1GHz

Thermisch Raakvlak : Thermal pad 20x20mm 0.56ºC/W

Now ik denk dat dat voor zich spreekt toch ?

| system specs |

Verwijderd

yep ik zou ook voor de spire gaan, de vraag is of je die makkelijk kunt vinden. Ik heb stad en land afgezocht voor zo'n ding. niemand verkoopt ze, ze hebben allemaal coolermaster.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ik zal als ik jou was alles op de hcc kopen echt de moeite waard.
kijk es opmijn site wanneer het hcc zover is of nu al.

ik weet er zitten script fouten in maar er mist nix, die fouten moeten ik nog wel halen

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het derde jaar al dat ik alles op de hcc ga kopen, heb vorig jaar een celeron systeem voor 1400 gulden bij elkaar kunnen sprokkelen (low-end voor m'n ouders) maar dit jaar is het echt tijd voor een nieuwe computer voor mezelf, en al moet ik 2 keer de hele beurs aflopen (wat je maar net haalt in 1 dag) I moet en zal die dag alles bij mekaar krijgen en 's avonds als ik om 8 uur ofzo thuis kom (ik woon in Limburg) dan zal ie binnen anderhalf uur in elkaar staan.
Ok, maar die spire is dus goed genoeg, golden orb niet, te duur maar werkt niet goed, imitatie zelfs beter, alleen die alpha is beter maar minstens 3x zo duur. Moederbord: Welke zal ik nou pakken die asus a7v of die abit kt7 raid?

Verwijderd

Die Spire MA324-15 doet het wel goed. Kijk maar bij de test op overklokken.com.De Spire past goed op de core en is niet duur ( bij Nedcool fl.31 bij vooruitbetaling).

Verwijderd

Sitecom kaartje is wel een beetje uitkijken. 100 mbit doet hij prima. Met 100 mbit full duplex heb ik er 3 laten overlijden. Toen toch maar voor 3c905b OEM gegaan. Kost iets meer, maar als er meer van dit soort kaarten in je netwerk zitten merk je het snelheidsverschil best wel.
Pagina: 1