Wireless kitje voor een laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 09:10
Hallo,

We hebben thuis een netwerkje van 5 computers met daarin een router die ADSL deelt.

Mijn moeder heeft een laptop waarmee ze het internet op gaat via het netwerk, nu is ze binnenkort jarig en ik vroeg me af of die wireless kitjes al een beetje betaalbaar zijn.
Zou ze echt heel leuk vinden zoiets.
Zijn er kitjes met een PCMCIA kaartje en een grondstation?
De snelheid is niet belangrijk (ze mailed en surft alleen maar) afstand zal maximaal 15 meter worden zonder versperringen als muren.

Wat bevelen jullie aan? Ik ben nl helemaal niet thuis op dit gebied.
bvd.

Verwijderd

2 van die usb bluetooth dingen maybe?
die waren vond ik toen wel cheap, duno meer hoe duur dat was of nu is, maar dat weet vast wel iemand
http://www.tweakers.net/pricewatch/?Query=bluetooth

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 19:00 ]

• procyon
Ze heeft nu in de hoek vande kamer een stukje CAT5 liggen die ze steeds in haar laptop vrot, daar zou ik toch een grondstation aan kunnen zetten?

En dan een PCMCIA kaartje die communiceert met het grondstation.

Verwijderd

Procyon for life schreef op 15 January 2003 @ 18:59:
Ze heeft nu in de hoek vande kamer een stukje CAT5 liggen die ze steeds in haar laptop vrot, daar zou ik toch een grondstation aan kunnen zetten?

En dan een PCMCIA kaartje die communiceert met het grondstation.
kan wel denk ik, maar volgens mij is pcmcia duurder dan usb zo te zien in pricewatch
http://www.tweakers.net/pricewatch/?Query=bluetooth :) kijk maar is

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 19:02 ]

• procyon
Wat moet ik nou met Bluetooth?
Ik wil gewoon de laptop via een wireless geval via een switch aan de router hangen

Verwijderd

bluetooth is ook wireless was maar een idee... anders zoek je @ got naar wireless dan krijg je veel van die "bluetooth/wlan wat is het beste" etc. topics.

Verwijderd

je kan adhoc verbinding maken met 2 wireless usb adapters of een structure accespoint met usb-adapter of een wireless router met een usb adapter.
Ipv usb adapters kan je ook wireless pcmcia kaartjes gebruiken.
Bereik in huis is goed, zeker in een kamer. Blue Tooth kan ook maar heeft een maximaal bereik van 10 meter. Een wireless setje van bv Belkin heeft een bereik van enkele honderden meters. Belkin heeft trouwens levenslange garantie.

Kijk eens bij www.Linksys.nl of Linksys.com

• procyon
pff wat duur nog!

Ik dacht dat ik met EUR 100 wel klaar zou zijn, zijn er geen el-cheapo oplossingen? verbinding hoeft niet super te zijn, maximale afstand zal ongeveer 15 meter zijn.
Meer als 150 euro vind ik echt te gek worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 19:12:
Blue Tooth kan ook maar heeft een maximaal bereik van 10 meter.
Onzin!!! Bluetooth kan afstanden halen tot 100m!!

• procyon
Maare ik heb geen andere oplossingen gevonden, dat het nog zo duur is begrijp ik echt niet..
hmm.. toch maar een ander cadeau gaan verzinnen

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Niet zo snel opgeven. Wireless is vrij duur idd maar je krijgt er naar mijn idee een hoop voor terug. Ik ben eigenlijk op zoek naar precies hetzelfde. Weliswaar op wat langere termijn dan jij maar toch. Ik heb me een klein beetje erin verdiept en er is best wel wat te krijgen. Idd niet onder de 100E. Dus wil je daaronder klaar zijn kun je meteen stoppen met zoeken. :)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:01

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 09:42:
[...]
Onzin!!! Bluetooth kan afstanden halen tot 100m!!
<zucht>
Best lullig dat je de opmerking van iemand anders 'onzin' noemt terwijl je zelf kennelijk ook niet weet waar het over gaat.

Je hebt verschillende classes binnen Bluetooth. De class voor close personal area is 10 meter. Je hebt ook een class die geschikt is voor 100 meter.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

E-tech Wireless Accesspoint: 150 euro excl of beter E-tech Wireless Router: 199,00 euro excl
E-tech Wireless PCMCIA: 87,50 euro excl.

Redelijk dure oplossing.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:32
Procyon for life schreef op 16 January 2003 @ 15:07:
Maare ik heb geen andere oplossingen gevonden, dat het nog zo duur is begrijp ik echt niet..
hmm.. toch maar een ander cadeau gaan verzinnen
Dat het zo duur is komt omdat je een groundstation hebt waarin een netwerkkaart zit die netwerkomzet naar draadloos. en je moet ook weer iets in je laptop hebben die datontvangt. Het moet (redelijk) veilig, het is ontwikkeld, software is ervoor geschreven etc.

Dit kost gewoon geld. Als je dit allemaal mee teld valt het best wel mee.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
+- 300 euro voor

Wireless Gateway
Wireless pcmcia
Wireless pci kaartje.

of

Wireless Gateway
Wireless pcmcia
Wireless USB

of

Wireless Gateway
Wireless USB
Wireless USB

Allemaal op linksys.nl

Die gateway is overigens gewoon te gebruiken als accespoint beetje afhankelijk van hoe je nu je internet deelt.

Verwijderd

Procyon for life schreef op 15 January 2003 @ 19:21:
pff wat duur nog!

Ik dacht dat ik met EUR 100 wel klaar zou zijn, zijn er geen el-cheapo oplossingen? verbinding hoeft niet super te zijn, maximale afstand zal ongeveer 15 meter zijn.
Meer als 150 euro vind ik echt te gek worden.
mhh.
Sitecom WL500 ,usb en pcmcia kitje voor 99euro..

Verwijderd

Pogostokje schreef op 16 January 2003 @ 15:35:
[...]

<zucht>
Best lullig dat je de opmerking van iemand anders 'onzin' noemt terwijl je zelf kennelijk ook niet weet waar het over gaat.

Je hebt verschillende classes binnen Bluetooth. De class voor close personal area is 10 meter. Je hebt ook een class die geschikt is voor 100 meter.
Ehh.... Waaruit concludeer jij dat ik niet weet waar ik over praat?
Binnen Bluetooth bestaat er een standaard voor communicatie tot 100m, waardoor een opmerking als Bluetooth kan max 15m overbruggen per definitie onwaar is. Ik gaf alleen aan dat het wel degelijk mogelijk is om grotere afstanden te overbruggen met Bluetooth, het leek mij ook een mooie oplossing voor de uitdaging van de topic starter die hij misschien anders nooit had bekeken omdat er wordt beweerd dat Bluetooth niet aan zijn eisen voldoet.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 23:01:
[...]

mhh.
Sitecom WL500 ,usb en pcmcia kitje voor 99euro..
Ik hoef nooit geen sitecom meer heb 2 kaartjes gehad en de 1 was dood binnen 3 maanden.

En bereik zuigt gewoon. Linksys set is stukke beter

Verwijderd

hehe, een late reaktie :)
mijn wl12 is wel leuk ,maar heb nu een L1 22mbit pcmcia ,en die is wel redelijk beestig gevoelig.

beter als mijn compaq's :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 09:54:
[...]

Ehh.... Waaruit concludeer jij dat ik niet weet waar ik over praat?
Binnen Bluetooth bestaat er een standaard voor communicatie tot 100m, waardoor een opmerking als Bluetooth kan max 15m overbruggen per definitie onwaar is. Ik gaf alleen aan dat het wel degelijk mogelijk is om grotere afstanden te overbruggen met Bluetooth, het leek mij ook een mooie oplossing voor de uitdaging van de topic starter die hij misschien anders nooit had bekeken omdat er wordt beweerd dat Bluetooth niet aan zijn eisen voldoet.
De meeste verkrijgbare bluetooth apparaten die voor consumenten te verkrijgen zijn worden maar gegarandeerd tot 10 meter.
Dus je komt niet met een optie en al zeker niet met een uitdaging!

Dus > Gewoon een Sweex , Sitecom of Edimax setje op de kop tikken en gaan met die WireLess banaan

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 14:51:
hehe, een late reaktie :)
mijn wl12 is wel leuk ,maar heb nu een L1 22mbit pcmcia ,en die is wel redelijk beestig gevoelig.

beter als mijn compaq's :)
Dank voor deze mededeling

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.