Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

200W te weinig?

Pagina: 1
Acties:

• Sjonny75
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2021
Ik heb een 200W voeding en nu wil ik daar een fluo-lamp aan hangen met een schakelaar. Als ik de voeding aanzet gaat het licht branden. Schakel ik em uit met de schakelaar dan gaat de voeding ook uit :? Als ik de lamp uit heb staan en ik schakel de voeding in dan is de lamp dus uit, maar probeer ik de lamp aan te zetten stopt de voeding weer.

Ik heb de lamp eens aan een andere voeding gehangen van 230W en dan kan ik de lamp aan en uitzetten zovaak ik wil en is er niks aan de hand.

Wat kan het probleem zijn?

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Heb je m wel goed aangesloten?

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 22:32

DSK

boeiend...

Hangt er ook nog iets anders aan de voeding? en wat bedoel je met fluo-lamp?

Blog (Linux-related)

• Sjonny75
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2021
Jensd schreef op 15 January 2003 @ 18:55:
Hangt er ook nog iets anders aan de voeding? en wat bedoel je met fluo-lamp?
Met een fluo-lamp bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/blauw200x200.jpg

en ik heb verder niks aan de voeding hangen, en het is goed aangesloten

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Sjonny75 schreef op 15 January 2003 @ 19:04:
[...]

Met een fluo-lamp bedoel ik:
[afbeelding]

en ik heb verder niks aan de voeding hangen, en het is goed aangesloten
dat heet gewoon een ccfl hoor :)

Verwijderd

200 watt moet voor een ccfl ruimschoots genoeg zijn lijkt mij, die dingen verbruiken volgens mij bijna geen stroom, misschien alleen bij het opstarten van de lamp.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 22:35

MBV

zitten er geen specs bij zo'n lamp hoeveel hij maximaal verbruikt? en als je er een ampère meter tussen zet, bij die 230 W, hoever schiet hij dan uit? Misschien is het probleem dat je voeding op 5V of 12V niet genoeg stroom kan leveren. 200W is altijd de opgetelde waarden.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Volgens mij heb je hem gewoon verkeerd geschakeld en staat ie in serie met je voeding dus als je hem uitzet wordt de stroomkring onderbroken en gaat alles uit :)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 20:50
wat zijn de rest van je specs?
kan namelijk zijn dat dit net één druppel te veel is

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
nee hoor, ligt aan je invertor van je ccfl, na het in of uitschakelen van een ccfl, treedt er een inductiespanning op, dit kan je voeding niet hebben (sommige wel, sommige niet, deze dus niet :)). Je zou kunnen proberen een diode in serie te zetten met de invertor, of een condensator parallel te plaatsen aan de invertor. Andere voeding kopen is natuurlijk ook een oplossing, maar is iets te duur als je het met een diode van 10 cent ook kan :P

Verwijderd

het ligt dus gewoon aan je voeding :)
Pagina: 1