Ja, dus de laptop van men stiefmoeder heeft een adminpass in de BIOS staan die er voor zorgt dat er geen settings kunnen worden veranderd.
Die laptop moet is dringend geherinstalleerd worden. Ik wil de boot-sequence veranderen zodat ik van de Win98SE CD kan booten, nu is de sequence FDD>HDD>CD-ROM.
Ik kan alles installeren door te booten van diskette, maar ik mis zo'n kabel om de FDD aan de parallele poort te hangen
Ik heb al vanalles geprobeerd:
- Flashen van het BIOS
- Allerlei soorten tools om het wachtwoord te kunnen achterhalen
- Bekende masterpasswords
- CMOS batterij voor 48 uur loskoppelen
- Dell gebeld, maar nee, ik moet een aankoopbewijs hebben maar men stiefmoeder heeft die meegekregen toen ze doorging bij het advocatenkantoor waar ze werkte (ze is advocaat
). Twas al een oud ding, en ik ga ni beginnen naar hun ICT dienst bellen voor een adminpass, zij ook niet, ze zijn daar natuurlijk nogal paranoid.
Na wat searches op GoT zag ik dat er al topic's zijn geweest over Dell's met hetzelfde probleem waarbij sommigen praatten over een Dell Masterpassword generator.
Lijkt me zeeer bruikbaar
Iemand nog suggesties?
Die laptop moet is dringend geherinstalleerd worden. Ik wil de boot-sequence veranderen zodat ik van de Win98SE CD kan booten, nu is de sequence FDD>HDD>CD-ROM.
Ik kan alles installeren door te booten van diskette, maar ik mis zo'n kabel om de FDD aan de parallele poort te hangen
Ik heb al vanalles geprobeerd:
- Flashen van het BIOS
- Allerlei soorten tools om het wachtwoord te kunnen achterhalen
- Bekende masterpasswords
- CMOS batterij voor 48 uur loskoppelen
- Dell gebeld, maar nee, ik moet een aankoopbewijs hebben maar men stiefmoeder heeft die meegekregen toen ze doorging bij het advocatenkantoor waar ze werkte (ze is advocaat
Na wat searches op GoT zag ik dat er al topic's zijn geweest over Dell's met hetzelfde probleem waarbij sommigen praatten over een Dell Masterpassword generator.
Lijkt me zeeer bruikbaar
Iemand nog suggesties?