Het huisnetwerk zit is afgelopen week overgeschakeld van Casema kabel naar baby Xl ADSL. We maken gebruik van een linux server waar we nu Freesco op draaien om de internetverbinding te delen. Het probleem is dat sinds we overgeschakeld zijn we een vrij grote packetloss hebben. DIt ligt niet aan de internetverbinding of de telefoonkabel, want bij het direct aansluiten op een win-XP pc, is er geen packetloss en hapert de verbinding ook niet. De netwerkpc is weliswaar aan de oude kant, maar 100 mhz moet ruim voldoende zijn om alleen freesco op te draaien. Waar zou het probleem kunnen liggen?
Heb je binnen je netwerk ook veel packetloss? Heb je er een switch of een hub tussen zitten??
er is geen packetloss binnen het netwerk, het probleem is volledig weg als we direct op een windowspc aansluiten, ook als je dan een ping via een andere pc doet. ER is geen switch of hub aanwezig.
Als ik het goed begrijp hebben jullie 2 pc's dat Freesco routertje en een internet pc? Hmm toch niet, hoe veel netwerkkaarten heb je in die Freesco router zitten of maak even een plaatje van jullie huidige situatie.
[ Voor 45% gewijzigd door Eskimootje op 15-01-2003 19:19 ]
hebben nu de situatie dat r een pc is die als server dient voor de internet van 5 computers. Het is router van freesco die erop geinstalleerd is. Er zitten 2 netwerkkaarten in de freesco-pc. het probleem lijkt te wijzen naar de software, freesco dus. is er misschien een alternatief programma om te gebruiken als router voor de ADSL verbinding?
genoeg alternatievenVerwijderd schreef op 15 January 2003 @ 23:15:
hebben nu de situatie dat r een pc is die als server dient voor de internet van 5 computers. Het is router van freesco die erop geinstalleerd is. Er zitten 2 netwerkkaarten in de freesco-pc. het probleem lijkt te wijzen naar de software, freesco dus. is er misschien een alternatief programma om te gebruiken als router voor de ADSL verbinding?
Verder had je freesco eerst verwijderd? of alleen de settings veranderd?
Hoe sluit jij 5 computers dan aan zonder hub of switch? Of je hebt een tokenringnetwerk of ik weet al waar de packetloss vandaan komtVerwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 18:47:
er is geen packetloss binnen het netwerk, het probleem is volledig weg als we direct op een windowspc aansluiten, ook als je dan een ping via een andere pc doet. ER is geen switch of hub aanwezig.
ooit van coax gehoordEskimootje schreef op 15 January 2003 @ 23:47:
[...]
Hoe sluit jij 5 computers dan aan zonder hub of switch? Of je hebt een tokenringnetwerk of ik weet al waar de packetloss vandaan komt
met coax idd, op 1 pc 2 netwerkkaarten, 1 coax, en 1 voor de inkomende utp-internetkabel. Deze pc draait dus op freesco. freesco stond er nog niet op voordat we adsl hadden, we gebruikten een ander programma voor het kabelinternet.
IK ben bang dat je het toch moet vinden bij de coax verbindingen.. Wordt het niet eens tijd voor UTP en hubje?
als we t moeten vinden bij de coax verbinding, hoe kan t dan dat een win-pc die packetloss niet geeft? ook al gebruik je dan een andere pc in het netwerk.
Maybe is het coax kaartje in je Freesco pc niet goed of is hij daar niet goed vastgemaakt.Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 11:30:
als we t moeten vinden bij de coax verbinding, hoe kan t dan dat een win-pc die packetloss niet geeft? ook al gebruik je dan een andere pc in het netwerk.
Ennuh ik heb wel van coax gehoord hoor, wordt alleen zelden meer gebruikt.
waar heb je precies je packetkloss? is dat bij je router, daarvoor of daarachter?Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 11:30:
Precies en als dan het pingen naar de freesco router ook goed gaat zonder loss en naar tweakers zonder los vanuit freesco zelf dan zit het probleem met freesco.
Een nieuwe install zou ik dan adviseren.
Een nieuwe install zou ik dan adviseren.
Pagina: 1