Toon posts:

E-Tech Router, printer en bestanden Sharen tussen 2 pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag mijn e-tech router binnengekregen. Binnen no-time waren beide pc's op het internet en het werkt buitengewoon goed. Games, msn, icq ..alles! Behalve....

ik zou graag ook de printers en bestanden tussen deze 2 pc's sharen. In de router zit ook een switch, dus dat zou moeten kunnen. Nu heb ik erg veel geprobeerd. (printer delen, harde schijf delen, thuisnetwerk opzetten). Maar hij vind gewoon de andere pc niet. De andere pc staat bijvoorbeeld ook niet bij netwerklocaties. Als ik de printer deel(de printershare ding bij netwerk is geinstalleerd), dan kan de andere pc de printer ook niet vinden(ja, de printer staat ook aan). Het zelfde geld voor de harde schijf.

De situatie die bij mij thuis is: --> internet komt binnen --> router -> 2 pc's op de router. Op beide staan win xp(1 home en 1 proffesional).

Ik ben best wel newbie op netwerk gebied, dus ik hoop dat iemand hier mij kan helpen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Bij voorbaat dank ;)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Staat er nog ergens 1 of andere firewall aan (bv die van XP zelf) ?

Werkt:
start->run
code:
1
\\[ip andere pc]

wel ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Mijn norton internetsecurity firewall staat aan. Moet deze soms uit?. Die van xp heb ik uitgezet.

als ik \\ipadres van de andere pc uitvoer uitvoer, dan zegt hij dat hij het netwerkpad niet kan vinden.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 18:31:
Mijn norton internetsecurity firewall staat aan. Moet deze soms uit?. Die van xp heb ik uitgezet.

als ik \\ipadres van de andere pc uitvoer uitvoer, dan zegt hij dat hij het netwerkpad niet kan vinden.

Begin eens met die uit te zetten en dan nog eens te proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Het werkt 8)

Nu nog ff 2 vraagjes. Als ik het huisnetwerk aan het instellen ben, dan krijg ik steeds te horen dat het beveiliginsrisico's met zich meeneemt.

Vraag 1: Zijn dit echt enorm grote beveiligingsrisico's waardoor je er over zou moeten nadenken om toch maar geen bestanden en printers te sharen?

Vraag 2: Andere mensen kunnen toch niet nu zo maar op mijn pc kijken als ze mijn ip weten? :X Ik heb namelijk nu ook de optie aan staan dat je de bestanden kunt wijzigen van de ene pc naar de andere.

Bij voorbaat dank,

Starrie

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 10:13 . Reden: Starrie vergeet wel wat eens ]

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 09:58:
Nu nog ff 2 vraagjes. Als ik het huisnetwerk aan het instellen ben, dan krijg ik steeds te horen dat het beveiliginsrisico's met zich meeneemt.

Vraag 1: Zijn dit echt enorm grote beveiligingsrisico's waardoor je er over zou moeten nadenken om toch maar geen bestanden en printers te sharen?

Vraag 2: Andere mensen kunnen toch niet nu zo maar op mijn pc kijken als ze mijn ip weten? :X

Nee, want jij zit achter je router en bent niet direct van buitenaf bereikbaar (niet zonder portmappings)

Verwijderd

Topicstarter
Dus met een router is dat niet zo erg? En met een hub/switch wel.? Snap ik het zo een beetje?

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 22:08
MEt je Etech Router zit je namelijk achter NAT das eigenlijk een firewall opzich :), ik heb namelijk zelf een Etech adsl modem/router + switch. Moet zeggen best makkelijk , alleen kom er voor geen wijs uit hoe ik die port mappings moet aanleggen want MIRC doet het namelijk voor geen meter achter NAT/NAPT :'(
en als je het uitzet krijg ik helemaal geen internet verbinding meer :(

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

Verwijderd

Topicstarter
Lekker weird, bij mij doet mirc het wel. Ik heb wel die nieuwste firmware, jij ook?

• manowar
ja heb gewoon de nieuwste firmware van de Etech support pagina , voor de rest loopt alles als een trein en ben ik heel erg blij met mn adsl modem :*) . d8 dat de laatste firmware V930 is voor mn modem

Verwijderd

Topicstarter
mm, weird. Ik gebruik de router bij het kabelinternet. bij mij doet mirc het dus zonder enig probleem.

• manowar
Hmmm wazig , ik kom in het boekje er namelijk neit goed uit hoe ik het moet doen :(
En op school krijg ik pas het komende semester Routers configureren (Cisco CCNA).
en zo lang wachten zie ik niet echt zitten

Pagina: 1