Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Zelf P4 stekkertje maken

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-08 13:28

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Topicstarter
Kweet niet of dit wel in dit forum hoort eigelijk maar ok (en of dit mss al eens eerder langsgekomen is)...

Degene met atx voedingen met geen P4 stekkertje en geen molex aansluiting op het moederbord, kunnen zelf makkelijk een stekkertje maken met behulp van een oude voeding (die stuk is)
Een atx connector heeft namelijk aan 1 kant exact de 4 vormpjes van de aansluiting van een P4 stekkertje (2x vierkantje, 2x half bolletje, diagonaal), als je deze dus eraf snijdt mbv een stanleymes ofzo, past deze perfect. Dan hoef je alleen nog 2 molexen op te offeren van je voeding (misschien kan het ook met 1, zelf heb ik er 2 genomen, voor de zekerheid). Kwestie van 4 kabeltjes vast maken aan de molexen, 2x de 12V (geel) en 2x de ground (zwart) en je hebt je P4 voeding.

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dus..... prutsen maar zou'k zeggen

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 09:55

Steve

Krokodil \o/

Kan zeker met één 12V, gewoon splitsen.

Of als je dat niet zitten heb je nog steeds het 12V-kabeltje van de connector voor je floppydrive, de meeste voedingen hebben er 2 terwijl de meeste mensen (g)één floppydrive hebben.

[ Voor 74% gewijzigd door Steve op 15-01-2003 17:53 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik weet niet hoeveel die P4 trekt via dat stekkertje, maar trekt ie dat wel als hij op delzelfde aansluiting zit al de cdrom oid.

* Glashelder geeft de voorkeur aan een echte p4 voeding

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

dual-zip schreef op 15 januari 2003 @ 17:56:
Ik weet niet hoeveel die P4 trekt via dat stekkertje, maar trekt ie dat wel als hij op delzelfde aansluiting zit al de cdrom oid.

/me geeft de voorkeur aan een echte p4 voeding
Alles komt in de voeding zelf bij elkaar op een kanaal voor die spanning. Dat maakt dus echt niet uit.
Echter weet ik niet zeker of zo'n niet-P4-voorbereide voeding alleen maar het stekkertje mist. Misschien hebben P4-compliant voedingen wel een extra sterke 12V lijn, dus dat zou ik eerst even afchecken. Je tweak zal iig wel werken, en kan makkelijk van 1 molex..

Edit: En om dat te checken neem je gewoon een oude en een nieuwe ATX voeding met hetzelfde vermogen, en vergelijkt de opgaven bij de stroomsterktes.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 18:00 ]

• DDan

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Topicstarter
minimaal 8A volgens specificaties dacht ik mij te herinerren, heb ut zelf gedaan op een voeding met maar 9A max op +12V-lijn, loopt perfect, +12V-lijn zit volgens de bios op 11,8~11,9V

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 17:59:
[...]

Alles komt in de voeding zelf bij elkaar op een kanaal voor die spanning. Dat maakt dus echt niet uit.
Echter weet ik niet zeker of zo'n niet-P4-voorbereide voeding alleen maar het stekkertje mist. Misschien hebben P4-compliant voedingen wel een extra sterke 12V lijn, dus dat zou ik eerst even afchecken. Je tweak zal iig wel werken, en kan makkelijk van 1 molex..

Edit: En om dat te checken neem je gewoon een oude en een nieuwe ATX voeding met hetzelfde vermogen, en vergelijkt de opgaven bij de stroomsterktes.
Ik denk dat er wel wat verschil zal zijn, en om uit te sluiten dat je mobo/voeding kapot gaat toch maar een geschikte p4 voeding kopen. Die voeding is er tenslotte niet op berekent.
DDan schreef op 15 januari 2003 @ 17:59:
minimaal 8A volgens specificaties dacht ik mij te herinerren, heb ut zelf gedaan op een voeding met maar 9A max op +12V-lijn, loopt perfect, +12V-lijn zit volgens de bios op 11,8~11,9V
Lol, wat voor proc zit daar op (P4 jaja)? Ik zelf heb een P4 2400 op een 300 watt voeding. De 12 volt lijn zit op de 11,70

[ Voor 21% gewijzigd door Glashelder op 15-01-2003 18:14 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• DDan

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Topicstarter
Celeron 1.8 (willamette) op 2.05GHz, op 1.75V (standaard voor deze proc), deze gebruikt trouwes 66W tov 50W P4NW 1.8

Edit:
dual-zip schreef op 15 januari 2003 @ 18:12:
Ik denk dat er wel wat verschil zal zijn, en om uit te sluiten dat je mobo/voeding kapot gaat toch maar een geschikte p4 voeding kopen. Die voeding is er tenslotte niet op berekent.
het gaat zich alleen om het vermogen wat geleverd kan worden op de +12V-lijn, als dat voldoende is, dan zou het geen problemen mogen opleveren .... (toch?)

[ Voor 67% gewijzigd door DDan op 15-01-2003 18:53 ]

Verwijderd

In CME weten zie hier wel raad mee :)

DOC > CME

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Waarom heb je dit niet in het goedkope mod spul dinges topic gedonderd?

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 09:55

Steve

Krokodil \o/

Een gemiddelde voeding levert zo'n 9-15A op de 12V lijn.. Dus je hebt nog zat over voor je processor... Als je CPU bijvoorbeeld 50W van de 12V lijn trekt, is dat 50/12 = 4.16A. En gezien een schijf 0.25-0.5A trekt, en CD/DVD apparaten ook zoiets, heb je nog meer dan genoeg.

• DDan

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Topicstarter
insan1ty schreef op 15 januari 2003 @ 19:19:
Waarom heb je dit niet in het goedkope mod spul dinges topic gedonderd?
offtopic: omdat dit topic verplaatst is en ik nooit het C&E forum bekijk :X

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 10:34
ik heb het juist andersom gedaan :P
ik heb van zo'n P4 connector een molexaansluiting gemaakt op mijn voeding
ideaal voor mijn baybusje :)

• sjorsfeenema
  • Laatst online: 19-11 18:21

sjorsfeenema

de mijne is mooier

heeft er iemand ook een plaatje van de aansluitingen ik moet ff een bordje testen maar heb dus geen PIV voeding maar nog wel drie PIII voedingkjes

die van hen is mooi....

• m-m
  • Niet online

m-m

www.hardwarebook.net heeft ze vast wel. Die link staat overigens ook in de FAQ.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.