Toon posts:

[javascript] plaatje veranderen na selectie in dropdown

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Voor het maken van een administratiepaneel heb ik de opdracht gekregen om alles zo gebruikersvriendelijk mogelijk te maken. Bij het toevoegen van nieuwsberichten loop ik al meteen vast.

Er is namelijk een optie om foto's toe te voegen die ook in thumbnailformaat aanwezig zijn binnen het domein. De foto's kunnen de admins dan selecteren uit een dropdownbox (dit boxje leest de namen van de thumbnails uit en geeft ze weer)

Als iemand een thumbnail selecteert moet die thumbnail worden weergegeven, dit is volgens mij mogelijk met javascript, maar ik ben hier totaal geen held in. Tot zover ben ik gekomen, maar het werkt natuurlijk niet :(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 <select name='figuur' class='formulier' onchange="window.open(this.options[this.selectedIndex].value)">    
 <option value=''>Keuzemenu   
      <option value=''>-------------";   

$handle=opendir('../graphs/90x60/2002');   

while (($file = readdir($handle))) {   
 if ($file != "." && $file != "..") {    

echo "<option value='$file'>$file";   
 }}   
 closedir($handle);

Helaas helaas, heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe, en of het wel kan wat ik eigenlijk wil?

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:05

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

En als je een form submit welke daarna het gekozen plaatje toont of moet het per se clientside?

[ Voor 1% gewijzigd door smoking2000 op 15-01-2003 17:33 . Reden: typen is soms moeilijk :P ]

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Verwijderd

Het is denk ik de bedoeling dat zodra iemand op een optie uit het dropdown menu klikt. Dat er een popup geopent wordt die het plaatje laat zien. Of zit ik er erg ver naast Sinisa ?

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 17:51
Zoek eens een standaard roll-over-scriptje; dit doet in wezen precies wat jij wil, alleen met een andere toepassing

Ofwel: preload images en verander img-source bij de onChange()

[ Voor 23% gewijzigd door sjroorda op 15-01-2003 17:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
apt-get

zoals jij zegt, dat bedoel ik inderdaad, tliefst dat ie gewoon meteen weer wordt gegeven in een tabelletje naast de dropdownbox, maar een popup zou ook prima zijn inderdaad. Geen idee hoe ik dit zou moeten maken

Verwijderd

Topicstarter
het preloaden van images is geen optie, is een pokkenkarwei, is nu ongeveer 3 mb aan thumbnails al, dat vergt veel van je server en is een hoop ongewenst dataverkeer

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:05

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

En als je een pagiona schrijft voor de popup waar je een parameter aan mee geeft
deze parameter is je plaatje en word in je pagina geladen

bv window.open(blaat.php?this.options[this.selectedIndex].value)

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 16:18

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.