Jbl slechte speakers?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stimpies
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
Iedereen die ik ken noemt Jbl een "just be loud" merk.
Okee ik heb overlaatst wel eens nieuwe luidsprekers van jbl gekocht voor 250 euro (tlx 510) en die klinken wel best muf een boomy.
Maar over de oudere jbl speakers (75-85) die ik heb kan ik eig niks negatief zeggen:
-Ik heb een paar Jbl L65 (75'-78') waarvan de woofers stuk waren. Nieuwe Visaton Tiw 360 ingestoken, Pritex en wol ipv origineel crossovers aangepast met Audyn Caps en Luchtspoelen en monstercable. De tweeters zijn de originele 2405 (108/1watt) alsook de Le5-5 mid (98db/1watt). Die tweeters verkopen ze zelfs na 25 jaar nog altijd nieuw (wel 300 euro/stuk) en zijn ooit gebruikt in het topmodel Everest.
-Gevoeligheid 90db/1m/1watt en ik kan makkelijk mijn nad c370 volledig openzetten zonder vervorming.
-30kg/stuk (zijn kleine speakers)
Deze speakers geven een zeer helder, ruimtelijk geluid op alle volumes. Ik denk toch dat je tegenwoordig meer dan 1000euro moet uitgeven om hetzelfde te bereiken (heb eens gaan luisteren in de hifi-zaak).
-L300's klinken nog beter na een crossover mod. (spijtig heb ik deze niet)
-Andere types zie je hier op (vooral interessant zijn de types tussen 75-85) , de everest, de K2-9800 :)
http://www.lansingheritag...peakers/home-speakers.htm
Toen gebruikten ze nog dezelfde componenten in de studio versies en in de home speakers.
Nog interessante info op een forum:
http://www.audioheritage.org/cgi-bin/gforum.cgi?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Wat is nu je vraag? ;)

Verwijderd

Zijn ook al meerdere topics over geweest..

//edit
JBL valt me vies tegen, of....
JBL carspeakers, goede keus?
JBL HT speakers
"budget" speakers voor HiFi installatie
iemand ervaring met JBL actieve monitor set?
JBL boxen

enzovoort..

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 17:38 ]

Verwijderd

De JBL N38 speakers zijn perfecttt en nog goedkoop ook !

Verwijderd

Waarom heb je de woofers vervangen voor Tiw360's?

Natuurlijk omdat ze kapot waren, maar waarom niet bij JBL zoeken?

De Tiw woofers zijn zeker erg goed! Maar wel van Visaton, kan eigenlijk niet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van wat JBL nu aanbied.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 20:50 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-12 10:03

JT

VETAK y0

JBL is niet helemaal slecht. Ze hebben wat slechte series, maar ook zeer goede series.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-12 12:34

GaMeOvEr

Is een hork.

JBL fluctueerd nogal aan wat ze leveren. Ze hebben goed spul in hun assortiment maar ook rommel. (Dus ook prijs/prestatie, dus er zijn ook JBL's die bijvoorbeeld 300,- € het stuk kosten en bagger klinken.)

Beetje vaag dus, ze hebben niet echt consistency in hun modellijn, het is niet allemaal rommel, maar ook niet allemaal goed. (Prijs/prestatie dan he.)

Als je bijvoorbeeld gaat kijken naar merken als B&W en Mission enzo, dan zijn die altijd wel consistent qua prijs/prestatie, JBL fluctueerd daar nogal in.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

weet iemand hoe de jbl scs 138 (surround set) is? Aardige set voor 300 euro?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12 16:17
" Jbl slechte speakers? " JA VIND IK WEL JA ! :D

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
de jbl's waar de topicstarter het over heeft zijn de speakers uit de tijd dat de gebroeders lansing ieder hun eigen weg zijn gegaan waarna overbleven altec lansing en lansing heritage ofwel het latere jbl

(voor zover ik kan nagaan)

dit zijn dus allemaal goede speakers, helaas is later de kwaliteit van de voor de gemiddelde consument gewoon crappy geworden

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-12 10:03

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 22:13:
weet iemand hoe de jbl scs 138 (surround set) is? Aardige set voor 300 euro?
Nee, zoals gewoonlijk gewoon klote midden.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• stimpies
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
*Juist deze post was effe om erop te wijzen dat JBL in de '70-'80 tot de top behoorde in tegenstelling tot hun meeste reeksen van nu. Ze waren dan wel niet echt goedkoop bv een L65 in '78: 600 dollar/stuk, L300 :1000 dollar/stuk. Toen gebruikten ze in al hun reeksen professionele componenten, die zelfs nu nog gebruikt worden in bv studio monitors van Westlake:
http://www.westlakeaudio.com/Speakers/speakers.html

*Waarom ik de originele woofers vervangen heb? Niet omdat de originele slechte zijn hoor. De ophanging was stuk. En mijn hifi winkel hier die ook jbl doet wist niks van reparaties (ja nu, 5 jaar later, weet ik wel dat je ze kunt laten refoamen of reconen) en raadde me vervangwoofers van jbl aan die echter toen 300-400 euro het stuk (vervoerskosten zeker, in amerika kosten ze niet zoveel) waren dacht ik. Dat was me wel een beetje veel. Dan zei iemand me dat die visaton's zeker even goed waren. Die waren toen 280 euro/stuk en ik kreeg nog een mooie korting.
Het enige dat ik nadien wel heb moeten doen, is de baspoort hertunen op 32hz.
Ik ga de woofers misschien wel eens een keertje laten reconen.
Groeten,
Pagina: 1