[php] gebruikersnaam registreren :?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 14:44
Ik heb een logboek gemaakt waar bij duidelijk moet zijn welke user wat gepost heeft. Dus wil ik de ingelogde gebruikersnaam meegeven de database in, zodat er geen misbruik van gemaakt kan worden.

Nu roep ik in mijn inloggedeelte (ik werk met sessies)
code:
1
session_register("username");

Als ik dit in het inloggedeelte opneem, kan ik maar met een user uit mijn gebruikerslijstje inloggen, de eerste uit de database. Maar als ik nu een bericht plaats in mijn logboek werkt het wel.

Haal ik session_register("username"); weg uit mijn inloggedeelte, kan ik wel met alle users inloggen maar neemt hij dus de gebruikersnaam niet mee.

Misschien nog relevant, ik vraag de gebruikersnaam op dmv.
code:
1
$_SESSION['username'];

Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:04
Als ik dit in het inloggedeelte opneem, kan ik maar met een user uit mijn gebruikerslijstje inloggen, de eerste uit de database. Maar als ik nu een bericht plaats in mijn logboek werkt het wel.
Hier gaat het dus al fout. Maak eerst deze code eens in orde, daar zit het probleem namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

php.net
Caution
If you are using $_SESSION (or $HTTP_SESSION_VARS), do not use session_register(), session_is_registered() and session_unregister().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:04
Oh ja, dat ook... las ik toevallig vanmiddag voor het eerst :P Dus dat kan echt een probleem geven, handig om op te letten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 14:44
Okej, bedankt voor jullie reacties.
Ik ga er even mee aan de gang.