Toon posts:

Computer start niet meer na plaatsen netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb lang lopen zoeken maar ik ben dit probleem nog niet tegengekomen in de search.
Mijn computer:
AMD Duron 800
MSI K7T Pro2 (MS6330) geluid on board
512 MB geheugen
2 harddisks (IBM 60 GB en Quatum 6,4GB)
Videokaart: 32 mB Diamond
WinXP en ME

Het probleem is als volgt:
Zodra ik de netwerkkaart een TP-link 3239 (Realtek 8139C) in het slot plaats geeft mijn computer geen krimp meer. Je kunt op start knop indrukken en totaal geen reactie. Zodra ik hem eruit haal draait mijn hele computer weer perfect.

Ik heb ook even de netwerkkaart van mijn huisgenootje geprobeerd (precies dezelfde) en toen nogsteeds hetzelfde probleem terwijl er niets mis was met die netwerkkaart.

Als de netwerkkaart in het slot zit (ik heb ze allemaal al geprobeerd) lijkt mijn beeldscherm wel anders te reageren. Ipv flikkeren in de standby stand brand het lampje constant. Dus ik denk aan een conflict met mijn videokaart maar zou je zoiets niet pas bij het opstarten merken?

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Gr Jodie

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:14
Volgens mij zit er maar 1 ding op... nieuwe netwerkkaart.

Mij schiet opeens te binnen, kan zijn dat ie conflikten geeft met iets anders in je PC. Probeer voor de zekerheid eerst even in een ander PCI slot.

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:27

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Je hebt zie ik al je PCI-sloten al geprobeerd. Als je zelfs niet meer in het BIOS kunt komen, zou je nog kunnen proberen om de kaart in een andere computer te testen (als je die mogelijkheid hebt) maar dit klinkt als een kapotte netwerkkaart...

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Verwijderd

Haal alle kaarten uit je PC en plaats alleen de netwerkkaart. Kijk dan of ie aan gaat. Gaat ie aan dan heeft ie een conflict met een van die kaarten. Gaat ie niet aan dan is toch die kaart niet lekker. (of misschien zelfs je mainboard)

Verwijderd

Je pc stond tog uit toen je hem hebt geplaatst? Anders heb je kans dat je iets op hebt geblazen.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
ik denk toch echt een verrote netwerk kaart. hoe weet je zo zeker dat deze in orde is?

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

dit heb ik ook gehad. koop gewoon een nieuwe netwerkkaart en hij doet het als het goed is weer. tenminste bij mij dan

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:37

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Hij zegt al dat hij twee netwerkkaarten heeft gebruikt, waarvan eentje die in andere computer wel werkt, dus de netwerkkaart zal waarschijnlijk niets stuk zijn.
Wat voor kaarten zitten er nog meer in? Probeer eens op te starten met alle kaarten eruit behalve netwerkkaart en videokaart (die heb je tenslotte nodig wil je iets zien...) En als je van je huisgenootje een netwerkkaart mag lenen kun je misschien ook even een andere videokaart lenen?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

hang die NIC ff in een andere PC, kijk of ie daar hetzelfde doet. zo ja dan is ie waarschijnlijk stuk. Als ie wel wat doet, mte je ff het realtek progje pakken en het ding op een ander IRQ / dma / geheugenadres zetten (in de werkende pc natuurlijk). Daarna nog es proberen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1