Toon posts:

Slaapstand en netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een omgeving van een server wara gebruikers op gedefineerd zijn de server drraait op Windows NT 4.0 en de werkstations op Win XP.

Nu is het zo dat als men onder een gebruiker inlogd op het domein en de slaapstand aanstaat. Dit wil ik uit gaan zetten. Als ik dat wil gaan doen zegt ie toegang geweigerd geen genoeg rechten.

Log ik in als administrator lokaal in op de pc wijzig het dan lukt het alleen voor de Administrator dat is in princiepe logisch omdat ie alle rechten heeft op het station.

Maar keer ik nu terug als gebruiker op het domein dan heeft ioe die instellingen niet over genomen.

Ik heb al gekeken in lokaal beleid maar de systeembeheer eigenschappen maar daar kon ik niks vinden hebben jullie misschien een oplossing hoe ik wel de juiste rechten heb om als gebruiker mijn slaapstaan in en uit te schakelen en zo nodig ook de standby stand van de monitor en schijven??

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de wat kromme en scheve zinnen... hoop dat jullie het snappen zo niet laat het me even weten.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Er zit zo'n mooie edit-knop (Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif) die daarvoor gemaakt is.

[ Voor 50% gewijzigd door Pizzaman op 15-01-2003 17:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke sorry sorry

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

als het artikel leesbaar maakt weet iemand vast wel een oplosing maar dit is nie te volgen.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 10:59:
als het artikel leesbaar maakt weet iemand vast wel een oplosing maar dit is nie te volgen.
geef de andere users adminrechten???

Verwijderd

De user heeft admin rechten, maar Billy vindt nog steeds dat de user geen rechten heeft (misschien moet de user Gates-rechten hebben ;) ).
Weet iemand een oplossing, want deze lieve compu is, eenmaal in slaap, niet meer wakker te krijgen. 8)7

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Helicon, is dit jouw topic, zoja waarom heb jij een ander account :?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

neuh, dit is niet mijn topic, maar heb hier PRECIES hetzelfde probleem, dus zodoende.

Verwijderd

Kun je dit soort dingen niet via het BIOS regelen?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 12:55:
Kun je dit soort dingen niet via het BIOS regelen?
lees voor je blaat ;)

Je moet op de server even goed bekijken welke rechten de user heeft.
Gewoon meer rechten geven dus :)

Tweakers Discord

Verwijderd

tweakduke schreef op 04 april 2003 @ 13:04:
[...]

lees voor je blaat ;)

Je moet op de server even goed bekijken welke rechten de user heeft.
Gewoon meer rechten geven dus :)
Ik kan uit zijn brakke verhaal niet opmaken dat dit niet mogelijk is/dat hij het al geprobeerd heeft :?
Kan er sowieso niet veel van maken :P

Verwijderd

Een server op Windows NT 4.0 MET slaapstand??

Wat dacht je van www.microsoft.com/support

Sorry hoor, maar meer kan ik er echt niet van maken...

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Even gokken:

TS heeft een XP client waarop powersave mode aanstaat. Als ie als user inlogt, heeft ie geen rechten om dat aan te passen. Als ie als admin inlogt, kan ie het wel aanpassen, maar die instelling werkt dan niet onder het user account. Het is dus schijnbaar een user setting en geen local setting.

Oplossing lijkt me simpel: user tijdelijk admin rechten geven, powersave uitzetten, en dan usertje die rechten weer afnemen.

Verwijderd

/downtime/ schreef op 04 April 2003 @ 21:55:
Even gokken:

TS heeft een XP client waarop powersave mode aanstaat. Als ie als user inlogt, heeft ie geen rechten om dat aan te passen. Als ie als admin inlogt, kan ie het wel aanpassen, maar die instelling werkt dan niet onder het user account. Het is dus schijnbaar een user setting en geen local setting.

Oplossing lijkt me simpel: user tijdelijk admin rechten geven, powersave uitzetten, en dan usertje die rechten weer afnemen.
Sorry... TS?? Je bedoelt: Terminal Services?? Onder Windows NT 4.0?? Netjes hoor... :?

Maar, inderdaad, kijk eens in de policies in het domein naar power-saving bende...

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 22:59:
Sorry... TS?? Je bedoelt: Terminal Services?? Onder Windows NT 4.0?? Netjes hoor... :?
TS=Topic Starter :O
Pagina: 1