PC zeer traag¿:(

Pagina: 1
Acties:

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
De PC waar ik eerst alles op deed die het deed toen ik hem nog gebruikte perfect met spellen zoals UT Half Life enz. Films kon ik er schokkeloos op kijken. Nou heb ik sinds januari een ander en staat die ene PC als netwerk PC. Maar niks werkt er schokkeloos op films draaien voor geen meter UT loopt voor geen meter half life draait niet. Toen ik een andere PC kocht heb ik onderdelen uit die PC gehaald maar dat is inmiddels allemaal weer terug gezet. Hoe kan het dan toch zijn dat die PC zo traag loopt met van alles? Ik heb ook al eens een keer windows er op nieuw op gezet.

Asus P5A-B
AMD K6-2 400 @ 450
320 MB Dimm
40GB Seagate 7200 rpm
Geforce 2 MX 200 32MB
52X CD-rom speler
Win XP Prof

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:31

Exterazzo

Qeasy

Heb je ook je OS opnieuw geinstalleerd? Of heb je van OS veranderd?

edit:
Niet goed gelezen |:(

[ Voor 26% gewijzigd door Exterazzo op 15-01-2003 17:16 ]

Audentia

Verwijderd

Laat m eens op 400mhz draaien ipv 450? en anders is het misschien een driver probleem. Probeer eens andere detonators.

Verwijderd

Exterazzo schreef op 15 januari 2003 @ 17:15:
Heb je ook je OS opnieuw geinstalleerd? Of heb je van OS veranderd?
even lezen dan maar? ;)

Wat heb je voor software geinstalleerd op de pc? heb je alles hetzelfde ( driver versie enzo? )

• Heb je de nieuwste drivers voor je videokaart er op gezet ( tegen het schokken van spellen/films)
• welke os draai je?
• kijk eens windows taakbeheer->processen waar je geheugen/cpu heen gaat.

• Mpdrichel
Er staat Windows XP op die heeft er altijd al op gestaan en ik heb overal van de nieuwste drivers geinstaleerd. Kan het ook een probleem zijn dat ik alle 3 geheugen banken in gebruik heb?

Verwijderd

Draai je op een hogere resolutie? Staan er zware programma's op de achtergrond open?

• Mpdrichel
1024x768 altijd al gedraaid. En er draaien geen extra programma`s als ik een spel opstart.

Verwijderd

Mpdrichel schreef op 15 January 2003 @ 17:27:
Er staat Windows XP op die heeft er altijd al op gestaan en ik heb overal van de nieuwste drivers geinstaleerd. Kan het ook een probleem zijn dat ik alle 3 geheugen banken in gebruik heb?
zou idd kunnen , probeer er dan gewoon een staafje uit te halen en dan te booten :|

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 17:19:
[...]

even lezen dan maar? ;)

Wat heb je voor software geinstalleerd op de pc? heb je alles hetzelfde ( driver versie enzo? )

• Heb je de nieuwste drivers voor je videokaart er op gezet ( tegen het schokken van spellen/films)
• welke os draai je?
er staat toch echt dattie windows xp draait, helemaal onderaan in het spec lijssie, win XP prof 8)7

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:31

Exterazzo

Qeasy

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 17:19:
[...]

even lezen dan maar? ;)

welke os draai je?
Mpdrichel schreef op 15 January 2003 @ 17:08:
De PC waar ik eerst alles op deed die het deed toen ik hem nog gebruikte perfect met spellen zoals UT Half Life enz. Films kon ik er schokkeloos op kijken. Nou heb ik sinds januari een ander en staat die ene PC als netwerk PC. Maar niks werkt er schokkeloos op films draaien voor geen meter UT loopt voor geen meter half life draait niet. Toen ik een andere PC kocht heb ik onderdelen uit die PC gehaald maar dat is inmiddels allemaal weer terug gezet. Hoe kan het dan toch zijn dat die PC zo traag loopt met van alles? Ik heb ook al eens een keer windows er op nieuw op gezet.

Asus P5A-B
AMD K6-2 400 @ 450
320 MB Dimm
40GB Seagate 7200 rpm
Geforce 2 MX 200 32MB
52X CD-rom speler
Win XP Prof
Jij dan ook he 8) ;)

Audentia

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Mpdrichel schreef op 15 January 2003 @ 17:27:
Heb je wel 3 dezelfde geheugen modules? Met dezelfde bussnelheid? (ik weet niet of dat de oorzaak is)

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Haal er eens wat geheugen uit totdat je 128 mb overhoudt.
Heeft iets met cache te maken.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Misschien tekort aan virtueel geheugen? Hoe staan deze instellingen? Ik heb em standaard op 1,5 keer mijn interne geheugen (min en max hetzelfde)!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-06 22:55
scan ook eens op spyware.

woei!

Verwijderd

bobo1on1 schreef op 15 januari 2003 @ 18:05:
Haal er eens wat geheugen uit totdat je 128 mb overhoudt.
Heeft iets met cache te maken.
Klopt, heeft idd temaken van de cache van de processor, Ik dacht dat 128mb het snelste was(stond een keer in een amdk6-2 topic) maar zoveel zou dat niet kunnen schelen, lijkt mij (misschien leuk om teweten, Als je em als een server gebruikt neem dan een pci kaartje want anders trekt je agp bus proc kracht weg 8)7 )

• Mpdrichel
Er staat Imesh op waar ik zelf niet zo enthousiast over ben. Maar is er een simpel programma om spyware te vinden?

• Mpdrichel
:dubbelpost:

[ Voor 98% gewijzigd door Mpdrichel op 15-01-2003 19:08 ]

Verwijderd

Mpdrichel schreef op 15 January 2003 @ 19:05:
[...]

Er staat Imesh op waar ik zelf niet zo enthousiast over ben. Maar is er een simpel programma om spyware te vinden?
Ad-Aware van Lavasoft

• Erikbobo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 23:16
Probeer ad-aware es.
Hij is gratiz... http://www.lavasoftusa.com

[ Voor 8% gewijzigd door Erikbobo op 15-01-2003 19:12 ]

Verwijderd

pc opnieuw installeren

• Mpdrichel
Ik heb Ad-aware er overheen gehaald. Hij heeft genoeg eraf gehaald. Maar hij was niks sneller. Toen heb ik 1 geheugen blokje eruit gehaald. Er zaten 3 in 2x128 van hetzelfde merk en 1x64 van een ander merk. Die van 64 heb ik eruit gehaald. Maar ik merk nog geen verschil met dat hij sneller is. Waar kan het nog aan liggen?

Verwijderd

ik heb het ook gehad.. format c: gedaan, en over :d

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 14:39
had je ook verschillende partities?? als je win xp overniew installeert wil nog niet zeggen dat je pc schoon is :D
probeer us iig norton want je MBR kan ook dood zijn :D

Even niets...

• Mpdrichel
thijs_cramer schreef op 20 januari 2003 @ 15:53:
had je ook verschillende partities?? als je win xp overniew installeert wil nog niet zeggen dat je pc schoon is :D
probeer us iig norton want je MBR kan ook dood zijn :D
MBR = Moederbord?
MBR = Geheugen?
Ik heb er overigens 2 partities op 1 van 4GB waar windows op staat en 1 van 36GB voor de rest. Bijde zijn NTFS. En wat van Norton bedoel je?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Mpdrichel schreef op 20 januari 2003 @ 16:03:
[...]

MBR = Moederbord?
MBR = Geheugen?
Ik heb er overigens 2 partities op 1 van 4GB waar windows op staat en 1 van 36GB voor de rest. Bijde zijn NTFS. En wat van Norton bedoel je?
Master Boot Record :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
MBR = master boot record
Je zou eens met een win98 bootflop op kunnen starten en dan moet je fdisk /mbr typen, maar volgens mij ligt het daar niet aan. Ik zou als ik jou was even alle gedeelde IRQ's goed bekijken en alles apart proberen te doen en dan ff al je partities verwijderen en het hele zooitje opnieuw inrichten.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:10
staat de dma van je schrijf wel aan, bij mij was na een windows instal ook opeens de dma van mijn schijf uit, alles werd super sloom, dma weer aangezet en hij werkte weer perfect :)

• Mpdrichel
robbertkrebbers schreef op 20 januari 2003 @ 16:30:
staat de dma van je schrijf wel aan, bij mij was na een windows instal ook opeens de dma van mijn schijf uit, alles werd super sloom, dma weer aangezet en hij werkte weer perfect :)
Waar kan ik die inschakelen?

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:10
Mpdrichel schreef op 20 January 2003 @ 16:48:
[...]
Waar kan ik die inschakelen?
Bij w2k en xp:
1 deze computer
2 rechtermuis
3 beheren
4 apparaatbeheer
5 ide ata/atapi controllers
6 primair ide kanaal (daar zit denk ik je hdd op)
7 rechtermuis
8 eigenschappen
9 geavanceerde instellingen
10 check huidige overdrachtsmodus of dma ingeschakeld is

zo niet --> verander overdrachtmodus naar DMA
zo wel --> probleem zit ergens anders

[ Voor 3% gewijzigd door robbert op 20-01-2003 19:44 ]

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Zoek mss eens in je bios naar een functie Top Perfomance (of iets in die aard) , en experimenteer eens mee.
Als ik dat aanzet is mn pc ineens een STUK trager.

[ Voor 8% gewijzigd door mandroid op 20-01-2003 19:56 ]

Pagina: 1