win2k loginscript met win98se werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jobo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 16:32
Beste mede tweakers,

Ik heb een probleem. Ik heb een windows 2000 advanced server met active directory, terminal services, DHCP, DNS, Remote Admin en nog veel meer extra onderdelen geinstalleerd. Nu wil ik met een windows 98se machine aanmelden op deze server (dit lukt :) ) maar als ik voor alle gebruikers een login script instel, dan wordt deze niet uitgevoerd op de 98 bak. Weet iemand wat ik zou kunnen proberen om het gehele zooitje aan de praat te krijgen??? Ik heb dus net ontdekt dat het wel werkt onder een terminal sessie als ik met een van de gebruikers aanmeld. Dan wordt netjes mijn login script uitgevoerd. Niet dat ik daar wat aan heb, want daar moet het juist niet werken. Het is ook zo dat alle restricties die ik heb ingesteld niet op de window 98 bak worden uitgevoerd, maar weer wel met een windows 2000 terminal sessie. :? 8)7

Ik snap er helemaal niets meer van. :'(

Weet er iemand een oplossing voor dit probleem. Na veel op internet zoeken en searchen in diverse forums, heb ik helaas nog steeds geen oplossing kunnen vinden. Alvast bedankt

need more coffee!!!

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Kun je op de Win98 machine de share NETLOGON van je DC wel bereiken?

Hoe heb je de policies ingesteld, ik neem aan met poledit?
De group policy in W2k werkt alleen voor NT-based computers.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nog simpeler waarschijnlijk:

gebruik je een .cmd of een .bat file ervoor?
.bat snapt win2k ook, maar 9x vreet weer geen .cmd (standaard dan).

Wellicht ook even kijken of je de juiste syntax hanteert voor 9x systemen, er zit het een en ander aan verschil in.

Let er ook op dat een netwerkdrive gebruiken als \\server\share\subshare in 98 misgaat ;0)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jobo
Ik gebruik voor mijn scriptjes .bat bestanden. Maar de extensie is niet het probleem. Want de scripts worden in de policie opgegeven en dus ook uitgevoerd, maar deze doet het ook niet! Ik snap nu alleen niet waarom mijn policie op nt wel wordt uitgevoerd, maar op windows98 niet. Dit moet toch kunnen? 8)7

Ik kan met mijn windows 98 machine wel op de windows 2000 server komen en ook de netlogon map benaderen. Daar zie ik de login stcipts staan en kan ik ze zelfs handmatig uitvoeren. Alleen dan is mijn policie nog niet actief.

need more coffee!!!

Verwijderd

jobo schreef op 16 januari 2003 @ 10:43:
Ik gebruik voor mijn scriptjes .bat bestanden. Maar de extensie is niet het probleem. Want de scripts worden in de policie opgegeven en dus ook uitgevoerd, maar deze doet het ook niet! Ik snap nu alleen niet waarom mijn policie op nt wel wordt uitgevoerd, maar op windows98 niet. Dit moet toch kunnen? 8)7
Ehmm.. Even voor de duidelijkheid, je kunt op 2 plaatsen loginscripts instellen (let wel standaard opties, geen kixtart dus):
1) Met behulp van Group Policy, dit werkt alleen met clients die group policy snappen (win2k en xppro).
2) Als optie bij de useraccount opgeven en het bestand (*.cmd, *.bat) in de netlogon share plaatsen. Merk op dat de homedir mapping bij de gebruikerseigenschappen het sowieso ook al niet doet onder Win9x.

• jobo
dus ik moet de script in netlogon zetten (staan ze al....) en dan niet vanuit de group policy instellen waar de scripts staan, maar vanuit de eigenschappen van het user account. Dat ga ik eens ff proberen.

Maar mijn tweede probleem was dat de policies niet worden uitgevoerd. Ik kan me best indenken dat allen win2k en xp dit pakken, maar het zou toch moeten kunnen onder win98, hoe doen al die bedrijven dat dan die een 2k server hebben met 98 werkstations???

need more coffee!!!

Verwijderd

policies moeten ook in netlogon staan, moeten config.pol heten en indien groepspolicies moeten deze namen overeen komen met de usergroepnamen. (maar daar was je vast wel achter gekomen)
Lang niet alle policy instellingen werken voor beide systemen.

• jobo
Huh? Ik snap er nix van... 8)7

Ik heb mijn login scripts netjes in netlogon staan. Dat is standaard. Ik kan ze handmatig uitvoeren, dus .bat bestanden zijn geen probleem voor windows 98. Nu wil ik met windows 2000 enkele instellingen uit windows 98 weghalen zoals het configuratie scherm en in het startmenu uitvoeren niet laten weergeven. Dit moet toch kunnen? Ik snap best dat niet alle instellingen uit een policie van windows 2000 het doen op een windows 98 machine, maar er wordt helemaal geen policie uitgevoerd als ik aanmeld. Ik heb netjes in windows 2000 gezegd dat als er een bepaald persoon aanlogt op de server dat deze een policie moet krijgen, door in de policie de usergroup toe te voegen en in te stellen dat hierop de policie uitgevoerd moet worden, maar er gebeurd nix.

Misschien dat het nu duidelijk is wat ik bedoel??? :?

need more coffee!!!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:34

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Windows98 (se?) werkt niet zomaar met een W2k server.
Hiervoor moet je een speciale client installeren op Win98(se?).

Maar dan nog zal niet alles werken, W98 ondersteund geen W2k-server met AD.

Move to ===> [PNS]?

[ Voor 6% gewijzigd door i2Paq op 23-01-2003 10:45 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 19:03

Arno

PF5A

i2Paq schreef op 23 januari 2003 @ 10:44:
Windows98 (se?) werkt niet zomaar met een W2k server.
Hiervoor moet je een speciale client installeren op Win98(se?).
Nope, Windows 98 werkt prima op een Windows 2000 domain, alleen om de AD te querien e.d. heb je deze tool (dsclient) nodig.
Maar dan nog zal niet alles werken, W98 ondersteund geen W2k-server met AD.
Ohw, sinds wanneer dat niet (meer) :?
Move to ===> [PNS]?
Neuh... de topicstart voldoet niet helemaal, te weinig info ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• jobo
Welke info moet ik dan geven voor een goed antwoord of een "move to"???

vraag maar wat jullie nodig hebben. _/-\o_

windows 98 meldt zich iig perfect aan op windows 2000 ad, en alles is ook nog eens te benaderen (als ik mappen deel en beschikbaar maak in ad) alleen de login scripts worden niet uitgevoerd omdat de policy het niet doet. Ik wil eigenlijk alleen weten hoe ik onder windows 98 een policy gebruik die ik in windows 2000 heb gecreeerd. Als daar een tooltje voor nodig is om windows98 het te laten snappen, welk tooltje zou ik dan moeten gebruiken. Bij novell is het geen probleem dus dan zou dit toch ook wel moeten kunnen me microsofts eigen producten???

Ik hoor graag van jullie...

need more coffee!!!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 19:03

Arno

PF5A

jobo schreef op 23 January 2003 @ 11:17:
Welke info moet ik dan geven voor een goed antwoord of een "move to"???

vraag maar wat jullie nodig hebben. _/-\o_
Zoveel wordt er niet meer gevraagd, maar in PNS moet duidelijk zijn dat je bijvoorbeeld zelf de KB van Microsoft doorzocht hebt (of Google uiteraard ;)) en als je wat artikelen die je geprobeerd hebt linkt :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 14:37

collin

Who da man !!

Voor Windows 9x clients kan je GEEN AD Group policys gebruiken, dat is wel duidelijk. Je moet met poledit.exe policies maken voor je Win 9x clients. Sla dit gemaakte bestand op met de naam "Config.pol" en zet deze in de netlogon. Voor NT 4.0 workstations heb je ook poledit.exe nodig, maar moet het policy bestand "ntconfig.pol" heten, deze moet ook in de NETLOGON staan.

Login script kan je gewoon bij de properties van de usersaccounts in AD aangeven. (Volgens mij kan dat niet met poledit)

Zoek maar ff naar/op poledit. AD GPO's werken niet met non-2000/XP clients.

Succes B)

[ Voor 7% gewijzigd door collin op 23-01-2003 11:36 ]

Mijn iRacing profiel

• jobo
ik ga het ff proberen en zal wel laten weten of het is gelukt

alvast bedankt

need more coffee!!!

Verwijderd

Het komt er dus op neer, dat win98 de policies van 2k niet kan gebruiken. Je moet dus gewoon met de win98 poleditor een policy maken, en die in de netlogon-share zetten onder de naam config.pol. Voor NT-machines moet je met de nt-poleditor een policy maken en die in de netlogon-share zetten onder de naam ntconfig.pol.

• jobo
euhm......

waar vind ik poledit.exe. Dit programma'tje komt namelijk niet voor op de werkstations. :X

Kan ik deze vanaf de windows cd installeren???

need more coffee!!!

• Dennis
  • Laatst online: 08:34
Nu snap je waarschijnlijk ook waarom veel bedrijven graag overstappen naar windows 2000 :Y).

Verwijderd

PolEdit staat uhm effe denken op de cd van WINDOWS 95......... Niet meer op de cd van WINDOWS 98 (8>

• jobo
en nu???

Ik heb namelijk geen cd van windows 95 bij me. Kan ik dit programma'tje ook ergens van het internet halen??? Ik weet dat er sites zijn waar je ontbrekende bestanden kunt downloaden, maar of dit er op staat weet ik niet. Daarbij komt ook nog dat ik de URL niet weet

iemand van jullie nog een idee waar ik PolEdit.EXE vandaan tover?

need more coffee!!!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:14

Predator

Suffers from split brain

download.microsoft.com en boem
daar is ie:
http://download.microsoft...it/1/W95/EN-US/policy.exe
(is een self-extracting archive)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Opmerking: Heb je in de AD wel eens gekeken bij de useraccount en dan loginscript heb je daar wel een bestandsnaam.bat opgegeven die staat in je netlogon map?????

Verwijderd

Heb het hier wel draaien:

w2k adv. Serv
Win98se Client met aanmelden op domein en uitvoer van script (batchfile) zodra de user inlogd..

• jobo
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 12:27:
Heb het hier wel draaien:

w2k adv. Serv
Win98se Client met aanmelden op domein en uitvoer van script (batchfile) zodra de user inlogd..
Ja, maar jij hebt het in het user account opgenomen. Ik kan het script daar ook inzetten, dat is het probleem niet. alleen ik wou ook nog enkele policies enablen, maar dat kan dus niet. mijn script hangt nu in de policy, omdat dan mooi alles onder 1 dakje zit... snappie???

Ik ga nu poledit.exe downloaden en uittesten

need more coffee!!!

Verwijderd

Umz, why poledit?
gewoon rechten per user, dan als opstartscritp ff dit gebruiken:
code:
1
2
3
4
@echo off
cls
echo WERKT
pause > NUL

Dan moet je het zien als het goed is.
Als je ooit een bat file maakt, hij herkent geen %username%, hier heb ik een programmatje voor geschreven dat je wel %username% aan kan maken ;)
hebben? mailen!

Verwijderd

Wat je natuurlijk ook kan doen is op de machine zelf (de win98 Bak) TweakUi draaien en daar de opties zoals configuratiescherm eruit knallen !!!

:*)

Verwijderd

mag ik je nog een ander advies geven? Ik heb namelijk het volgende gedaan:

In de batchfile een VBS bestand aangesproken die registerwaarde importeerd :D heb me eigen policiy zo geschreven.... (interresse?)

• jobo
ik heb nu de scripts aangeroepen door vanuit de useraccount een loginscript path op te geven en niet meer vanuit de policy. Alleen hier werkt het ook niet. Nou wordt ik helemaal gek. Je moet toch gewoon een login script kunnen uitvoeren als je windows machine aanlogt op de server??? :'(

Ik moet/wil een login script maken voor het netwerk waarin ik nu zit te werken. Er worden namelijk regelmatig verbindingen verbroken door gebruikers die door hen niet makkelijk opnieuw aangemaakt kunnen worden. (zijn niet zo handig als wij :O)

Ik heb ook geen zin om iederee week een aantal keer langs te moeten komen om alle koppelingen opnieuw aan te maken. Daarom wou ik dus ook een policy activeren zodat er ook nog een aantal andere functies uitgeschakeld kunnen worden waardoor mijn hulp (hopelijk) minder vaak nodig is.

Kan iemand mij nu nog verder helpen met dit probleem. Ik weet nu echt niet meer wat ik nog moet proberen. |:(

alvast bedankt

need more coffee!!!

Verwijderd

Login script: probeer eens kix32

anders: zorg dat als je login batchfile gebruikt dat in elk geval de F drive gemapt is naar netlogon

• jobo
Waarom moet ik een f aanmaken en die naar netlogon laten verwijzen. Dan wordt mijn script toch nog niet uitgevoerd.

Deze netwerkkoppeling moet ik weer handmatig aanmaken... dit is nu juist waar ik vanaf wil. het lijkt me dus niet de juiste oplossing voor mijn probleem.

Kix32 heb ik al naar gekeken, maar ik kom er nog niet uit. Ik heb eigenlijk ook helemaal geen zin om een ander programma te gaan gebruiken terwijl ik en bijna zeker van ben dat de verschillende windows versies dit probleem zelf moeten kunnen oplossen.

need more coffee!!!

Verwijderd

Wordt het loginscript helemaal niet geladen of een klein stukje niet ???

• jobo
Het login script wordt helemaal niet uitgevoerd. maar het moet volgens mij wel kunnen. :?

need more coffee!!!

• Bountyhunter
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 11:59

Bountyhunter

Marsjager

Plaats je script eens in de sysvol\scripts map:
Vanaf werkstation via netwerkomgeving: \\server\sysvol\domein\scripts
of vanaf server: c:\winnt\sysvol\sysvol\domein\scripts

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

• jobo
Ik zal het gaan proberen.

Ik hoop dat dit wel werkt. Het duurt nu al weken en ik kan er maar niet uit komen. :'(

need more coffee!!!

Verwijderd

Staat er eigenlijk op het werksteation (win98 machine) wel Client voor MIcrosoftnetwerken geinstalleerd en is de win98 wel aangemeld op het domein ???

Verwijderd

Beetje basic, maar is het niet perongeluk een native-2000 domein?

Heb daarmee exact hetzelfde gehad

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 16:08 ]

• jobo
Ik het werkstation staat idd client voor microsoft netwerken geinstalleerd. Ik kan me ook aanmelden en mag ook alle shares benaderen die ik op de server open heb staan voor de desbetreffende gebruiker.

Of ik windows 2000 in native mode heb staan durf ik ff niet te zeggen. Kan ik dat nog ergens verandere als dat wel zo is. Hier moet je me ff mee helpen. Ik mag dan wel redelijk goed zijn in windows, maar ik weet nog lang niet alles.

Euhm... met welk programma'tje of commando kan ik eigenlijk zien of mijn windows in native mode staat? :?

need more coffee!!!

• jobo
Weet er misschien iemand hoe ik kan zien of mijn windows 2000 server in Native mode staat. :?

need more coffee!!!

Verwijderd

op de general Tab van de AD properties staat je domain operation mode.
Pagina: 1