Toon posts:

netwerk-opstelling + vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wij hebben thuis nog gewoon een telefoonlijntje. das klote ja ;(
ons mam wilde ADSL van mxstream+onnet halen. (dit is hier al beschikbaar)

nu hebben wij 2 pc's. Nou moet mij het een en ander worden uitgelegd worden over wat de beste opstelling is.

de opstelling is dat op de begane grond te de telefoonlijn het huis binnekomt. op de 1de verdieping mijn pc en op de 2de ons mam's pc. op de 2de verdieping is ook een telefoonaansluiting. hier tussen moet dus een netwerk komen. later eventueel nog een extra pc of 2. elke pc moet internet kunnen hebben ook al is de rest afgesloten.

vraag 1: moet adsl aangesloten worden op de plaats waar de telefoonlijn het huis binnenkomt?
vraag 2: heb ik een fatsoenlijke ping met een draadloos netwerk om mee te gamen?
vraag 3: kan ik met draadloos netwerk gewoon fatsoenlijk downloaden, dus geen enorme snelheidverlies?
vraag 4: in een draadloos netwerk kan je dan een netwerk printer maken?
vraag 5: kan je ook een netwerk-scanner maken?
vraag 6: kan je een server opzetten odat mensen van je kunnen downloaden?

aub zeg niet kijk naar de faq waar daar wordt ik niet veel wijer van. ben ik al geweest. en ik denk dat veel mensen antwoord willen op mijn vragen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:26

job

vraag 1. het modem moet zo dicht mogelijk bij het punt zitten waar je telefoonlijn binnenkomt. de utp kabel daarna mag 100 meter lang zijn.
vraag 2. ja moet kunnen.
vraag 3. jahoor, draadloos is 11 Mbit. ADSL is maximaal 8 Mbit (en dat is de snelste variant)
vraag 4. je kan een pc draadloos aansluiten en daar een printer aanhangen en die sharen.
vraag 5. niet dat ik weet, lijkt me ook niet logisch omdat je naar de scanner toe moet lopen om er een papier onder te stoppen.
vraag 6. tuurlijk gewoon een pc neerzetten en de hd delen op het netwerk.

Verwijderd

Ik heb ook ADSL, ik zal eens antwoord proberen te geven ;)

1. Ja, maar bij ons hebben ze dat punt destijds verlegt. Kwam bij ons ook op de begane grond binnen, maar de splitter zit nu op de 1e verdieping
2. Ja, volgens mij wel
3. Downloaden van internet is geen probleem, draadloos netwerk is nog altijd vele malen sneller dan ADSL
4. Ja
5. Dat bestaat volgens mij niet eens ;)
6. Ja, maar de upsteam van mxstream is niet echt om over naar huis te schrijven, meer dan 15k/s krijg je niet

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

bovenstaande antwoorden zijn allemaal correct, wil alleen nog even iets over vraag 5 kwijt.

Er bestaan wel scanners die je kunt sharen over een netwerk. Alleen die wil jij niet aanschaffen >:) (zijn nogal prijzig dacht ik).
Ik doe gewoon het scannen op 1 computer en zet die dan in een shared directory op de pc waar de scanner aan zit.

Verwijderd

Topicstarter
over die scanner he: De scanner staat op ons mam zen pc aangelosten. En wij hebben daar het w8woord niet van. Je weet hoe ouderen denken over internet he :r
Als jij erop zit komen er virussen en al die illegale rotzooi maakt men pc stuk. Dus d8 eraan om een soort van netwerkscanner te maken. Zodat ik iets moet scannen niet eerst op ons mam hoef te w88 en dat ik dan met een kasje kies naar welke pc die moet gaan. Weet niet of dit bestaat.

Over de plaats van het modem: Wij zouden het liefst boven de modem hebben. We hebben beneden een plaats waar de telefoonlijn binnenkomt, maar we hebben boven ook een telefoonaansluiting. Kan je dat dan niet gwn boven aansluiten die modem?

En is het nu ook goed te doen ADSL aansluiten. Heb je nu niet die monteur nodig. Ik weet namelijk niet wat ze allemaal doen, maar anders kunnen we da zelf wel. Steek mooi da geld zelf in men zakken en kank da opdrinken :9~

[edit]
OK nog een extra vraag: wat moet ik allemaal halen. Een accespoint AP is teveel van het goede ofnie. Drie hooguit vier komen er hier later. Ken iemand mij dat vertellen gaak in de procewatch ff zoeken

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 22:06 ]

Verwijderd

Dit zou ik ook allemall wel willen weten zeer interesant.

Verwijderd

Topicstarter
Je moet dus alsk 2 pc's heb een:
2 pci kaarten
1 AP+(router)
2 insteekkaartjes voor ed pc

klopt dit?

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 20:24:

1:Over de plaats van het modem: Wij zouden het liefst boven de modem hebben. We hebben beneden een plaats waar de telefoonlijn binnenkomt, maar we hebben boven ook een telefoonaansluiting. Kan je dat dan niet gwn boven aansluiten die modem?

2:En is het nu ook goed te doen ADSL aansluiten. Heb je nu niet die monteur nodig. Ik weet namelijk niet wat ze allemaal doen, maar anders kunnen we da zelf wel. Steek mooi da geld zelf in men zakken en kank da opdrinken :9~

[edit]
3:OK nog een extra vraag: wat moet ik allemaal halen. Een accespoint AP is teveel van het goede ofnie. Drie hooguit vier komen er hier later. Ken iemand mij dat vertellen gaak in de procewatch ff zoeken
1: Je kan hem boven neerzetten maar dan mag je onder geen telefoonaansluiting meer hebben maw de splitter moet VOOR de 1e aansluiting ( das niet boven)

2: Is makkelijk zelf te doen. Ik was 30 minuutjes bezig en alles werkte meteen

3: Je hebt wel een accesspoint nodig. Er zal toch iets moeten zijn wat van je modem het internetsignaal doorgeeft naar de rest van de comps

[ Voor 21% gewijzigd door DeoDupke op 16-01-2003 11:06 . Reden: spelfoutjes ]

No worries m8

• DeoDupke
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 11:01:
Je moet dus alsk 2 pc's heb een:
2 pci kaarten
1 AP+(router)
2 insteekkaartjes voor ed pc

klopt dit?
de modem van kpn is al een router. Die heb je dus niet direct nodig. Kweet niet wat de prijsverschillen zijn tussen AP met en zonder router.

wat bedoel je naast de 2 pci kaarten 2 insteekkaartjes van ed pc?

No worries m8

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:17
DeoDupke schreef op 16 januari 2003 @ 11:03:
[...]
3: Je hebt wel een accesspoint nodig. Er zal toch iets moeten zijn wat van je modem het internetsignaal doorgeeft naar de rest van de comps
Deze kun je ook in de vorm van een Vigor wireless router kopen. Heb je gelijk internet router, plus draadloos netwerk accespoint in 1 :)
Waarom eigenlijk geen draadnetwerk? Het blijft 10x sneller, en 5x goedkoper..

Ik bedoel dus deze router: http://www.draytek.com/vigor2600_x_w_we.htm
De Vigor 2600We. Dit is een ADSL Router, met ingebouwde wireless access point.

edit:

linkje toegevoegt

[ Voor 17% gewijzigd door Weppel op 16-01-2003 11:13 ]

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:17
DeoDupke schreef op 16 januari 2003 @ 11:08:
[...]

de modem van kpn is al een router. Die heb je dus niet direct nodig. Kweet niet wat de prijsverschillen zijn tussen AP met en zonder router.

wat bedoel je naast de 2 pci kaarten 2 insteekkaartjes van ed pc?
Mijn gok is dat hij 2 PCI kaarten bedoelt waar je PCMCIA kaarten in kunt prikken, en met de 2 insteekkaartjes ook daadwerkelijk die PCMCIA kaartjes bedoelt..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 20:24:

Over de plaats van het modem: Wij zouden het liefst boven de modem hebben. We hebben beneden een plaats waar de telefoonlijn binnenkomt, maar we hebben boven ook een telefoonaansluiting. Kan je dat dan niet gwn boven aansluiten die modem?
Ik heb volgens mij de setup die jij wenst. Mijn splitter hangt direct achter het punt waar de telefoonkabel het huis binnen komt. Hierna heb ik een 2 aderig snoer (standaard telefoonkabel) van +- 10 meter naar de 1ste verdieping lopen. Daar staat mijn ADSL-modem boven op de 1ste pc.
Het kan dus wel wat je wil, maar het is volgens mij niet standaard 8)

Ik zou het gewoon proberen !!!

• DeoDupke
Weppel schreef op 16 January 2003 @ 11:09:
[...]

Deze kun je ook in de vorm van een Vigor wireless router kopen. Heb je gelijk internet router, plus draadloos netwerk accespoint in 1 :)
Waarom eigenlijk geen draadnetwerk? Het blijft 10x sneller, en 5x goedkoper..

Ik bedoel dus deze router: http://www.draytek.com/vigor2600_x_w_we.htm
De Vigor 2600We. Dit is een ADSL Router, met ingebouwde wireless access point.

edit:

linkje toegevoegt
ja ok maar als je bij KPN alles besteld heb je al een router. Als je dus die vigor koopt moet je een los modem kopen. of een combinatie van AP,Router,Modem.. maar of die bestaan weet ik niet

No worries m8

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 21:46
Ok ik zal ook proberen mijn steentje bij te dragen, op jouw vraag of het mogelijk is een scanner te delen, zoals al eerder aangekaart zijn er wel speciale scanners die het mogelijk maken te functioneren binnen een netwerk, HP heeft er bijvoorbeeld maar die prijzen van netwerkscanners zijn niet leuk!!

En wellicht is het wel mogelijk om je scanner de delen door gebruik te maken van een switchbox of iets dergelijks mits het een parallel aangesloten scanner is (maar of dat werkt geen idee??)

Of je een server op kunt zetten zodat mensen van je kunnen downloaden, ja dit moet wel mogelijk zijn maar als je met een router gaat werken die de verbinding naar het internet gaat verzorgen zul je deze ook goed in moeten stellen zodat wanneer iemand wil downloaden bij jou dat de router gaat verwijzen naar de juiste lokatie binnen jouw netwerkje, is goed te doen maar zorg er dan wel voor dat de rest van je netwerk goed dichtgetimmerd is.

Iig veel succes met het aanleggen van je netwerk!

For rent

• job
  • Laatst online: 19:26

job

ohja, nog even een antwoord op vraag 6.
had het verkeerd vertelt.
als je je bestanden wilt delen met anderen, dus niet binnen je netwerk, maar bijvoorbeeld met een vriend van je.
installeer een ftp server op je pc en dan kan je vriend zo op je pc komen..

Verwijderd

DeoDupke schreef op 16 January 2003 @ 11:18:
[...]

ja ok maar als je bij KPN alles besteld heb je al een router. Als je dus die vigor koopt moet je een los modem kopen. of een combinatie van AP,Router,Modem.. maar of die bestaan weet ik niet
Hoe bedoel je als je bij KPN alles besteld heb je al een router? Als je hier op het tweaken van de modem naar router bedoelt kan er alsnog wel een vigor routertje aangehangen worden hoor...

• DeoDupke
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 13:18:
[...]

Hoe bedoel je als je bij KPN alles besteld heb je al een router? Als je hier op het tweaken van de modem naar router bedoelt kan er alsnog wel een vigor routertje aangehangen worden hoor...
ja dat weet ik dat je er een router aan kan hangen. MAAR je hoeft niks te tweaken want het modem dat je krijgt is al een router zonder te tweaken.

bij dat modem is het gewoon zo: switch eraan pcs eraan en klaar ( in dit geval een AP ipv een switch)

je kunt nog wel een router gaan kopen.. maar dan ben je dubbele kosten aan het maken. dat bedoel ik hiermee

No worries m8

Verwijderd

Topicstarter
Even voor alle duidelijkheid. Ik wil een ADSL abbonoment nemen. Zonnet BASIC (of andere, betere suggesties zijn gewenst). WIj willen graag ook tegelijk kunnen bellen dus moet je ISDN hebben. Ik zal wel een plaatje maken hoe het eruit moet zien,

• DeoDupke
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 21:54:
Even voor alle duidelijkheid. Ik wil een ADSL abbonoment nemen. Zonnet BASIC (of andere, betere suggesties zijn gewenst). WIj willen graag ook tegelijk kunnen bellen dus moet je ISDN hebben. Ik zal wel een plaatje maken hoe het eruit moet zien,
NEE je hoeft geen ISDN te hebben om te bellen en te ADSLen. Dat is juist het mooie ervan.

Ik heb ook analoog + zonnet Basic

Ethernet modem -->switch --> heel veel pcs

werkt perfect

No worries m8

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/OPSTELLING.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Legenda.JPG
Hier als je deze plaatjes ziet. Het enige wat ik dan nog nodig heb aan hardware is een netwerkprinter-kastje. Toch?
En wat betenkt nou precies een proxyserver en ken ik dat het best gebruiken. UIt de faq werd ik niet echt wijzer.

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

j_v_malsen schreef op 16 January 2003 @ 11:22:
En wellicht is het wel mogelijk om je scanner de delen door gebruik te maken van een switchbox of iets dergelijks mits het een parallel aangesloten scanner is (maar of dat werkt geen idee??)
Als het een parallele scanner is dan zou je kunnen proberen om die poort te delen.
Ik weet niet of dat gaat, maar als het gaat dan kun je op het andere werkstation die poort weer mappen naar een printerpoort.

Verwijderd

Topicstarter
De opstelling die ik gemaakt heb is tog goed ofniet?

Verwijderd

Jep, alleen moet er nog wel een modem tussen de splitter en de router/AP.

Verwijderd

DeoDupke schreef op 16 januari 2003 @ 13:45:
[...]

ja dat weet ik dat je er een router aan kan hangen. MAAR je hoeft niks te tweaken want het modem dat je krijgt is al een router zonder te tweaken.
Wat voor modem heb jij dan gekregen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen modem. Ja een dial-up modem :o Maar ik wil ADSL gaan bestellen. Maar ons pap moet weten hoe duur draadloos netwerk kost, want hij ken al helemaal niet tegen draden en boren en alle rotzooi die erbij komt. Dat het meer kost maakt hem nix uit. Mooi meegenomen lijkt mij O-)

Maar is er geen router/modem ineen. BIjvoorbeeld dat je na de splitter een Kastje hangt dat als modem en router in een werkt.

Modem heb je nodig voor ADSL
Router weer ik niet wat da betekent
AP is een acces point die het centrum vormt van een WIFI

Klopt dit, of heb ik geen router nodig?

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
Een router zorgt voor de verbinding tussen het internet en de computers die lokaal bij jou staan. Het doet dus niks anders dan het internetverkeer delen.

Lijkt me wel verstandig om dat te nemen.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Topicstarter
dus dan moet je router adsl modem en switch ineen hebben bv

• DeoDupke
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 17:47:
dus dan moet je router adsl modem en switch ineen hebben bv
dat zou het mooiste natuurlijk zijn maar de vraag is ( zoals ik al eerder zei) of die bestaan.

Wat ik ook al eerder zei is als je een ethernetmodem van kpn besteld dat daar ook een ingebouwde routerfunctie inzit. Dan hoef je dus geen AP/router combo te hebben maar alleen een AP

No worries m8

Verwijderd

Topicstarter
ok dus mijn boodschappenlijste wordt:
*ADSL modem+router in één
*Acces Point
*2 PCMCIA kaartjes + waar je die in kan doen (dit is mij nog niet duidelijk)

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

http://www.dlink.co.uk/long_desc.asp?id=384

acces point + switch + router, elke netwerkfabrikant heeft iets dergelijks. Als je je modem haalt vraag dan zeker een ethernet model (geen usb).

toevoegsel: nu ik de specs wat dichter bekijk krijg ik de indruk dat zelfs de adsl modem er ingeboud zit

[ Voor 24% gewijzigd door Yalopa op 18-01-2003 21:02 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
dus dit is zegmaar alles in een. Heb dan alleen nog spullen nodig voor inde pc zelf die pci kaartjes en een splitter maar die hebbne we al.
Klopt dit?

• kwtemp874
  • Laatst online: 17-08 13:26
over die scanner he: De scanner staat op ons mam zen pc aangelosten. En wij hebben daar het w8woord niet van.

als je xp hebt weet ik daar heel misschien wel wat op.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 21:37:
dus dit is zegmaar alles in een. Heb dan alleen nog spullen nodig voor inde pc zelf die pci kaartjes en een splitter maar die hebbne we al.
Klopt dit?
idd, naar ik kan lezen hoef je zelfs geen modem meer te kopen (ik denk wel dat dit een prijzig bakje wordt)

Ik wil je nu al waarschuwen voor snelheidsfrustraties, 2 verdieppen = 2maal gewapend beton = zwak signaal, probeer je acces point op een verdiepping te zetten, want zoals het op je tekenning staat zou het kunnen dat verdiep 2 een zeer slechte verbinding gaat hebben. Op internet ga je het waarschijnlijk niet zo erg merken, maar tussen beide hosts ga je dat voellen (file sharing).

Wat ik ook niet begrijp is de wireless link naar je printer? Waarvoor gaat die diennen?

Op je vraag van gamen: ik durf het ook niet garanderen, door je vermoeddelijke grote signaalverlies (beton enzo) denk ik dat je een grotere lag door packet loss gaat hebben.
als je xp hebt weet ik daar heel misschien wel wat op.
mooi; maar ik denk dat je beter niet hier zegt hoe..

[ Voor 7% gewijzigd door Yalopa op 18-01-2003 22:04 ]

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:36

weebl

YARR!

Je hebt wel een router nodig, dit verdeelt het internet signaal over meerdere computers. En aangezien je 2 comps hebt zul je wel een router nodig hebben, tenzij je altijd een computer als server aan wil hebben staan. De sitecom WL-018 werkt erg goed, kan je trouwens ook je printer op aansluiten, hoeft je moeders pc niet aan te staan om te printen

Verwijderd

Topicstarter
Ja zon kastje bedoel ik voor de printer. Zal ff in de pricewatch producten lijstje maken en dan hier posten. Kijken of ik alles heb dan. Ik woon trouwens gewoon in een ruitjeshuis dus da maakt niet zoveel uit denk ik.
en kwtemp hoe moet ik dat weten, want je hebt bij je profile geen e-mail adress 8)7 , want ben er wel benieuwd naar

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 14:29 ]

Verwijderd

Op school hebben wij volgens mij ook gewoon een deskjet via een kastje op het netwerk aangesloten. Volgens mij bedoel je zoiets.
En kwtemp ik ben daar ook zeer benieuwd naar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op pricewatch gekeken en ik heb een lijstje gemaakt. De site is : http://www.hardwareconcurrent.nl/

Aantal---Product------------------------------------Stukprijs---Totaal

1---------wireless LinkSys Access Point/Router
----------11mbit 10/100 BEFW11S4 v2.--------------€ 144.00--€ 144.00
2---------wireless Linksys PCI WMP11 11mbit-------- € 93.00----€ 186.00

Subtotaal: € 330.00
Levering onder rembours: € 13.00
Levering na vooruitbetalen: € 5.00

Totaal: € 343.00

HIermeer moet het lukken toch? En van kpn halen wij ADSL is bekend.
Ik ben nu aan het kijken welke modem ik moet nemen. Maar de meeste zijn allemaal met router ingebouwt, maar da is toch overbodig als ik die in mij accespoint ook al heb of praat ik nu waanzin? Ik kan dus een modem kopen zonder router of een AP zonder router. Die AP zonder ingebouwde router kost echter maar 1 € minder 8)7 :
Linksys Access Point | 11mbit WAP11 | € 143.00

Hoe tweak ik mijn Alcatel ADSL modem tot Pro versie? op:
FAQ Internet & Telefonie
Ik ken natuurlijk dan ook de ADSL Speed Touch Home modem kopen en dan een accespoint zonder router. Klopt dit wat ik allemaal zeg?

Dit lijkt mij trouwens een goede link om het thuis zelf te instaleren:
http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_pstn_setup.asp#2

Graag opmerkingen of suggesties

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 13:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
*kick* kan iemand antwoord geven op mijn vragen?

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

wat wou je nog meer weten dan ??

Verwijderd

Topicstarter
welke modem ik moet pakken. Duz een modem zonder router, omdat ik een router in mijn AP heb. Maar de AP zonder router kost maar 1 € goedkoper volgens de hardwareconcurrent. Wat is dan het verstandigste om te kopen. Gwn het lijstje zoals ik hierboven beschreven heb de Alcatal ADSL modem (Ethernet). Of toch maar die modem router en accepoint ineen. zoals hier boven een link naar werd genoemd. Maar volgens mij is die alleen voor het versatel netwerk. Mijn Engels is namelijk niet geweldig.

Verwijderd

Topicstarter
kick komop ik moet het weten anders gaan mijn ouders iets verkeerds kopen en jullie hebben er verstand van.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 23:13:
welke modem ik moet pakken. Duz een modem zonder router, omdat ik een router in mijn AP heb. Maar de AP zonder router kost maar 1 € goedkoper volgens de hardwareconcurrent. Wat is dan het verstandigste om te kopen. Gwn het lijstje zoals ik hierboven beschreven heb de Alcatal ADSL modem (Ethernet). Of toch maar die modem router en accepoint ineen. zoals hier boven een link naar werd genoemd. Maar volgens mij is die alleen voor het versatel netwerk. Mijn Engels is namelijk niet geweldig.
Koop maar die modem+router van de KPN met een appart accespoint. KPN doet nogal moeilijk met hun manier van ADSL dus je hebt niet de garantie dat andere apparaten dan hun eigen apparatuur werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan wordt het prijslijstje dit:

*Alcatel ADSL modem (ethernet)
*wireless LinkSys Access Point/Router 11mbit 10/100 BEFW11S4 v2
*wireless Linksys PCI WMP11 11mbit

Dit zou het dan moeten zijn he?

Verwijderd

Ziet er idd goed uit...

Mocht je trouwens de afstand tussen de wireless apparaten niet halen, kan je op de 1e verdieping een zgn WET ertussen zetten. Die hoeft niet op het netwerk te worden aangesloten, alleen maar in het stopcontact.

Let bij het installeren van het wireless-spul goed op de beveiligingsopties !, je zal niet de eerste zijn die van buitenaf lopen te etteren.....

Maar goed, ik denk dat je al naar de winkel zal zijn geholt ? :) :Y)
Grtz en suc6!

Verwijderd

Topicstarter
neej maar nu wel. En dank meer naar de winkel gesurft. Lekker lui :O >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde toch eerst dit kopen:

Maar ik heb toch geen router nodig, want die zit in die ethernetmodem er toch al in. En als je die hackt naar de pro versie toch zeker? Dan hoef ik namelijk geen AP/Router te kopen, maar alleen een accespoint. Die zal wel wat goedkooper zijn.

Kan iemand mij hier mee helpen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 12:48 ]

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ik dacht dat bij de nieuwste alcatels die hack niet meer nodig was omdat de routing (NAT) mogelijkheden er reeds inzaten.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

In de nieuwe modems voor ADSL zit idd al NAT en de heule meuk.
Het is gewoon de Multi User modem (met always on) echter zonder ingebouwde switch.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En dat is de Speed Touch 510i, als je een Speed Touch Home krijgt, zul je nog een router functie nodig hebben.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 12:47:
Ik wilde toch eerst dit kopen:

Maar ik heb toch geen router nodig, want die zit in die ethernetmodem er toch al in. En als je die hackt naar de pro versie toch zeker? Dan hoef ik namelijk geen AP/Router te kopen, maar alleen een accespoint. Die zal wel wat goedkooper zijn.

Kan iemand mij hier mee helpen?

Lezen, dat heb ik een paar posts hierboven al uitgelegd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis een ethernet-modem besteld. Op het modem staat SpeedTouch 510.
Zit er dan een router in of niet?
Thomson multimedia en alcatel zie ik er ook op staan. Op het boekje dan.
Ik heb niet zoveel (helemaal nix) verstandvan netwerken, routers, hubs enz.
Dux zou iemand mij kunnen helpen?

Ik heb een paar plaatje gemaakt voor de duidelijkheid. Wat ik nu dus precies wil.

Situatie nu:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/PLATTEGROND1.JPG

Situatie in de toekomst?¿:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/PLATTEGROND2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/PLATTEGROND3.JPG

Snapt iemand nou wat ik bedoel?
Ik heb net ff liggen zoeken, maar ik weet me god niet welk draadloos AP ik moet pakken en wat voor ontvangers. Ken iemand mij/ons daar mee helpen. Alvast bedankt.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 03:45 ]

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 02:48:
Op het modem staat SpeedTouch 510.
Ik geloof dat dat een paar keer gezegd is in dit topic, en dat dit ook heel makkelijk met de search te vinden is, mocht het nog niet in dit topic staan.
Dux zou iemand mij kunnen helpen?
Ga je er dan meer in verdiepen, weet wat een router doet, weet wat een access point doet, etc. Het is niet de bedoeling dat wij alles gaan voorkauwen, dan kun je beter een netwerkinstallatiebedrijf inhuren.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet de bedoeling dat wij alles gaan voorkauwen, dan kun je beter een netwerkinstallatiebedrijf inhuren.
Betaal jij het dan blackd.
Ik weet dat je een router nodig heb maar wrm zou ik er 2 kope als er al 1 in het modem zit?
Van die dingen zou ik graag willen weten, maar ik zal wel ff gaan zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
*kick*
Ken niemand mij helpen

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 18:39:
*kick*
Ken niemand mij helpen
Lees topic opnieuw door, het is een 52-stappen handleiding voor jouw netwerk.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 02:48:Ik heb net ff liggen zoeken, maar ik weet me god niet welk draadloos AP ik moet pakken en wat voor ontvangers. Ken iemand mij/ons daar mee helpen. Alvast bedankt.
Ik krijg het idee dat je niet echt uit je dak gaat met zelf zoeken naar een oplossing, maar ff kort door de bocht: er zijn 2 soorten wireless, 54 en 11 mbit. De voor en nadelen van beiden staan uitgebreid beschreven in de search.

Je neemt een willekeurige WAP (wireless acces point), je neemt 2 willekeurige PCI-wireless kaartjes, bij voorkeur op dezelfde snelheid (omdat het anders niet werkt) en bij voorkeur hetzelfde merk (om eventuele compatibiliteitsproblemen te vermeiden) en je bent er, voila, klaar

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 18:02:
Neuh. Jij wilt een netwerk, ik ben reeds voorzien.

Maar de bedoeling op GoT (Gathering of Tweakers) is bij mijn weten nog steeds dat je zelf eerst moeite doet voor je een vraag gaat stellen. Wanneer jij dan aan komt zetten met:
krijg ik toch echt het gevoel dat dat in deze situatie nog niet voldoende gebeurd is. In dat geval kun je de aanleg van het netwerk beter door iemand laten doen die weet wat hij doet, en weet waar hij mij bezig is. Maargoed, dat is helemaal IMHO enzo.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 22:41

BJD

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 18:02:
[...]

Ik weet dat je een router nodig heb maar wrm zou ik er 2 kope als er al 1 in het modem zit?
Van die dingen zou ik graag willen weten, maar ik zal wel ff gaan zoeken.
als je nu slim bent snap je dit (als je dit niet snapt kun je beter een monteur huren):
je kunt duizenden routers achter elkaar koppenen als je maar elke keer het router ip van de volgende router instelt.

als je voor 100 euro een ap met router kan kopen en voor 110 aleen een ap dan ........ (ga ik je niet het andwoord voorkouwen)......... :r

en idd zoals blackd al zei:
tweakers is voor mensen die problemen niet kunnen oplossen nadat zij de search volledig hebben gebruikt en alle kanten van google hebben gezien.
en ik heb zo het idee....... :(

[ Voor 14% gewijzigd door BJD op 06-05-2003 21:24 ]

• jadjong
  • Niet online
BJDI schreef op 06 mei 2003 @ 21:22:
[...]
als je voor 100 euro een ap met router kan kopen en voor 110 aleen een ap dan ........ (ga ik je niet het andwoord voorkouwen)......... :r
Dat hoeft niet altijd. Bij de meeste gevallen is het zo dat een combinatieproduct alleen de basisfincties van beide apparaten heeft. Wanneer je de apparaten los aanschaft heb je kans dat er veel en veel meer te configureren valt. Zeker met een onzekere aankoop als WLAN kunnen die extra opties nog wel eens nut hebben in een huis-tuin-en-keuken-situatie.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet nu wel wa ik allemaal moet halen ik weet alleen niet of ik een Acces Piont met router of zonder router moet pakken, want een router heb je wel nodig :D

In het boekje van het modem staat
[quote]SpeedTouch TM 510 / 510i router.
Ja welke heb ik nou?¿

Ik heb het bij Tiscali besteld met een ethernet-modem.
Iemand een idee?
plzz dat is het enigste wat ik moet weten!

Oeps in de vorige post gelezen. Sorry! Gwn een Ap met ingebouwde router. Heb je in iig de zekerheid dat je dan geen router nog moet kopen.

Geef dit geen problemen 2 routers?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 14:05 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 02:48:
Ik heb hier thuis een ethernet-modem besteld. Op het modem staat SpeedTouch 510.
Die vraag is al beantwoord en ook te vinden met de search.
Ik heb net ff liggen zoeken, maar ik weet me god niet welk draadloos AP ik moet pakken en wat voor ontvangers. Ken iemand mij/ons daar mee helpen. Alvast bedankt.
Daar is meer dan genoeg over te vinden met de search.

Je begint jammer genoeg dit topic te gebruiken om er vragen in te stellen die je met de search kan vinden.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.