Toon posts:

Monitorstekker doorgedraaid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een monitor op mijn oude laptop aangesloten, en zoals jullie wel weten: er zitten van die gleufjes in die ronde draaidingetjes. Ik weet niet of ze voor een schroevendraaier zijn, maargoed, ik heb er dus eentje met een schroevendraaier ff vast gedraaid. Te vast. Hij is doorgedraaid, en ik kan em niet meer terugdraaien. De stekker zit nu aan één kant dus vast in de poort. Hoe krijg ik dit los zonder iets te slopen? Heb al geprobeerd om laptop open te maken, maar daar kan ik verder niets mee. Die ronde soort van moertjes, waar dat schroefje in draait, die wil ik proberen los te draaien met een tang, maar ik kan er niet goed bij, omdat die stekker zo dik is en tegen de zijkant aan zit. (Kan het dus niet vastpakken met een tangetje).

Iemand?

Verwijderd

boutje doorzagen? of vind je dat al te veel slopen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 16:00:
boutje doorzagen? of vind je dat al te veel slopen?
Ja, kan er niet goed bij, en het is de stekker die vanuit de monitor komt, dus dan is die monitor ook niet meer te gebruiken :'(

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:11
Voorzichtig al draaiend met een tangetje terugtrekken....

I can see clearly now, the brain is gone...

Verwijderd

schoefje doorslijpen met de dremel.

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 21:51

QkE

In your face Gnagna

Als ie doorgedraait is moet ie er toch wel uit te trekken zijn...
De kabel heeft natuurlijk maar aan een kant een stekkertje (niet aan de monitorkant) anders had je natuurlijk ook gewoon heel de stekker aan gort kunnen zagen om ruimte te creeeren.

Verwijderd

Topicstarter
_Arnie_ schreef op 15 januari 2003 @ 16:05:
Voorzichtig al draaiend met een tangetje terugtrekken....
Kan er niet bij met tangetje.. of bedoel je dat ronde knopje die je met de hand er in draait?

Verwijderd

Topicstarter
QkE schreef op 15 January 2003 @ 16:06:
Als ie doorgedraait is moet ie er toch wel uit te trekken zijn...
De kabel heeft natuurlijk maar aan een kant een stekkertje (niet aan de monitorkant) anders had je natuurlijk ook gewoon heel de stekker aan gort kunnen zagen om ruimte te creeeren.
Ja, maar hij zit erin vast. Hij zit in dat moertje aan de laptop kant, en als ik draai komt ie niet losser te zitten.

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 17:29
Als ik het goed begrijp dan kun je het schroefje wel draaien, maar draait de boel mee?

Als dit zo is:
Trek aan de stekker van de monitor draai vervolgens aan het schroefje, als je geluk hebt pakt een goede gang van de draad en krijg je hem los.
Lukt dit niet, dan zou ik ook met een dremel aan de gang gaan. Wees wel voorzichtig met de rotzooi die eraf komt, metaal deeltjes kunnen kortsluiting veroorzaken! Effe schoonmaken dus na afloop.

Het is trouwens niet nodig om stekkers erg vast te draaien, de schroefjes zijn er alleen maar voor om te voorkomen dat de stekker eruit valt. Als je in het vervolg weerstand voelt stop dan met draaien!!!!

mcb1

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb em er uit! Met een tangetje vastgepakt en langzaam eraan getrokken, en gedraaid. Bedankt voor de replies!

Verwijderd

En weer is duidelijk geworden dat je die schroefjes nooit helemaal vast moet draaien, maar slechts een paar slagen om te voorkomen dat de kabels losschieten
Pagina: 1