Mappen zichtbaar voor andere gebruikers

Pagina: 1
Acties:

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 13:44
Onder Netware is het zo, dat als je ingelogd bent je alleen je eigen directories ziet waar je ook rechten voor hebt.
Onder Windows is het zo dat je alle directories ziet.. maar alleen toegang hebt toch je eigen directories.
Kan ik het ook zo instellen onder Windows, dat je inderdaad alleen je eigen directories ziet, waar je dus toegang toe hebt?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

zul je er rechtstreeks naar toe moeten mappen bv \\servername\homedir$ waar de home dir in de map homedirectory's staat...

\.....homedir
\...username (sharename met $ wordt ie niet zichtbaar voor andere gebruikers)

Ik heb ze zo geshared.

map H: TO \\servername\gebruikersnaam$

• nitpicker
En dat is ook de enige manier om dat te doen? 'sharename$'?

edit:
Volgens mij lees ik het verkeerd.. de homedir moet een $ krijgen? en daarin staan de userdirs? of een dir.. en elke userdir een $ erachter? :/

[ Voor 61% gewijzigd door nitpicker op 15-01-2003 18:55 ]

Verwijderd

Ik ben ook opzoek naar een antwoord op het bovenstaande probleem .

Weet niemand hier al iets meer over?

Ps. die sharing manier is niet echt een oplossing, misschien wel voor kleine omgevingen :)

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 20:05

Scraper

ErikJ

Onder windows heb je voor zover ik weet niet het attribuut "filescan". Dit attribuut zorgt ervoor op netware dat je de mappen/bestanden niet kunt zien. Dus onder windows zal dat niet gaan lukken.

en idd zoals boven staat worden homedirs meestal geschared als username$ en een rechtstreekse mapping daarnaartoe.

Verwijderd

Scraper schreef op 06 februari 2003 @ 11:57:
Onder windows heb je voor zover ik weet niet het attribuut "filescan". Dit attribuut zorgt ervoor op netware dat je de mappen/bestanden niet kunt zien. Dus onder windows zal dat niet gaan lukken.

en idd zoals boven staat worden homedirs meestal geschared als username$ en een rechtstreekse mapping daarnaartoe.
het probleem is dat we hier een drive hebben die DATA noemt en hier staan verschillende progs op + gesharede gegevens tussen verschillende mensen en afdelingen. als ik deze allemaal moet maken met sharing dan krijg ik een login script van 20 A4 pagina's + het is totaal nie meer overzichtelijk

Verwijderd

het probleem is dat we hier een drive hebben die DATA noemt en hier staan verschillende progs op + gesharede gegevens tussen verschillende mensen en afdelingen. als ik deze allemaal moet maken met sharing dan krijg ik een login script van 20 A4 pagina's + het is totaal nie meer overzichtelijk

als een user inlogt krijgt hij het volgende te zien
G:\ = groups drive
h:\ = Homedrive
N:\ = Lotus notes shared folder
M:\ = Everyone (dump dir) :)
R:\ = Data

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 14:47 ]

• nitpicker
Juist, dat probleem heb ik dus ook.. dus is Netware toch wat mooier.. dan zie je ook geen mappen waar je geen toegang toe hebt... :/
Pagina: 1