[W2K server] Duplicate name exists on the network

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:02
Wij hebben een nieuwe W2K server met 2 Nic's (ethernet en tokenring)
Op de ethernet adapters zijn alle clients (file en printersharing, client for MS networks) ge-disabled en word dus gebruikt voor puur backup over IP.
De tokenring adapter word gebruikt voor "het normale netwerk"

Toen deze server de eerste keer opkwam ging alles ok, reboot ik vervolgens krijg ik: duplicate name exists on the network. Als ik dan de ethernet controller disable en reboot gaat alles OK.
Ik heb al geprobeerd om de ethernet adapter opnieuw te installeren, maar dit helpt niet.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen of waar ik nog meer kan kijken? Heb trouwens bij Google gezocht, en in nieuwsgroepen, maar kon geen goed antwoord vinden.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
Dat betekend dat je op je netwerk een computer heb met exact dezelfde naam als je nieuwe server.

• Archie_T
Wannapuf schreef op 15 January 2003 @ 15:56:
Dat betekend dat je op je netwerk een computer heb met exact dezelfde naam als je nieuwe server.
Dat snap ik alleen heb ik de server daarna nog een nieuwe naam gegeven en ik krijg precies hetzelfde.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 17:13

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Het kan ook zijn dat je te snel terug komt op het netwerk, en dat andere computer van het netwerk jou naam van voor het rebooten nog onthouden heeft, en deze niet vrij wil geven aan je nieuwe (eigenlijk de zelfde na rebooten) computer. Je kan proberen om te kijken wie er masterbrowser is (en dus het lijstje van aanwezige computers bij houdt), en eventueel een nieuwe election forcen (regelen dat de oude browsemaster gereset wordt, en eventueel een nieuwe aanwijzen).

IPV rebooten gewoon je computer een half minuutje uitzetten werkt waarschijnlijk ook wel.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Heb je Netbeui gebind aan beide netwerkkaarten?? zoja; unbind die dan eens..

[edit]
klein vraagje extra.. die ethernet kaart; is die op een of andere manier ook verbonden aan het tokenring netwerk.. via een andere server met 2 NICs ofzo??

[ Voor 53% gewijzigd door Krypt op 15-01-2003 16:05 ]

Pvouput live

• Archie_T
Oh sorry, had ik nog even moeten melden, wij hebben een NT4 domein met Wins servers, dus ik denk dat luxx zijn idee niet helemaal werkt.

<edit>
Netbeui is disabled op de Ethernet kaart.

<edit2>
ethernet is een helemaal los segment. Token Ring kan er niet bijkomen.

[ Voor 37% gewijzigd door Archie_T op 15-01-2003 16:06 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Hmm. foute static entries in de WINS server kunnen af en toe ook wat probs geven... bekijk je WINS db eens of er duplicate entries in staan..

Pvouput live

• Archie_T
Krypt schreef op 15 januari 2003 @ 16:06:
Hmm. foute static entries in de WINS server kunnen af en toe ook wat probs geven... bekijk je WINS db eens of er duplicate entries in staan..
Mijn collega komt net met het brilliante idee om een static multihomed adres voor deze server aan te maken, waar Ethernet en Token Ring adres is ingevuld. We gaan nog even rebooten en afwachten..

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Zitten beide netwerk kaarten op het netwerk verbonden? Dan heb je een erg leuk probleem. Een netbios naam probeerd zich te "binden" aan de eerste netwerkkaart die up komt.

a nic
b nic

eerste reboot a registeerd netbiosnaam >> WINS

reboot
b nic is eerder up dan a en wil naam registeren bij WINS.. Wins detecteerd naam is al gekoppeld aan mac.... van a.

Binding volgorde goed zetten tcp/ip en netbios vind je in je netwerkeigenschappen.

meld de tokenring zich ook bij WINS aan?

[ Voor 52% gewijzigd door mutsje op 15-01-2003 16:13 ]

• Archie_T
mutsje schreef op 15 januari 2003 @ 16:10:
Zitten beide netwerk kaarten op het netwerk verbonden? Dan heb je een erg leuk probleem. Een netbios naam probeerd zich te "binden" aan de eerste netwerkkaart die up komt.

a nic
b nic

eerste reboot a registeerd netbiosnaam >> WINS

reboot
b nic is eerder up dan a en wil naam registeren bij WINS.. Wins detecteerd naam is al gekoppeld aan mac.... van a.

Binding volgorde goed zetten tcp/ip en netbios vind je in je netwerkeigenschappen.

meld de tokenring zich ook bij WINS aan?
De tokenring handelt inderdaad WINS af. Maar het probleem wat jij hierboven beschrijft is opgelost als je multihomed WINS aanmaakt, alleen gaan de clients nu proberen te connecten naar het Ethernet segment ipv Token Ring

• Archie_T
OK, oplossing is dus een multihomed static mapping aanmaken met alleen het IP adres van Token Ring. Dan kan de Ethernet kaart gewoon registreren en clients pakken altijd het token ring segment.
IIG Thx allemaal!
Pagina: 1