Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:20
Dat vraag ik me nu dus af he...
Ik heb geen van beide (wel een 6610) en vraag me af welke het verstandigst is om aan te schaffen. De vraag die bij mij heerst is "wat zijn de verschillen" in functionaliteit en snelheid.

Ik heb hier heel erg weinig over kunnen vinden, behalve dan dat de datakabel (origineel)(nog) moeilijk te verkrijgen is.

Wie kunnen de voors en tegens naast elkaar zetten, of me hier meer info over geven?

Voor de modjes, ik heb deze expres niet in het 6610 topic gezet, omdat dit wellicht voor meerdere gsm's interessant kan zijn

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:29
grootste voordeel aan Infrarood is dat je het met alle IR-Gsm's kan gebruiken..

ik heb vandaag toevallig een Infrarood adapter gekocht..
na de miskoop van de niet originele kabel.. :(
ik zal hem vanavond uitgebreid testen... })

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
Welke adaptor heb je gekocht? Waar en voor hoeveel?

if you don't mind me asking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12861

voordeel van de kabel t.o.v. IR is weer dat je ook java-applets en images kunt backuppen van je telefoon... (met de laatste versie (4.18) dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Laatst online: 12:29
ik heb een ACTISYS ACT-IR2000U gekocht bij Informatique voor €48,- :)

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:14

megaleo

Special member

Ik zou ook voor een infrarood gaan. Ik heb nu een kabeltje(voor 6210) en dat is altijd weer gekloot met dat ding. Dan weer wel verbinding en dan weer niet!! |:( Om gek van te worden. Een vriend van me heeft zo'n IR en dat werkt altijd meteen en je kunt het inderdaad voor alle IR-Gsm's gebruiken. 8) Ook wel handig! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Anoniem: 12861 schreef op 15 January 2003 @ 16:47:
voordeel van de kabel t.o.v. IR is weer dat je ook java-applets en images kunt backuppen van je telefoon... (met de laatste versie (4.18) dan).
Kan je met de laatste software-versie (4.18) dan niet backuppen via IR? Ik weet dat het met software-versie (3.09) niet kan, maar als het niet duidelijk is of het met versie 4.18 wel kan, ga ik morgen misschien nog wel ff langs een nokia service point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:44
www.infraredport.de en je hebt hem voor 7 euro ofzo zelf gemaakt. easy :)

maar ik ben lui en heb ook een actisys gekocht voor 40 euro, prima dingetje

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
Dus het voordeel van een kabel tov Infrarood is dat je met een kabel java-applets en plaatjes van je telefoon naar je pc kunt sturen?

Als dat alles is dan heb ik mijn keus al gemaakt; zal binnenkort eens een IR adaptor gaan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27056

JerryH schreef op 16 January 2003 @ 08:51:
Dus het voordeel van een kabel tov Infrarood is dat je met een kabel java-applets en plaatjes van je telefoon naar je pc kunt sturen?

Als dat alles is dan heb ik mijn keus al gemaakt; zal binnenkort eens een IR adaptor gaan halen...
Het voordeel van een IR dat je het bij meerdere toestelen kan gebruiken. Je kan met de IR gewoon plaatjes/wallpapers naar je toestel sturen, en volgens mij ook java applets/midlets. Maar dat kan niet niet met zekerheid zeggen, want ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

laurens0619 schreef op 15 januari 2003 @ 23:44:
www.infraredport.de en je hebt hem voor 7 euro ofzo zelf gemaakt. easy :)
Iemand ervaringen met het bestellen daar? Ben wel geïnteresseerd namelijk

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12861

Anoniem: 27056 schreef op 16 January 2003 @ 10:49:
[...]

Het voordeel van een IR dat je het bij meerdere toestelen kan gebruiken. Je kan met de IR gewoon plaatjes/wallpapers naar je toestel sturen, en volgens mij ook java applets/midlets. Maar dat kan niet niet met zekerheid zeggen, want ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
ja dat kan, maar dus niet van je telefoon naar je PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenbijvank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07-2023
Je kan met IR alles doen wat je met een kabel ook kan.
Ik heb ook IR gekocht na een seriele kabel voor nokia 6610 besteld te hebben en terug gestuurd te hebben want zo'n kabel werkt nergens mee.
Een originele kabel kost toch al gauw 55 euro.
Ik heb bij Funprice in Enschede een IR adapter gekocht die je op je moederbord aan kan sluiten (als deze dat ondersteunt)
Dit kost slechts 29 euro en werkt perfect
Je kan deze bestellen bij www.funprice.nl het type is: ACT-IR210L
De installatie is beetje lastig maar daar heb ik wel de goeie oplossing voor.

You are not as stupid as you look

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01 11:46
Je kan met IR ook gewoon java applets/midlets naar je telefoon sturen. (iig met de siemens s55 wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
koenbijvank schreef op 30 januari 2003 @ 23:02:
Je kan met IR alles doen wat je met een kabel ook kan.
Ik heb ook IR gekocht na een seriele kabel voor nokia 6610 besteld te hebben en terug gestuurd te hebben want zo'n kabel werkt nergens mee.
Een originele kabel kost toch al gauw 55 euro.
Ik heb bij Funprice in Enschede een IR adapter gekocht die je op je moederbord aan kan sluiten (als deze dat ondersteunt)
Dit kost slechts 29 euro en werkt perfect
Je kan deze bestellen bij www.funprice.nl het type is: ACT-IR210L
De installatie is beetje lastig maar daar heb ik wel de goeie oplossing voor.
ik heb die ook gekocht, maar bij mij werkt ie niet lekker met me 6610, hoe heb jij de installatie dan gedaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Hoe kan het trouwens dat als ik 2 6610's naast elkaar houdt en allebei de infrarood poort activeer, dat ze beide blijven zoeken? Is het gewoon omdat ze dan gegevens willen "binnenhalen" en geen van deze 2 zend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77363

Nadeel van kabel is dat je elke keer je halve telefoon uit elkaar moet halen. Bij IR schuif je m zo ff in 'line-of-sight'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24603

Wat heb je nu precies nodig om je via infrarood contact te maken tussen je pc en telefoon. Ik heb een MSI 6380 moederbord met infrarood controller, ik heb voldoende aan een adapter voor op het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
Dit is voor mij ook nog steeds de vraag, wat heb je nu precies nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42149

Voor als je al een infrarood aansluiting op je moederbord hebt heb je alleen een adapter nodig zoals hierboven al een keer vernoemd word. Heb je dit niet dan zul je een com/USB kabel moeten halen die een stuk prijziger zijn.

Kabel heb je inderdaad het gezeur dat je telkens de achterkant moet los halen voordat je verbinding kunt krijgen.

Zodra je een infrarood kabel aangeschaft hebt is het ook nodig dat je instellingen veranderd in je BIOS. Daar moet je hem op irda zetten en hem ook een poort toebenoemen. Maar dit zie je wel in het boekje dat je bij je infraroodadapter krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De originele Nokia datakabel voor de 6610 gaat gewoon in de pop-port connector, dus je hoeft het toestel niet uit elkaar te halen. Dat was alleen bij de (onoriginele) datakabels voor de Nokia's die alleen een aansluiting voor een lader en een headset aan de onderkant hebben.
Nokia heeft besloten dat de pop-port standaard wordt voor alle toekomstige toestellen. Dus als je bij Nokia blijft, kun je de datakabel blijven gebruiken.
Toen ik mijn laptop kocht was één van de eisen dat er infrarood op moest zitten. Ik ben namelijk niet zo trouw wat betreft merk van telefoon. En nu zou ik ook niet meer zonder infrarood kunnen, vanwege het gemak. Een datakabel gebruikt toch weer een USB poort, en kabels heb ik ook al genoeg hier.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1