Toon posts:

fotos inknippen gdlibary

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dat mensen die een foto hebben geupload dat hij automatisch die foto gaat inknippen. En dan laat ik die 100 x 100 zien bij de reactie die ze hebben geplaatst.

<?php

$new_w=100;
$new_h=100;

header("Content-type: image/jpeg");

$dst_img=ImageCreateTrueColor($new_w,$new_h);

$src_img=ImageCreateFromJpeg("/usr/local/slash/apache/vhosts/joinme2.nl/httpdocs/nieuwconcept/figuur.jpg");

ImageCopyResized($dst_img,$src_img,0,0,5,5,$new_w,$new_h,ImageSX($src_img),ImageSY($src_img));

Imagejpeg($dst_img);

?>
Ik heb dit dan veranderd hij hem al naar 100 by 100 maar dan word de hele foto verkleind en kun je niet meer zien wat er op staat dus ik wil eigenlijk bv het hoofd van diegene eruit geknipt hebben en opnieuw opgeslagen.

Wat moet ik veranderen aan het scriptje wat ik al heb.

Alvast Bedankt
Jeroen

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

Kijk eens in de manual van php.net om te kijken of het wordt ondersteund:

Image functions

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Verwijderd

wil jou dat jouw scriptje automagisch het hoofd van die foto eruit gaat zoeken???
ik weet het nie zeker maar ik dagt dat dit niet eenvoudig mogelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt ondersteund hoor dat weet ik zeker. bijv. www.vote4me.nl heeft ook zoiets gewoon in php

Verwijderd

Topicstarter
hehe foxboy dat zou natuurlijk het allerbeste zijn maar als er maar een stukje uit kan knippen en dat moet geloof ik mogelijk zijn

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:21
Ehm, er bestaat zoiets als een edit knopje he ;)

En daarnaast je code tussen [ code=php ] en [ /code ] zetten zou niet misplaatst staan

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Denk nog maar eens ietsje langer na. Aan de door thomaske gegeven link moet je eerst genoeg hebben. Verder weet ik zeker dat php geen imageCutOutHead(100,100,$source) heeft.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.