Toon posts:

[actionscript] doorgeven variabelen met 'with'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een aantal variabelen doorgeven aan een movieclip. de handle naar deze mc is myClip;
in deze mc staat een dynamisch tekstveld met de variabele title, en in de clip wil ik verder gebruik maken van een variabele topicID (geen tekstveld).
wanneer ik de variabelen doorgeef mbv with(myClip), lijkt alleen de variabele ontvangen te worden waarvan het variabele tekstveld bestaat. de variabele topicID is niet te gebruiken in de mc.
code:
1
2
3
4
5
6
7
myClip = listHolder[mcNaam];
with (myClip) {
    _x = 0;
    _y = i*(myClip._height);
    title = eval ("topic"+i+"title");tussen haakjes
    topicID = eval ("topic"+i+"ID");
}

als ik nu niet with(myClip) gebruik, maar overal myClip. voorzet, wordt de variabele topicID wel doorgeven.
code:
1
2
3
4
5
myClip = listHolder[mcNaam];
myClip._x = 0;
myClip._y = i*(myClip._height);
myClip.title = eval ("topic"+i+"title");tussen haakjes
myClip.topicID = eval ("topic"+i+"ID");

als in het geval van with(myClip) een variabel tekstveld aanmaak met variabele topicID, komt hij ook door.

iemand een idee waar dit aan ligt?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

ff nieuwsgierig; is dit nou de juaron die bij Zicht heeft gestagieerd :?

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad. alles goed daar?

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

uit flash help:
To set a variable inside a with action, the variable must have been declared outside the with action or you must enter the full path to the Timeline on which you want the variable to live. If you set a variable in a with action without declaring it, the with action will look for the value according to the scope chain. If the variable doesn't already exist, the new value will be set on the Timeline from which the with action was called.
het lijkt er dus op dat je die variabele OF al gedefinieerd moet hebben, of dat ie in je timeline (_root of level0) terecht komt.

denk ik... zoiets... just my two cents

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
als ik voor de with() zet myClip.topicID=0 wordt hij daarna inderdaad wel beschikbaar.
thx

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

zekers, z'n bekende gangetje :) en kun je daar een beetje aarden?

nah, welkom op GoT dan maar :) (je was er al een tijdje maar goed )

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1