Toon posts:

irq problemen bij gebruik 3 geheugen slots?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het normaal is, maar sinds ik 3 geheugen slots in gebruik heb, heb ik irq reboots in winXP.

Ik heb wat verschoven met de pci kaarten, maar het brengt niet echt veel oplossing. Er is 1 niet geshared slot voor pci, maar ik heb geen idee welke kaart ik daar het beste in kan stoppen.

Mijn systeem zoals in sig en dan de volgende verdeling:
- MSI Geforce4 ti4400 128mb (agp)
- 1ste pci slot leeg (volgens mij werd deze met het agp slot gedeeld)
- 2e pci slot: Promise fasttrack tx100 raid kaart
- 3e pci slot: sb live 5.1
- 4e pci slot: leeg
- 5e pci slot: 10mbit realtek

Beide harddisks zitten op de raid kaart (raid-0)
DVD speler is master.
CD-rw speler is slave.

Weet iemand hoe ik het beste kan schuiven?

Verwijderd

Topicstarter
Net had ik weer een spontane reboot, en werd iets gezegd over irq14, het gebeurd met name als ik op internet zit.

Ik heb wel problemen (altijd gehad) als ik norton antivirus draai. In de achtergrond draai ik nu pc-cillin, Msn, Ms Mousesoftware en Mirc. Op winXP dus (sp1).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Test je geheugen dan even om uit te sluiten dat het daaraan ligt..
Zie Technische PMG FAQ hoe B)

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 17:17
ik zou dan ff in device manager kijken hoe je irq's verdeeld zijn, misschien zitten er om de een of andere reden een hoop dingen op 14 ofzo...
kijk eerst ff of je daar wat mee kan

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, als het vóór de geheugenuitbreiding perfect heeft gewerkt, dan zou ik het niet zo snel gooien op IRQ's..

Volgens mij bedoelt de topicstarter met "irq reboots" dat hij telkens BSOD's met de kreet IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL voor z'n neus krijgt. Welja, als de topicstarter even wat verder had gezocht (Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, Microsoft Knowledge base, etc) dan was hij er al heel snel achtergekomen dat dit niks te maken heeft met IRQ's. Hooguit brak geheugen, brakke harddisk (swapfile!), brakke drivers en dat soort zut.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 15-01-2003 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar heeft de topicstarter naar gezocht. Maar ik heb net mijn geheugen vervangen omdat dit brak was. Ik heb memtest 10 keer laten cyclen op alle chipjes en hij geeft 0,0 fouten aan.. De foutmelding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL heb ik nooit gehad.
Het was puur IRQ14. De precieze foutmelding weet ik zo niet, want ik ben niet thuis atm. Ik zal hem eens debuggen..

Verwijderd

3 latten geheugen? Is dat niet een beetje teveel? Meest Socket A borden gaan stabiel tot 2 latjes. Ook op mijne Abit KT7-raid crasht de boel als ik 1536MB SDRAM insteekt, het draait stabieler met 1024MB SDRAM.

Verwijderd

Topicstarter
mja algabra, daar had ik nog nooit van gehoord..

Maar waarom zitten er dan in hemelsnaam 3 slots :?
Pagina: 1