buffers sharen?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Ik wil op m'n werk meerdere clients in gaan stellen voor het RC5 project (go }: go!).
Is het beter om gesharede buffers te gebruiken op een netwerk drive?
Ik wil de buffers flushen via m'n eigen PC, omdat alleen ik volledig toegang heb tot internet.
Iemand tips???

Intentionally left blank

• Psylocke
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08-2021

Psylocke

De Utregse Kudde

Als ik jou was zou ik een personal proxy installeren op jou PC. En dan elke PC naar de proxy laten flushen. Dan kun je tenminste testen of elke PC het naar behore doet.
http://www.distributed.net/download/proxies.html

DUK | RC5-64 #42 | OGR-25 #59

• WausMaus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 01:01
Ja pcies, ik heb ook een tijdje buffers geshared maar ik kreeg steeds file-locking problemen enzo....

Keyproxy werkt beter.

• squaddie
  • Laatst online: 26-05 20:13
Als je via gedeelde buffers wil werken moet je er zeker van zijn dat iedereen dezelfde driveletter mapping heeft, dat werkt het makkelijkst.

1. Alle clients vertellen waar de gedeelte buffers zijn.
2. Uitzetten van het verbinden naar een keyserver.
3. Klaar!

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Verwijderd

Keyproxy is gaaf. maar heb je dan geen vast ip nodig?. want die heb ik niet.. ik doe het ook via buff-sharing.. gewoon de dir sharen waar je buff-in en out staan en dan in de config aangeven \\pcvulmaarin\gesharededir
werkt perfect voor mij.. maar ik heb toch liever perproxy.. iemand een idee hoe ik dat ip probleem kan omzeilen?

• squaddie
De computernaam opgeven... :) of je pc nooit meer uitloggen zodat je ip-adres is "gereserveerd". >:) of de proxy op een server installeren, die hebben vaak wel een vast ip.

Zo'n perproxy zou ik alleen gebruiken als je wilt sparen voor een megaflush of veel pc's (minimum denk ik toch 5) hebt. De proxy is een 16 bits en dat is in sommige gevallen een redelijke performance-hit.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Bedankt voor de info; ik heb een dedicate oude bak staan waarop ik de proxy ga installeren, en vervolgens kijken hoeveel koeien ik hier kan laten grazen :)

Intentionally left blank

Verwijderd

Kan de pcnaam ook? das inter.. 1 klein nadeeltje.. nu moet ik alle pc's weer langs en weet bijna niet meer welke pc's een koetje hebben draaien :)).. beetje geinstalled zonder dat de personen het weten. heb er nu wel 20 draaien.. maar ik kijk of het nog mogelijk is.. bedankt voor de tip..

• squaddie
FOEI!!! overtreding van de Dnet policy...

Is niet moeilijk een client goed instellen, dan de dnetc.ini op flop zetten (of op het netwerk) en dan simpel weg die clients na lopen en effe kopieren.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Thankx a lot folks voor alle hulp; k'heb nu een keyproxietje, met al 6 }: (waarom is er geen smilie van die koe hier???).
Voorlopig nog PC's onder eigen beheer totdat ik m'n baas kan overtuigen van het grote nut van DPC. Dan heb ik misschien de beschikking over nog zo'n 180 koeien!!!!!

Intentionally left blank

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:11

Floor-is

5.2

Qua koe:

Ik dacht dat ik het wel wist, maar jehebt gelijk, het werkt niet... Sorry

Bericht hierboven

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Hier is de koe:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/s/k.gif

Intentionally left blank

Verwijderd

Squaddie:

Het is niet helemaal illigaal omdat ik van systeembeheer ben :).. en hoeveel systeembeheerders hebben het koetje draaien zonder dat de gebruiker het weet?.. Gewoon de gebruiker dom houden :) :) :) :)

• squaddie
Dan is het wat anders... ik ging er vanuit dat je een "gewone" gebruiker was die bij zijn collegas de client heb zitten installeren.

Of wel never mind :)

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Ik heb ook mijn buffers geshared, en dat werkt goed bij Novell. Alleen het logfile sharen is geen succes.
Ik heb dus op alle clients een mapping naar X: gemaakt naar hun eigen userdir (dan kan de ini gewoon verwijzen naar x:\dpclog.log en als admin kan je alle logs toch bekijken :) grazestats)

One of the animals has left its cage today.

Pagina: 1