Toon posts:

[Outlook XP]Virusmelding, hoe op te lossen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem doet zich voor:

Als ik outlook open heb staan komt er constant een melding van NAV 2003. Het is de onderstaande melding:

--------------------------------------------------------------------------
Norton AntiVirus heeft een virus op uw computer aangetroffen en verwijderd.

Objectnaam: C:\DOCUME~1\Salvation\LOCALS~1\Temp\CC500.tmp

Virusnaam: W32.Yaha.F@mm

Ondernomen actie: Het bestand is automatisch verwijderd.
--------------------------------------------------------------------------

Nadat ik dit venster wegklik komt het (indien outlook geopend is) elke minuut terug. Het tmp bestand heeft dan een iets andere naam, het getal veranderd. Ik heb m'n complete temp leeggegooid en tevens alle risico mails uit m'n inbox verwijderd. Alle zonder resultaat.

Heeft iemand dit vaker gehad of heeft iemand hier een oplossing voor??? Dit is namelijk knap irritant.

• Dionisus19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024

Dionisus19

Blah != Meuk

Even al je apps afsluiten via je taskmgr en dan een volledige scan uitvoeren op ALLE bestanden. Ook even instellen dat alles verwijdert wordt op het moment dat het niet meer te herstellen is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden. Het blijft toch een vaag verhaal.

Via webmail ben ik m'n pop3 box ingegaan. Daar stond nog een mail van een paar dagen geleden terwijl ik m'n mail gister nog binnen gehaald heb. Dit mailtje had als onderwerp FW: Screensaver (wat zou kunnen duiden op dat virus). Deze heb ik verwijderd en nu geeft NAV geen melding meer.

Nou zou het zo kunnen zijn dat in dat mailtje dat virus in zat. En dan elke keer dat outlook mail binnen ging halen (iedere minuut) NAV het mailtje dus via de temp dir al opgevangen heeft en dit bestand verwijderde. Maar normaal gesproken moet de mail dan toch wel afgeschermd in de inbox komen...

Maar goed, hier kan dus een slotje op.

Verwijderd

zie [rml][ Norton Antivirus 2003 professional] raar probleem met virus[/rml]. Hierin staat ook dat symantec bezig is met een patch hiervoor. Alleen is er nog geen reactie op gekomen van symantec