Toon posts:

[cooling] Waarom hoor je niemand over deze fans?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me dus een beetje af vraag is waarom je vrijwel nooit iemand iets hoort zeggen over de Noiseblocker fans? Iedereen heeft het wel over papst of enermax.

Ze hebben naar performance de S2, S3 en S4. (S2 is de langzaamste/stilste)
Ik heb net 2x een regelbare Noiseblocker S2 besteld aangezien de specs (dB/cfm verhouding) de beste zijn die ik tot nu toe ben tegengekomen (29,5 cfm bij 19dB :*) ). Daarbij zit er een mooie aluminium draaiknop :9~ als potmeter bij die je in je case kunt modden.

Waarom koopt men dus papsten en enermaxen om vervolgens m.b.v. een dure fanbus de fans te regelen? (digidocs uitgezonderd)
De noiseblocker fans zijn inderdaad in weinig winkels te vinden, maar dat kan de reden toch niet zijn?
Is er een goede rede voor dat vrijwel niemand ze gebruikt en heb ik dus een miskoop gedaan, of heb ik nu de gehele tweakerbevolking op goede ideeen gebracht?

Een (deutsche) review kan je hier vinden.

Specs van de S2 regelbaar:
Geräuschentwicklung: 11-19 dB
Luftförderleistung: 23-50m3/h (13,5 - 29,5 cfm)
Drehzahl: 1000-2000 rpm
Maße T x B x H: 80x80x25mm
Leistungsaufnahme 1,20 Watt/ 0,10 Ampere

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.lynx10.nl/ff/noiseblocker_s2_05_big2.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 15:25 . Reden: plaatje verkleind ]

Verwijderd

Prijs?

Leverancier?

En resize je plaatje :)

Ik vind ze ook leuk :) Misschien wat voor een toekomstig stilte project.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 14:46 ]

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

Je kan misschien ook ff zeggen waar je ze hebt gekocht ?

Verwijderd

Topicstarter
Leverancier: Perfect-Systems
Prijs: 12,97 euro

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:56
ze zijn o.a. te koop bij ]Perfect Systems

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm.. ziet er goed uit, vooral die Rheostat :) Fanbus voor den luien mensch

Verwijderd

zow deze ziet er zeer cool uit, ik ga deze eens verder bekijken.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:18
Papst heeft fans die 20CFM halen op 12dB. Oftewel, 1.5x zoveel als deze op de laagste stand, en zijn dan 1dB harder, dus niet echt merkbaar.

Bovendien zijn papst fans wel goed verkrijgbaar, voor 14 euro bijvoorbeeld op Laupro :D

You where saying? ;)

Maar evengoed leuke fannetjes, dat wel :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, de gewone 'Noiseblocker S2', de niet regelbare variant dus, zonder mooi aluminium draaiknopje, hebben ze niet meer op voorraad en zal ook niet meer binnenkomen!
Niet dat dat veel uitmaakt aangezien de regelbare variant veel cooler is... maar toch, dat je het maar weet...

Verwijderd

Topicstarter
FragFrog schreef op 15 januari 2003 @ 15:43:
Papst heeft fans die 20CFM halen op 12dB. Oftewel, 1.5x zoveel als deze op de laagste stand, en zijn dan 1dB harder, dus niet echt merkbaar.

Bovendien zijn papst fans wel goed verkrijgbaar, voor 14 euro bijvoorbeeld op Laupro :D

You where saying? ;)

Maar evengoed leuke fannetjes, dat wel :)
Kan zijn, maar mij gaat het niet zozeer om die laagste stand, maar om die hoogste stand. Er is geen papst fan die 29,5 cfm doet bij 19dB!
De papst 8412 NGML doet 26,5 cfm bij 19dB...

You were saying? ;)

edit:

oeps, zal voortaan de edit knop maar gebruiken...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 16:02 ]

• FragFrog
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 15:51:
[...]

Kan zijn, maar mij gaat het niet zozeer om die laagste stand, maar om die hoogste stand. Er is geen papst fan die 29,5 cfm doet bij 19dB!
De papst 8412 NGML doet 26,5 cfm bij 19dB...

You were saying? ;)
Ik gebruik alleen nog maar fans voor m'n rad, 2x 80mm, heb nu genoeg aan 1 delta op 5V. 19 om 13 dB is 4x zo hard, het gaat mij dus alleen om de laagste stand!

You still saying? ;)

Verwijderd

Topicstarter
FragFrog schreef op 15 January 2003 @ 15:54:
[...]
Ik gebruik alleen nog maar fans voor m'n rad, 2x 80mm, heb nu genoeg aan 1 delta op 5V. 19 om 13 dB is 4x zo hard, het gaat mij dus alleen om de laagste stand!

You still saying? ;)
In dat geval heb je helemaal gelijk! Ik wil alleen iets meer cfm. Ik wil rond de 30 cfm met de laagst mogelijke dB. Dan wordt het toch de Noiseblocker (tenminste, als we het over 80mm fans hebben).

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:09
Misschien dat ik pech had, maar ik heb 1x een noiseblocker gekocht, een hele stille, maar die hoorde je zachtjes ratelen. brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr heel de tijd. Ik werd er nog gekker van dan van de standaard fan van die voeding. Nu heb ik papsten, en die geven geen ratel. Papst :z

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 15 January 2003 @ 18:35:
Misschien dat ik pech had, maar ik heb 1x een noiseblocker gekocht, een hele stille, maar die hoorde je zachtjes ratelen. brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr heel de tijd. Ik werd er nog gekker van dan van de standaard fan van die voeding. Nu heb ik papsten, en die geven geen ratel. Papst :z
Hmm... Klinkt niet best. :/ Zodra ik m'n Noiseblocker binnen heb, zal ik laten weten hoe hij bevalt en of hij ook ratelt. En fotootjes maken met digicam :7
Hoop dat het binnen een paar dagen binnen is.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:56
Ja datwil ik wel eens weten. De Papst 8412 N/2GML lijkt me ook behoorlijk stil (19db),die ratelt dus ook niet?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• tmotd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 07:24
Nee die ratelt niet nee, heb er vier in mn pc hangen :)

Verwijderd

Beetje offtopic, maar ik stel de vraag toch maar.
Ik heb pas een pc gekocht met een Topower 420 W voeding, deze maakt heel veel wind geluid en is niet te regelen, erg vervelend. Winkel zegd dat dit een normaal geluid is, maar ik vind dus van niet.
Weten iemand een betere voeding met veel minder lawaai?
Gaat om een P4 2.53 systeem.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

FragFrog schreef op 15 January 2003 @ 15:54:
[...]

You still saying? ;)
Nou jouw sys maakt anders nog een pokkeherrie hoor ;)
Mischien koop ik er ook wel een zooitje, altijd gezeur dat mijn pc teveel herrie maakt (ook een delta op 5v >:) maar dan wel de 38mm variant)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

extra koeling is natuurlijk nooit mis :) en al helemaal niet voor die prijs als je ook nog eens kunt regelen.

• FragFrog
m.m schreef op 16 januari 2003 @ 20:50:
Nou jouw sys maakt anders nog een pokkeherrie hoor ;)
Mischien koop ik er ook wel een zooitje, altijd gezeur dat mijn pc teveel herrie maakt (ook een delta op 5v >:) maar dan wel de 38mm variant)
offtopic:
Que?! Kom morgen maar weer eens langs, nieuwe stille pomp, isolerend reservoir in elkaar geflansed, en -alleen- die ene fan plus wat HD gepruttel. Man, je loopt zwaar achter! :P

Verwijderd

Topicstarter
OK, werd vandaag wakker van de postbode :o
Vervolgens ben ik maar weer heel snel op m'n bedje gaan liggen (het was vanochtend licht toen ik thuis kwam 8) )

Ben nu moed aan het verzamelen om me een beetje te bewegen. Maar heb wel alvast pics gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.lynx10.nl/ff/fan_in_verpakking.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lynx10.nl/ff/inhoud_doosje.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lynx10.nl/ff/closeup_fan.jpg

Ik zal hem strakjes inbouwen. Zal ik laten weten hoe hij bevalt.

edit:

Draadje aan fan is 38 cm lang.
Het rode draadje van potmetertje naar T-splitsing is 60 cm lang.
De korte draadjes vanaf de T-splitsing zijn 12 en 19 cm lang.
Het knopje heeft een diameter van 1,4 cm. en is 1,6 cm hoog.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 18:16 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 09:04

JT

VETAK y0

Kogel, glij of sintec lagering ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Dit staat op het doosje:
Universal double-ball bearing High-End 80mm fan for use in cases, power-supplies and cpu-coolers.

Rotation Speed (RPM): 1000-2000
Airflow (m3/h): 23-50
Acoustical Noise (dB/A): 11-19
Input Power (W): 1,2
Input Current (A): 0,1A
Connector: 3pin
RPM-Signal: yes
Adapter 3:4pin: yes
Fan Controll: yes

Verwijderd

Ik heb 3 S3'en in m'n kast hangen, al bijna een jaar. Perfecte fannetjes tegen een goede prijs. Je hoort ze dus niet als ze op 7 volt draaien. De fan van de Geforce 2gts komt er helaas storend bovenuit.

Verwijderd

Topicstarter
Heb m'n fannetjes ingebouwd. Als ik ze voluit draai kan ik ze helaas wel horen, maar geen geratel of iets dergelijks, gewoon luchtverplaatsing die je hoort. Op driekwart snelheid (m.b.v. het potmetertje) hoor ik ze niet meer.
De potmetertjes zien er cool uit en werken perfect, maar het is geen aluminium! De knopjes zijn aluminium kleurig plastic. Niet dat je dat ziet. Je voelt het ook niet, aangezien de potmetertjes lekker niet te licht draaien.

Mijn conclusie: super fannetjes, en niet duur :)
Pagina: 1