[Email]Out-of-office meldingen: waarheen?

Pagina: 1
Acties:

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Topicstarter
We hebben hier een email applicatie draaien die emails verstuurd aan klanten. Geen probleem. Mailtjes die worden teruggestuurd als antwoord hierop vallen in twee categorieen: bounces of replies. Om hier onderscheid in te kunnen maken zetten we zowel een From: als een Reply-To: header. Hierin staan verschillende email-adressen.

Wat ik nu zie gebeuren is dat al die typische out-of-office mailtjes naar het From: adres worden gestuurd. Onze applicatie ziet dat als een bounce, wat uiteraard niet de bedoeling is. Als ik RFC2822 er op na sla, dan staat daar:

The originator fields also provide the information required when
replying to a message. When the "Reply-To:" field is present, it
indicates the mailbox(es) to which the author of the message suggests
that replies be sent. In the absence of the "Reply-To:" field,
replies SHOULD by default be sent to the mailbox(es) specified in the
"From:" field unless otherwise specified by the person composing the
reply.

Aangezien een OOO mailtje eigenlijk een automatiach gegenereerd antwoord is zou ik verwachten dat de OOO mail naar het Reply-To adres zou worden gestuurd. Lees ik de RFC verkeerd of zijn er mailreaders/servers in omloop die de RFC 'verkeerd' interpreteren?

With the light in our eyes, it's hard to see.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
welke mailserver gebruiken jullie?

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Topicstarter
We gebruiken James, een Java open source mailserver. Ik heb trouwens niet het idee dat dat relevant zou kunnen zijn. De emails die worden uitgestuurd zijn, voor zover ik dat kan beoordelen, netjes volgens de RFCs in elkaar gezet.

With the light in our eyes, it's hard to see.