[winxp] POV ti4200 XP vaag beeld in games, soort spikkels

Pagina: 1
Acties:

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 12:41
Ik heb sinds gisteren een nieuw systeem en heb Windows XP erop draaien.

Epox ep-8rda+ [revision 1.1]
Point Of View Geforce 4 Ti4200 XP 128 MB DDR [3,3ns]
256 MB DDR Samsun Pc 3200
Athlon XP 1800 +

Na deze in elkaar gezet te hebben liep alles als een trein.
Voor de zekerheid nog even de drivers voor mn videokaart vanaf de bijgeleverde cd geinstalleerd (detonator 3100 als ik het goed heb).

En toen ik gta 3 ging spelen kwam het volgende eruit :(

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pvanwelt/gta3.JPG

Daarna heb ik windows XP Service Pack 1 geinstalleerd met nieuwe drivers van nvidea.com namelijk "nforce_winxp_2.00" en daar zitten ook standaard detonator drivers in (4072), hierna weer gaan testen met de GTA3 en zelfde resultaat :(

Toen heb ik nog andere games getest : Need For Speed Hot Pursuit 2 en Delta Force Task Force Dagger.
Ook met slecht resultaat

Zie hieronder voor een screenshot van Delta Force

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pvanwelt/df.JPG

Wie weet wat er precies aan de hand kan zijn :?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je het ook tijdens windows of alleen tijdens games? Misschien kan het zijn dat je geheugen van je videokaart te warm wordt en daardoor fouten veroorzaakt. Wat zijn je temps van je case?

[ Voor 10% gewijzigd door pisart op 15-01-2003 14:27 ]

• Intronic
  • Laatst online: 26-06 19:06
Idd, ligt denk ik aan het geheugen.. dit had ik ook toen ik m'n geheugen te ver had overclocked.

• NoReseth
In windows heb ik nergens last van, maar toen ik gister in de bios mn FSB op 166 zette ipv 133 deed mn pc het niet meer vanwege mn geheugen, zette ik hem trug op 133 dan deed hij het weer.

Maar wat ik daar vreemd aan vind is dat mijn geheugen pc3200 is dus volgens mij makkelijk op 166 moet kunnen draaien :S

--edit--
o wacht, jullie hebben het over het geheugen van de videokaart 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door NoReseth op 15-01-2003 14:35 ]

• pisart
  • Niet online
Ik bedoelde je geheugen van je videokaart. Probeer eens je geheugen van je videokaart terug te klokken naar 400mhz of zo. Als hij dan met die rare dingen ophoud dan is het je geheugen die gewoon te warm wordt.

• NoReseth
Ik heb nog nooit oc'ed ermee dus heb ook geen progjes om de snelheid op 400 te zetten, waar kan ik een progje ervoor halen ?

Want in de bios kan ik alleen de agp snelheid regelen ...

• pisart
  • Niet online
Je kan veel vinden op www.guru3d.com Probeer maar geforce tweak utility of rivatuner of zo.

Verwijderd

En zet je kast ook eens open, dan is het meestal net wat koeler, desnoods zet je er een kamerwaaier naast.

• NoReseth
standaard staat mn videokaart op 300/650 en nu ik hem op 265/580 heb gezet draait het allemaal als een trein

mn kast was al open btw ...

Maar wat ik me nu afvraag, het is een nieuwe kaart, dus dan moet hij toch gewoon op die standaard waarde kunnen draaien (300/650) ??

• pisart
  • Niet online
Normaal zou je videokaart op de standaard waarden moeten draaien dus op 300/650 jouw videokaart kan dat niet aan dus zou ik terug gaan naar je leverancier. Het is ook zonde omdat je niet kan oc'en met je videokaart die toch mooi overklokt :)

• NoReseth
nadeel is dat hij haast nergens meer leverbaar is , en volgens mij heeft maxpert waar ik hem gekocht heb alleen nog maar zulk soort als ik heb die dus niet echt goed overklokken

• pisart
  • Niet online
Kijk eens dan de hoogst mogelijke snelheden dat je nog kan halen met je videokaart. Want op die snelheid wat je nu hebt dat kan je ook halen met een gewone ti4200 met 64mb, van de 128mb ben ik niet zeker. Het zou zonde zijn om een ti4200 xp te hebben die nauwelijks sneller is dan een standaard ti4200 en toch duurder is.

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:20

Goku33

Ownage!

mijn ti4400 (die van leadtek) heeft standaard 275/554, dus dan is 265/580 toch een nette waarde voor een ti4200?

Verwijderd

Als de kaart niet werkt op de kloksnelheid die normaal is moet je een betere kaart eisen of je geld terug vragen. Hij is gemaakt voor die snelheid en dat moet hij dus kunnen.

• NoReseth
Ik ga is even bellen , ik vind het eigenlijk ook niet kunnen nee.

-- edit--

Heb gebeld , en ze zijn idd heel moeilijk leverbaar,
ik krijg morgen een bios update voor die kaart gemailed en dan zou het misschien beter kunnen zijn.
Dus ik ga zometeen alvast zoeken of ik die niet alvast op internet kan vinden , ben erg benieuwd :+

[ Voor 69% gewijzigd door NoReseth op 15-01-2003 17:31 ]

Pagina: 1