Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

verschillende mobo USB aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik heb een Iwill XP333-R mainboard en een Vantec Nexus 101 Multi Function Panel. Nou zitten er op de Vantec panel twee USB aansluitmogelijkheden en met de bijgeleverde kabel zou je de interne uitgang van je usb poorten van je mainboard moeten kunnen aansluiten. Echter...

De connector op het mainboard is 9 pins en de connector aan de Vantec is 10 pins. Ik weet dat dit bij veel merken moederborden en kasten verschillend is. Kunnen jullie me helpen bij het aansluiten van de Vantec Multi Function Panel. Wellicht ook handig voor andere gebruikes.

Alvast bedankt.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 20:54
Klein gokje, zit er een draad aan je kast vast met als aanduiding NC of Not Connected. Die hoef je niet aan te sluiten.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05

sapphire

Die-hard pruts0r

probeer het gewoon eens, als ie niet reageers als je er een usb device op aan sluit zit ie niet goed (:P k weet et erg flauw)

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op 15 januari 2003 @ 14:21:
probeer het gewoon eens, als ie niet reageers als je er een usb device op aan sluit zit ie niet goed (:P k weet et erg flauw)
Ik meen dat het verschil tussen een 9- en een 10-pins aansluiting één extra ground aansluiting is (zwart draadje).

Bij de Vantec zit een rood draadje op de plek waar het pinnetje van het mainboard mist. Snappie :9

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 22:32

DSK

boeiend...

Die 10e aansluiting mag je gewoon weglaten...
Meestal is het een niet gebruikte draad omdat ze blijkbaar makkelijker uit te voeren zijn met 10 aansluitingen.

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Jensd schreef op 15 januari 2003 @ 18:59:
Die 10e aansluiting mag je gewoon weglaten...
Meestal is het een niet gebruikte draad omdat ze blijkbaar makkelijker uit te voeren zijn met 10 aansluitingen.
weet je dat wel zeker ?!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 12:44

Super_ik

haklust!

maar volgens mij is er geen standaart ofzo.
k had laast een mobo, en een stekkertje van een ander mobo, maar t begon mooi te roken, er der was nie eens iets aangesloten :(

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Michael Knight
  • Laatst online: 23:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

10 pinnetjes zie ik bij USB 1.1 op mijn ouwe pentium 2.........
Op mijn nieuwe mobo MSI 845E Max Series zitten 9 pinnetjes...en dat is USB 2.0

De bracket die jij aan gaat sluiten past gewoon...en zal ook (misschien) werken ...alleen weet ik niet of je dan usb 1.1 of 2.0 hebt...maja....das weer andere vraag...en ook de voltages weet ik nix van bij usb.....

---
edit: xie hieronder al wat staan....koop gewoon in een winkel een bracket die voor jouw mobo is bedoeld...khad laatst zo eentje gekocht voor 7.50 euro (usb1.1-2 aansluitingen)

[ Voor 30% gewijzigd door Michael Knight op 15-01-2003 22:21 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Yngwie-
  • Laatst online: 15-09 10:05

Yngwie-

Murphy was an optimist

Is idd niet altijd even standaard! Heb hier een vaag ouder Rhino II Socket370 mainboardje liggen met intussen een Celeron433 erop. Had ook een USB bracket liggen van een Asus MB. Alles nagekeken en gemeten en volgens mij zou alles toch gewoon hebben moeten werken (+5 en signaallijntjes leken mij ok) Btw, de USB aansluiting op dit mainboard is een 8 pins! :P

Ik sluit de bracket aan (geen USB apparaat eraan) zet de PC aan.. niks aan de hand zo lijkt het. Even later zie ik allemaal vreemde vonkjes bij een weerstandje. Teringsnel PC weer uit. Nogmaals gemeten maar alles lijkt ok. Connector eens omgedraaid, opgestart, niks aan de hand deze keer. Sluit een USB muis aan, wordt wel een USB apparaat gezien, maar wat voor iets? Geen idee zegt WinXP, dus ik vermoed dat het USB gedeelte wel een optater gehad heeft. Verder is ie gelukkig nog zo stabiel als iets :)

Maar wat ik dus wil zeggen, wees er wel voorzichtig mee, want USB aansluitingen kunnen dus nogal eens verschillen blijkbaar, hoewel het de laatste tijd wel wat beter is heb ik het idee.
Pagina: 1