[Epox] Vast lopers ivm VGA drivers

Pagina: 1
Acties:

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Hallo, ( wel lol heb ik net 1 probleem gefixt wordt een ander erger )

Ik heb al een zeer lange tijd een epox 8k3a+ rev 1.2 ( had eerst een 1.0 en daar heb ik zoveel gedonder mee gehad niet normaal, hoewel ik daar volgens mij ook het probleem had )

Toen ik nog een GF 4 had kreeg ik altijd na 5 tot 15 min een vast loper gevolgd door nv4_dsip.dll als reboote was hij helemaal stabiel en kon ik wel cs'en ( wat anders gewoon vast liep en ik kon reseten )

Nu heb ik dus een hoop gezijk daar mee gehad, toen heb ik een ati radeon 9700 gekocht,

kon ik 1 week gebruiken en toen kwam het gezijk weer, toen was me pc wel overclokked dus ik terug clokken gezeur weer even over en ik had toen me 3com vervangen door een zelfde model en toen was het ook weer even over, hoe wel hij ook vast liep bij me GF 4 TI of ik nu overclokte of niet( btw nooit ver oc'ed, maar tot 140 mhz )

Nu krijg ik dus ook dat hij bij 1e boot in windows vast loopt met een ati2display.dll ofzo ( het leuke blauwe scherm ) hoewel hij vroeger als ik niet reboote na 1e boot niet vast liep aleen in 3d aps dan schee hij er na 5 min of iets langer mij uit en moest ik dus reseten, wat ik dus nu iedere keer doe is pc opstarten afsluiten ( computer opstarten in windows xp SP 1 ) en dus weer opstarten ik heb het probleem aleen bij een koude boot dus 1e keer dat er stroom op de pc komt, daarna kan ik zo vaak herstarten als ik wil het is puur als ik de pc heb uit gezet en daarna weer aan doe.

Ik heb al met 4in1 gespeeld ( nu met hyperion ofzo )

voor me radeon heb ik nu catalyst 3.0 + dx9 ( ook al voordat hij nu precies het zelfde doet als me oude GF 4 )

wat is hier mee ? het is iedere keer de video driver waar hij op vast loopt, ook bij me GF 4.

De cooling is goed, voltage's ook, me agp slot ook denk ik want 11k met een TI 4400 en bijna 13k met een 9700 op mijn computer : epox 8k3a+, 786 mb DDR 333 kingston cl 2.5 @ 2.0 fastest setings ) club-3d ATI radeon 9700 ( nu flashed naar pro ) sb 5.1 live, 3com tpo xl 10mbit nic ( pci ) en thats it en raid 0 onboard.

onbaord audio is uit.

ik weet echt niet wat het is, :(

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 15-01-2003 14:15 ]

• Roberto
Kick :? ( ik kom er dus echt niet uit ) ook de nieuwste via latency patche's geprobeerd.

Verwijderd

Misschien je voeding, Controleer je voltages eens
(verder heb ik echt _geen_ idee 8)7 )

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
30 seconden ge googled (want ik heb hem ook al eens bij een kennis gezien)

http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q325730&
I think what's happening is that you have remnants of an older driver on you hard drive somewhere. Nvidia has the nasty habit of naming their main .dll file (nv4_disp.dll) the same name no matter the version! In other words. nv4_disp.dll is the same name for 30.82 drivers as it is for 41.09!
You need to COMPLETELY uninstall your Nvidia driver(s), go back to std. VGA, clean your hard drive of ANY Nvidia files, re-boot and then do a clean install of you Nvidia driver.

Before you do that though, try the Guru3D website to see if they have a better way (I doubt it). I've done this before, and it doesn't take too long, but you need to be absolutely sure that you have only one version of Nvidia drivers active.
En sommige bronnen zeggen dat het in windowsXP/2000 dus terug naar win98 kan ook.
Sommige bronnen zeggen dat het ook de powersupply kan zijn en natuurlijk kan je kaart ook gewoon kapot zijn.

Senile! Senile Oekaki

• Roberto
_bas_ schreef op 16 januari 2003 @ 21:46:
30 seconden ge googled (want ik heb hem ook al eens bij een kennis gezien)

http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q325730&

[...]

En sommige bronnen zeggen dat het in windowsXP/2000 dus terug naar win98 kan ook.
Sommige bronnen zeggen dat het ook de powersupply kan zijn en natuurlijk kan je kaart ook gewoon kapot zijn.
Maar ik heb nu dus een ati 9700pro, en hij is niet kapot, en hij begon er niet gelijk mee.

win98 is geen optie, psu voltage's zien er goed uit maar ik zal zo wel ff mbm installen en voltage's hier posten als je wilt.

En ik had het idd met me GF 4 maar die is verkocht, en driver outdated ik d8 ut niet ( zoals windows help dan zegt ) catalyst 3.0 + dx9 psu is btw gewoon goed, en een stop error is het niet echt meestal hangt het beeld gewoon. en kan ik aleen nog maar @ reset drukken.

edit:
2 :P

Erm hoewel het dus wel kan dat ati dit ook doet, waar zet ati ze oude en nieuwe ? of gewoon ff helemaal catlyst 3.0 er af en dan nog alle mapje's met ati er in removen ? ( dit zou dus mogelijk een oplossing kunnen zijn ) :)

[ Voor 31% gewijzigd door Roberto op 17-01-2003 16:11 ]

• Roberto
Hier nu zit ik gewoon in windows voor 10 minuten zonder te-rebooten en ik krijg deze error ( opeens zwart scherm en dan 2 sec later het BSOD ) ATI2VGA.dll ofzo, maybe hebben jullie hier iets aan ?

• Roberto
Welke filles moet ik dus allemaal removen om heel de ati zooi van me pc tegooien ? en waar staan ze ? want ik heb idd niet ( omdat ik niet precies wist welke en waar ) catalyst 2.5 verwijdert, maar meteen maar catalyst 3.0 ge-installed.
Kan iemand me dat ff vertelen ??

en dit is meteen een kick
;)

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto op 19-01-2003 10:17 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Roberto
heb ik dus nu gedaan, en 2 dagen laten lopen maar ik krijg toch na avg 7 tot 12 minuten een keyharde ativga2.dll crash :|

• Roberto
oke, nu kick ik hem maar weer eens, ik heb die guide 3x gevolgt geen result, ik heb me computer 2x ge-format ( C dan teminste ) en heel het register leef geplukt, en het blijft komen :( argg ik weet nu echt niet meer what to do ? :(

ati2dvag.dll dus :(

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 30-01-2003 11:32 ]

Pagina: 1