Toon posts:

Harde Waren uit de US

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gaan upgraden (wie niet :P )
als ik zo de prijzen bekijk kan het nogal schelen als je in de US koopt (helemaal nu de Euro en Dollar 1 op 1 staan (1.05 zelfs))
Maar veelal kom ik webstores tegen die niet buiten de US leveren
Weet iemand of er stores zijn die ook naar Europa verschepen en of er dan nog haken en ogen aanzitten waar rekening mee moet worden gehouden

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 22:58

S1W

Je moet zowieso invoerrechten betalen (officieel) en shipping zal ook niet goedkoop zijn. En als je dure componenten gaat bestellen is een verzekering ook niet overbodig,,,

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Idd, zo goedkoop is het niet als je in de VS dingen bestelt. Er komt toch wel weer een flink bedrag bovenop, BTW en verzendkosten. Met dat opgeteld kom je meestal uit op een bedrag wat je hier in Nederalnd in de winkel ongeveer betaald voor hetzelfde stukje hardware. Heb je d'r al aangedacht om dingen te bestellen uit Duitsland of Belgie? Dat scheelt veel verzendkosten.

Hier zijn trouwens ook al meerdere topics over geweest, zoek maar eens... hier een paar voorbeeld topics:
Welke online shop levert buiten de VS ??
Hardware kopen in de VS
Online winkels in de VS die naar Nederland sturen?

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-08 16:52
Heb je d'r al aangedacht om dingen te bestellen uit Duitsland of Belgie?
België vind'k nou niet echt een goede keuze.... ik woon er zelf en als ik iets moet hebben bestel ik het in Duitsland, daar is het toch net ietsje goedkoper, zelfs met verzendingskosten erbij.
Nederland is goedkoper qua hardware dan België, omdat het btw-tarief lager ligt.
Het enige dat ik tot hiertoe goedkoper in België kon krijgen dan in Nederland zijn lege cd'tjes.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 11:09

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

www.outpost.com levert iig naar nederland. net een mobo daar besteld niet omdat het zo goedkoop is maar omdat hij hier in nederland nergens te leveren is. verzendkosten $25,- 19% btw en dan nog 10,- euro voorschieten van de btw door de transport onderneming.

mobo was $75 maar heeft me dus 130 euro gekost oid.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm :|

Al die btw en zo maakt het een stuk minder ,zou zonder ruim 100 EUR goedkoper uitzijn. (als ik op de zelfde prijs uitkom door toeslagen heeft het natuurlijk geen zin)

wat zijn trouwens een paar duitse sites die het checken waard zijn? (geen regels i.v.m europese unie?)

Verwijderd

verzendings kosten zijn in nederland ook lager dan in belgie
scheelt gem. meer dan 5€

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Denk ook aan het voltage... 110V in de US, 230V hier (geldt niet voor moederborden ed natuurlijk, maargoed). Verder zitten er aan amerikaanse apparaten andere stekkers, dus ookal klopt het voltage, heb je nog kans dat het niet werkt...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 09:23
euhm, volgens mij is alleen de voeding anders

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 22:08
mocht je nou echt een beetje goedkoop willen bestellen doe het dan in duitsland www.hiqcomputer.de ik denk dat je goedkoper in transport zit en de spullen zijn ook nog goedkoop ook ;)

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

2kg = ~$25
25kg= ~$160

@ nl
invoer rechten
BTW

dusss

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ligt eraan, als je geheugen wilt kopen dan kan je dat best uit het buitenland halen, negen van de tien keer bestel ik dit gewoon bij Crucial, die hebben een vestiging in de UK en zij leveren weer aan nederland. De laatste keer dat ik dit dee heeft me dat ongeveer 15 Euro per Dimm bespraart, ik had toen wel meteen voor 1,5GB besteld.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik koop ook meestal mijn geheugen bij crucial, soms is zelfs de amerikaanse vestiging goedkoper als je bv een kortingsbon hebt oid.

voltage verschillen zijn er eigenlijk bijna niet, alle computer voedingen kunnen gewoon schakelen tussen 110 en 230 v. (dat is dat rode ding achterop je voeding) en ook, volgens mij alle, laptop voedingen e.d. zijn gewoon geschikt voor 230V.

Waar je wel altijd voor moet uitkijken is tv standaards. die moet je zeker niet uit de vs halen. (tv-out is echter geen probleem)

Maar koop in principe nooit voor het geld in de vs, het heeft bijna alleen maar zin als het produkt hier niet leverbaar is.

Verwijderd

je zit dan wel met je garantie. het schiet natuurlijk niet op als je je product moet terugsturen naar de US...............

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:23
Kijk, dit is nou ook wat ik een probleem vindt.. stel dat het stuk gaat....

ff terugsturen dat is al een hele klus

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

je zit dan wel met je garantie. het schiet natuurlijk niet op als je je product moet terugsturen naar de US...............
meeste fabrikanten leveren toch fabrieksgerantie ? en dan mag je het vast wel naar het hoofdkantoor in europa sturen.

heb er geen ervaring mee maar dat lijkt me eigenlijk niet zo'n probleem

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 23:42

Sebastiaan

....

tja, het is wel allemaal goedkoper, maar het zal pas echt wat schelen als je veel koopt of met een paar vrienden spullen koopt. Op die manier vallen de shippingcosts ook wel mee.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

cosmoOo schreef op 15 January 2003 @ 22:45:
[...]

meeste fabrikanten leveren toch fabrieksgerantie ? en dan mag je het vast wel naar het hoofdkantoor in europa sturen.

heb er geen ervaring mee maar dat lijkt me eigenlijk niet zo'n probleem
Meestal is het niet zo eenvoudig, simpel weg omdat niet overal de zelfde regels gelden. Zo heeft in de US een harddisk meestal maar 1 jaar garantie, terwijl hier 2 jaar geld ivm met de europese regelgeving. Daarnaast hou je je eigenlijk bezig met "grijze" import, en meestal zijn fabrikanten daar niet zo happig op...

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1