problemen met thuisnetwerk win xp en 2000

Pagina: 1
Acties:

• hanckey
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:18
Ik heb thuis een thuisnetwerk met een xp computer en een 2000 computer. Het is me na lang proberen gelukt om bestanden over te zetten. Maar het porbleem is dat de snelheid van het netwerk veels te langzaam is voor een 10/100 mbit netwerk. Bovendien gebeurt het heel vaak dat tijdens het overzetten van een bestandje dat na een tijdje copieren windows een foutmelding geeft waarin gezegd wordt dat het bestand niet kan kopieren.
Hoe kan het zijn dat het netwerk zo langzaam is? Kan het zijn dat een netwerkkaart of de netwerkkabel kapot is? Of zal het aan de instellingen liggen.

hanckey

Verwijderd

probeer de kaarten is hard op 100 mbit half duplex in te stellen, dit wil wel eens helpen

Verwijderd

hoe langzaam is langzaam.....

• hanckey
Met langzaam bedoel ik 10 mb in ongeveer 2/3 minuten als ik die foutmelding niet krijg.

Verwijderd

Lijkt mij een Time out die 1 van de pc's geeft. Loop alles ff na of ze ook wel de snelheid die ze aankunnen ingesteld staan!

• hanckey
Het was inderdaad een stomme fout die ik over het hoofd heb gezien. NetBEUI niet geinstalleerd. Win XP ondersteunt dit protocol niet meer maar het is nog te installeren vanaf de xp cd namelijk in een verborgen map met directory VALUEADD\MSFT\NET\NETBEUI
Als je dan rmk my computer/netwerkomgeving -> map network drive (netwerkbrug maken geloof ik in het nederlands) -> bij folder het volgende intypen: \\computernaam\sharenaam
lukt dit niet dan -> connect using different user (hier een user van de computer waarmee je een verbinding wilt gaan maken) in mij geval was het zo:
laptop (win2000 pro) computernaam: s020113
desktop (win xp pro) computernaam: henk
op de desktop een user s020113.campus.tue.nl (volledige computernaam s020113) met password.
bij inloggen desktop de s020113.campus.tue.nl user.
laptop gewoon inloggen onder s020113 met password
op de laptop map network drive folder -> \\henk\D (D is sharenaam van D:)
verbinding gemaakt en dan kan je dus op de D: schijf van henk bestanden kopieren en lezen enz.

als dit alles niet lukt moet je maar op de volgende site kijken ( heb ik ook gedaan)

http://www.wown.com

thnx to you all,
hanckey
Pagina: 1