Toon posts:

[XP]Virus? erg raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thuis 2 computers..
PC1 staat beneden, doet sinds gister behoorlijk raar en stond vol met best veel troep, dus ik heb C, D en E partitie geformatteerd. Op F alle mp3's enz laten staan. Na die format krijg ik nadat ik de pc heb opgestart de melding dat C: op low disk space aan et runnen is. Ik heb na de schone windows installatie niks anders geinstalleerd maar het lijkt wel alsof C: bestookt wordt met zooi en op het laatst liep de disk space terug naar 1,1mb free. Hierdoor wordt de pc erg traag en is bijna niet meer te gebruiken. Ook krijg ik regelmatig de melding dat virtual memory low is, terwijl ik niks anders heb ingesteld of wat dan ook :s

Nu liet ik PC1 ff voor wat het was maar ik merkte dat PC2 na enige tijd ook dezelfde verschijnselen kreeg (zitten op netwerk). Dus nu is ook de 2e pc bijna niet meer te gebruiken en is na een paar minuten de C: schijf vol.

Weet iemand wat dit is? ik vermoed zelf een of ander virus maar weet echt niet welke heb al gezocht naar een aantal antwoorden maar kan niks vinden. Ik heb nadat pc2 ook deze problemen kreeg maar ff norton antivirus2003 gedraaid maar deze kon de scan niet afmaken door die 'low on virtual memory' shit :/

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Je kunt nogmaals een format doen en maak dan ook je MBR leeg (fdisk /mbr) misschien heb je een bootsector virus...

-Pwn the day-

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

PC1 van het netwerk loskoppelen, opnieuw installeren, virusscanner erop zetten en dan pas weer aan het netwerk hangen. Als het goed is meldt 'ie dan binnen de kortste keren welk virus de andere PC probeert te installeren ;)

Een alternatief is een online virusscanner te gebruiken (zie ook, bijvoorbeeld, de faq: http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp).

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.