Er is al een tijdje niets meer gedaan aan de DOC FAQ; ik ben van plan om daar binnenkort verandering in te brengen.
Welke onderwerpen/informatie missen jullie in de FAQ?
Welke onderwerpen/informatie missen jullie in de FAQ?
[ Voor 24% gewijzigd door sapphire op 15-01-2003 14:00 ]
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Verwijderd
enGelukkig kennen nieuwe chipsets zoals de VIA KT133A en de Intel i815
zijn een beetje out-dated, maar daar was je zelf ook vast wel achterIntel Pentium II 400: zo'n 500MHz maximaal.
Intel Pentium III 700E: zo'n 950MHz maximaal
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 14:33 . Reden: mn naam verkeerd geschreven :D ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 14:32 ]
grrr stond net op het moment die te postenVerwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 14:32:
Het verhaal over de 4 en 5 bits MP's m.b.t. de Tbred en "oude" mobo's moet er ook in. Daar is een hoop verwarring over altijd.
Email fixed..
[ Voor 22% gewijzigd door Shunt op 15-01-2003 15:00 ]
Game PC
Samen staan we sterk!
"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"
Agree!Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 14:32:
Het verhaal over de 4 en 5 bits MP's m.b.t. de Tbred en "oude" mobo's moet er ook in. Daar is een hoop verwarring over altijd.
Email fixed..
[ Voor 17% gewijzigd door momania op 15-01-2003 15:14 ]
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 15:32 . Reden: typo's ]
dit zegt genoeg nietpvanwelt schreef op 15 January 2003 @ 15:15:
Ik heb sinds gisteren ook dit mobo , samen met een 1800+ Throughbred core en 256 MB DDR PC 3200 van Samsung.
Mijn FSB stond standaard in de bios op 133 en als ik hem op 166 zet dan boot mn pc niet meer en dat komt door mn geheugen
Maar het geheugen is pc3200 dus die moet dat toch makkelijk aan kunnen
[ Voor 54% gewijzigd door Shunt op 15-01-2003 15:26 ]
Game PC
Shunt, je hebt gelijk =]
kan je een open draadje een stiky draadje van maken dat hij nomater what boven in de lijst blijft staan ?De_Bastaard schreef op 15 January 2003 @ 15:38:
[...]
Shunt, je hebt gelijk =]
Laten we nu gewoon met z'n allen proberen het niveau van DOC, wat omhoog te krikken... ik raad aan dat DaBit of Fewture of Phreak gewoon 'n aparte draad maakt, met info over overklokken opzich en over het tunen van biossen (geheugen timings etc.). Het liefst ook nog in grote letters, want 99% van de nieuwkomers leest IMO niet de FAQ. Misschien als je iets maakt zoals: "TIPS VOOR OVERKLOKKEN EN GEHEUGEN TIMINGS EN BIOS-TWEAKING", daar komen ze misschien wel op af
Game PC
Verwijderd
Ik merk ook vaak dat de nieuwelingen (n00bs klinkt zo negatief) ook al staat er een draadje bovenaan met wat ze zoeken. Toch voor het gemak een nieuw topic openen omdat ze gewoon simpelweg geenzin hebben om een thread van 20 pagina's door te lezen.Shunt schreef op 15 januari 2003 @ 15:39:
[...]
kan je een open draadje een stiky draadje van maken dat hij nomater what boven in de lijst blijft staan ?
lijkt me wel handig dan kijken die n00bs er ook niet overheen
Game PC
Verwijderd
Kijk daar ben ik het nou 100% mee eens.Shunt schreef op 15 January 2003 @ 15:53:
mare als we dan ook een afspraak maken dat het draadje niet langer wordt dan 10 pages of zo
en dan dat de openings post iederekeer met nuttige info geupdate wordt![]()
dan blijft het actueel en ook nog makkelijk in beruik
Shunt schreef op 15 January 2003 @ 14:13:
idd een beetje uptodaten![]()
ene idd ook nog een stuk extra over WC PROM en VAPO
voral WC want dat is nog het meestbetaalbaar
Nee. Die informatie is te vluchtig.De_Bastaard schreef op 15 januari 2003 @ 14:59:
Eigenlijk 'n soort van tweak-guide ... voor verschillende mobo's enz, mja of dat nu in de FAQ hoort.
'hoe te oc'en' ... misschien kan je daar beter 'n aparte draad voor maken en die sticky maken oid.?
Zit in de planning. De FAQ is teveel gegroeid voor 1 lang stuk text. Hoewel dat wel weer handig is in combinatie met ctrl-Fmomania schreef op 15 January 2003 @ 15:32:
Het zou ook wel handig zijn als het is opgebouwd met een lijstje met koppen en anchor links naar de verschillende stukjes. Dat is wat overzichtelijker.
Ook zou er een stuk in kunnen waar een lijst komt van meest nuttige/informatieve topics. Dit omdat de search toch niet altijd opleverd wat je zoekt en dan is er iig een lijst met onderwerpen waarover veel vragen komen.
Begrijpelijk, maar niet de juiste instelling op GoT. Dichtgooien is de standaard actie, maar ik behoud mij het recht voor om ze toch open te laten als het een goedbedoelende nieuweling betreft.Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 15:46:
Ik merk ook vaak dat de nieuwelingen (n00bs klinkt zo negatief) ook al staat er een draadje bovenaan met wat ze zoeken. Toch voor het gemak een nieuw topic openen omdat ze gewoon simpelweg geenzin hebben om een thread van 20 pagina's door te lezen.
Verwijderd
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 18:52 ]
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
[ Voor 24% gewijzigd door m-m op 15-01-2003 18:16 ]
Verwijderd
AGP kan je instellen in de bios.pierre-oord schreef op 15 januari 2003 @ 18:09:
Misschien nog iets over die nieuwe Nforce2 chipset die de AGP en PCI lockt.. (die pci toch ook he? Er waren toen zoveel mensen die beweerden van wel en niet...)
momania schreef op 15 January 2003 @ 15:32:
Het zou ook wel handig zijn als het is opgebouwd met een lijstje met koppen en anchor links naar de verschillende stukjes. Dat is wat overzichtelijker.
Ik bedoel ook alleen maar boven in een opsomming van de onderwerpen en dan linken met anchor tags...kan je toch makkelijk doorklikken en alles blijf ook op dezelfde pagina, maar als het te veel wordt, wordt dat misschien toch weer te onoverzichtelijk....Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 16:14:
Zit in de planning. De FAQ is teveel gegroeid voor 1 lang stuk text. Hoewel dat wel weer handig is in combinatie met ctrl-F
Ah dat wist ik nietVerwijderd schreef op 15 January 2003 @ 18:54:
[...]
AGP kan je instellen in de bios.
PCI heeft eigen generator en is dus 'locked' (hoewel ik dat het verkeerde woord vind want het is gewoon apart en dus niet locked, je zou die generator ook aan kunnen passen alleen is dat niet nuttig)
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 19:59 . Reden: typo ]
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
TGEN schreef op 16 januari 2003 @ 05:47:die page is inmiddels off, maar ik heb dus een kopie... als dabit t goed vindt, zal ik em naar em mailen.
Verwijderd
^ dat vind ik een erg goed idee eigenlijkVerwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 19:51:
Een soort database over behaalde resultaten zou ook handig zijn (een soort nederlandse vercie van oc.com dus).
Met daarin het gebruikte moederbord, koeling, processor, je fsb en mp settings en natuurlijk je steping van je proccesor. Met misschien wat screenshotjes erbij.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 11:36 ]
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 15:57 ]
Verwijderd
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 15:14:
Kick.
Ik heb nog geen mailtjes van mensen gehad over die database.
Ik ben er wel mee aan de slag gegaan en ben bijna klaar.
Dus mensen die alvast een vermelding willen hebben kunnen een mailtje sturen.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door JayVee op 19-01-2003 16:48 ]
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Verwijderd
JayVee schreef op 19 januari 2003 @ 16:48:
Uhm, er zijn zooo vaak vragen over flow rate: "te hoge flow is niet goed, aangezien het water de warmte niet kan opnemen" etc.
Allemaal leuk, iedereen geeft leuke en interessante theorien. Maar uit praktijk (van anderen!) blijkt dat hoger gewoon beter is, ook al moet je het niet overdrijven.
Er was ergens een topic met wat tests en volgens mij heb jij (DaBit) het zelf ook getest...
In ieder geval een linkje naar jouw waterkoelingsvragen topic. Daar staat erg veel in!
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
[ Voor 24% gewijzigd door Chakotay op 28-01-2003 22:28 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Lijkt me ook een goed idee, alleen volstaat een linkje naar die guide van OC-club dan wel. 'T is namelijk wel een goede guide dacht ik zo...Chakotay schreef op 28 januari 2003 @ 22:24:
Sorry voor de kick up, maar ik bedacht ook nog iets
Misschien leuk om er een korte guide over het lappen van heatsinks/cores/heatspreaders/chipsets/etc in te zetten?
Zoiets dus
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Het was de eerste hit die ik kreeg bij google, inderdaad meteen een goedeTweeke schreef op 28 January 2003 @ 23:56:
[...]
Lijkt me ook een goed idee, alleen volstaat een linkje naar die guide van OC-club dan wel. 'T is namelijk wel een goede guide dacht ik zo...
Verder misschien iets over het onderklokken van je proc (voltage omlaag bedoel ik dan) Ik heb zelf ondervonden dat je daar leuke dingen mee kan bereiken.
OK, het is dan wel niet de max. van je procesor opzoeken, maar wel een middel om beter te koelen...en het valt onder tweaken:D
Je hebt gelijk, moeilijk is het nietChakotay schreef op 28 January 2003 @ 23:58:
[...]
Het was de eerste hit die ik kreeg bij google, inderdaad meteen een goede
Onderklokken is inderdaad ook wel interessant, al valt er niet bijzonder veel over te vertellen denk ik, behalve dat je je voltage juist moet verlagen ipv verhogen
Verwijderd
Dat valt natuurlijk wel onder tweaken....en kan denk ik beter in: FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (17-11-2002)Chakotay schreef op 29 January 2003 @ 00:16:
Nog iets wat ik bedenk, valt het omflashen van cdburners naar een snellere versie niet ook onder overklokken?
[ Voor 17% gewijzigd door Steve op 04-03-2003 14:11 ]
Verwijderd
Helemaal mee eens,Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 14:32:
Email fixed..
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 12:38 . Reden: kuisen van de tekst. ]
Verwijderd
eagle
Verwijderd
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 03:14:
Ik heb dat stukje van jou niet gezien fewture, post eens een link.
En ja, zelf geschreven met vermelding van bronnen.
(Wat wil je eigenlijkwees eens wat duidelijker..)
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 13:36:
Joh,
wat de moderators in hun eigen forum bespreken gaat echt volledig langs mij heen. Ik ben geen mod en ik wil dat ook graag zo houden. Op deze manier kan ik gewoon doorgaan met ongemodereerd reageren, als U voelt wat ik bedoel.
Wat in het moderator forum besproken wordt is dus 'des moderators' en niet 'des Hooi's'
Er is om gevraagd is door jou zelf en tss_drropy en momania.Dacht ik toch.
Ik had het zelf nodig, en nadat ik het zelf had opgezocht deel ik het met GOT.
Da's al.
En voordat we weer "Doe dat nu via e-mail." krijgen, zeg ik in navolging van Forrest Gump :
"En that's all I have to say about that."
Verwijderd
Meer = beter dus, maar boven de 500l/u maakt het idd niks meer uit. Maar dit vond ik vroeger, toen ik net begon met tweaken, een zeer verhelderend stukje.Hielko van der Hoorn schreef op dinsdag 28 augustus 2001 @ 20:33:
Wat betreft pompcapaciteit die nodig is voor een waterkoelingsysteem: meer is altijd beter. Veel mensen geloven dat het water niet te zacht en niet hard mag stromen. Bijvoorbeeld omdat het tijd nodig heeft om af te koelen in de radiator en/of tijd nodig heeft om op te warmen.
Dit is onjuist, en hopelijk kan ik dit uitleggen aan de hand van een paar extremen:
Situatie 1: Water stroomt niet. Gevolg hiervan is dat het water in de radiator alle tijd heeft om af te koelen en het water in de waterblok bijzonder warm wordt. Het temperatuur verschil tussen het water in de radiator en het water in het waterblok is dus ontiegelijk groot en de CPU extreem warm.
Situatie 2: Water stroomt oneindig snel. In de praktijk niet mogelijk, maar theoretisch zou dit het water in de radiator precies dezelfde temperatuur geven als het water in het waterblok. Het water wordt gekoeld door de radiator en dus is het water in het koelblok ook koel.
Als je de rest van de mogelijkheden interpoleert zul je tot de conclusie komen dat een snellere waterstroom altijd beter is. In de praktijk heb je natuurlijk te maken met factoren zoals de warmteproductie van de pomp, de grootte en de prijs. Maar kiezen voor een kleiner model pomp met het idee dat deze beter presteert is niet nodig.
Ik ben geen nieuweling, maar erger me juist rot aan de topics van zo'n 20 pagina's lang (het grote....... topic). Fatsoenlijk zoeken binnen die topics is niet te doen, je kan alleen maar ctrl-F gebruiken. Een forum als GoT is een verschrikkelijk goede infomatiebron, als hij goed geindexeerd is. Doordat nu alles in één groot topic komt is die goede indexering vervallen. Het nut van de zoekmachine vervalt ook door die grote topics.Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 15:46:
[...]
Ik merk ook vaak dat de nieuwelingen (n00bs klinkt zo negatief) ook al staat er een draadje bovenaan met wat ze zoeken. Toch voor het gemak een nieuw topic openen omdat ze gewoon simpelweg geenzin hebben om een thread van 20 pagina's door te lezen.
Voorbeeld: Verwijderd in "OC-Bios PC-Chips M810L of ECS K7SEM"
Het zou misschien helpen als de modjes gewoon wat strenger worden in dit soort gevallen zodat het niveau op DOC weer wat hoger komt te liggen.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq