[DOC FAQ] Wat missen jullie?

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is al een tijdje niets meer gedaan aan de DOC FAQ; ik ben van plan om daar binnenkort verandering in te brengen.

Welke onderwerpen/informatie missen jullie in de FAQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:25

sapphire

Die-hard pruts0r

ik persoonlijk vind em goed, hijs duidelijk en best wel compleet. De basics van de OC staan er goed in vermeld en uitgelegd. _/-\o_
misschien iets meer over waterkoeling, daar staat erg weinig over in :(

edit:

misschien iets over het OCen van een GF FX of dat gedoe met die mod om van een Radeon 9500 een 9700 te maken?

[ Voor 24% gewijzigd door sapphire op 15-01-2003 14:00 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Ik kan eigenlijk weinig vinden wat er niet instaat, behalve dan dat erbij moet dat amd tegenwoordig ook een 333 mhz bus gebruikt.
En misschien ook nog wat over 0.13 micron cpu's.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem in z'n geheel up-to-date maken, met termen als
Gelukkig kennen nieuwe chipsets zoals de VIA KT133A en de Intel i815
en
Intel Pentium II 400: zo'n 500MHz maximaal.
Intel Pentium III 700E: zo'n 950MHz maximaal
zijn een beetje out-dated, maar daar was je zelf ook vast wel achter ;)

De opbouw is duidelijk, ik zou alleen de indeling van de FAQ van PMG erin terug willen zien, dat je niet perse alles door hoeft te spitten als je maar een onderdeel hoeft te hebben.
Verder qua info mis ik eigenlijk niet iets, behalve dat het out-dated is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

idd een beetje uptodaten :P
ene idd ook nog een stuk extra over WC PROM en VAPO
voral WC want dat is nog het meestbetaalbaar :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iets over waterkoeling denk ik...
er zijn ERG veel mensen die naar de basis beginsellen ervan zoeken.
(ik zelf ook :D )

en maybe wat update, zoals hierboven besproke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helemaal niks...

ik wil even zeggen dat die tips onderaan bij LN2 erg goed zijn...
je kan niet voorzichtig genoeg zijn..

keep up the good work..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Ik mis het mail adres van mod meneer FEWTURE!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 14:33 . Reden: mn naam verkeerd geschreven :D ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verhaal over de 4 en 5 bits MP's m.b.t. de Tbred en "oude" mobo's moet er ook in. Daar is een hoop verwarring over altijd.

Email fixed..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:13
Eigenlijk 'n soort van tweak-guide ... voor verschillende mobo's enz, mja of dat nu in de FAQ hoort ... Anyway zowieso echt iets waar al die newbies constant naar vragen ... 'hoe te oc'en' ... misschien kan je daar beter 'n aparte draad voor maken en die sticky maken oid.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 14:32:
Het verhaal over de 4 en 5 bits MP's m.b.t. de Tbred en "oude" mobo's moet er ook in. Daar is een hoop verwarring over altijd.

Email fixed..
grrr stond net op het moment die te posten :'(

mare wat meer info over verschillen in Tbred en Palimo Barton en dat soort zooi
en het zelfde natuurlijk van intel ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Shunt op 15-01-2003 15:00 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
en 'n klein lijstje van welke koelers goed werken en stuff like that

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:37
Is een duidelijke FAQ

Ik zou graag wat meer zien over de AMD XP (vooral met thouroughbred B-core)
Deze is natuurlijk leuk te overklokken.
Wat is het meest effectief, wat moet je wel doen en wat vooral niet.

.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:26

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 14:32:

Email fixed..
Agree!
Ik heb de laatste weken volgens mij wel tientallen topics geopend zien worden met de simpele vraag of een Tbread unlocked is. En als ik dan in de actieve topics kijk dan zie ik er zo 3 of 4 waar die informatie te vinden is.
Dus hier mag wel een verhaaltje over in de FAQ. En dan maar hopen dat het ook gelezen wordt ;)

Misschien voor Fewture een leuk klussie als jonge Lite Mod :+
(Gezien de topics die hij hierover heeft lopen, weet hij er volgens mij ook het meest van ;) )

[ Voor 17% gewijzigd door momania op 15-01-2003 15:14 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een scriptje erbij tegen copy'en e.d. ;) .

Oke ff serieus waterkoeling is natuurlijk een optie, en tevens lijkt het me ook wel handig om te vermelden hoe een amd proc te unlocken, en een athlon als mp te laten draaien.
Hierover staan er wel links in maar daar kijken de meeste mensen niet naar volgens mij.

Verder denk ik ook dat het nuttig zou zijn om voor zowel amd als intel de beste mobo's op OC gebied op te noemen omdat ik daar ook wel erg vaak topics over zie.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 15:32 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

pvanwelt schreef op 15 January 2003 @ 15:15:
Ik heb sinds gisteren ook dit mobo , samen met een 1800+ Throughbred core en 256 MB DDR PC 3200 van Samsung.

Mijn FSB stond standaard in de bios op 133 en als ik hem op 166 zet dan boot mn pc niet meer en dat komt door mn geheugen :(
Maar het geheugen is pc3200 dus die moet dat toch makkelijk aan kunnen :?
dit zegt genoeg niet |:(

[ Voor 54% gewijzigd door Shunt op 15-01-2003 15:26 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Het zou ook wel handig zijn als het is opgebouwd met een lijstje met koppen en anchor links naar de verschillende stukjes. Dat is wat overzichtelijker.
Ook zou er een stuk in kunnen waar een lijst komt van meest nuttige/informatieve topics. Dit omdat de search toch niet altijd opleverd wat je zoekt en dan is er iig een lijst met onderwerpen waarover veel vragen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Shunt schreef op 15 January 2003 @ 15:25:
[...]

dit zegt genoeg niet |:(
Shunt, je hebt gelijk =]

Laten we nu gewoon met z'n allen proberen het niveau van DOC, wat omhoog te krikken... ik raad aan dat DaBit of Fewture of Phreak gewoon 'n aparte draad maakt, met info over overklokken opzich en over het tunen van biossen (geheugen timings etc.). Het liefst ook nog in grote letters, want 99% van de nieuwkomers leest IMO niet de FAQ. Misschien als je iets maakt zoals: "TIPS VOOR OVERKLOKKEN EN GEHEUGEN TIMINGS EN BIOS-TWEAKING", daar komen ze misschien wel op af :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

De_Bastaard schreef op 15 January 2003 @ 15:38:
[...]

Shunt, je hebt gelijk =]

Laten we nu gewoon met z'n allen proberen het niveau van DOC, wat omhoog te krikken... ik raad aan dat DaBit of Fewture of Phreak gewoon 'n aparte draad maakt, met info over overklokken opzich en over het tunen van biossen (geheugen timings etc.). Het liefst ook nog in grote letters, want 99% van de nieuwkomers leest IMO niet de FAQ. Misschien als je iets maakt zoals: "TIPS VOOR OVERKLOKKEN EN GEHEUGEN TIMINGS EN BIOS-TWEAKING", daar komen ze misschien wel op af :?
kan je een open draadje een stiky draadje van maken dat hij nomater what boven in de lijst blijft staan ?
lijkt me wel handig dan kijken die n00bs er ook niet overheen :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op 15 januari 2003 @ 15:39:
[...]

kan je een open draadje een stiky draadje van maken dat hij nomater what boven in de lijst blijft staan ?
lijkt me wel handig dan kijken die n00bs er ook niet overheen :P
Ik merk ook vaak dat de nieuwelingen (n00bs klinkt zo negatief) ook al staat er een draadje bovenaan met wat ze zoeken. Toch voor het gemak een nieuw topic openen omdat ze gewoon simpelweg geenzin hebben om een thread van 20 pagina's door te lezen.
Voorbeeld: Verwijderd in "OC-Bios PC-Chips M810L of ECS K7SEM"

Het zou misschien helpen als de modjes gewoon wat strenger worden in dit soort gevallen zodat het niveau op DOC weer wat hoger komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ze kunnen zeker 'n draad maken, die sluiten en sticky maken tegelijkertijd, denk niet dat ze daar over heen lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

hmmz nee dat gaat nooit werken dan krijg je alleen maar dat je iedereen weg jaagt :X :X
mare als we dan ook een afspraak maken dat het draadje niet langer wordt dan 10 pages of zo
en dan dat de openings post iederekeer met nuttige info geupdate wordt ;)
dan blijft het actueel en ook nog makkelijk in beruik :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op 15 January 2003 @ 15:53:
mare als we dan ook een afspraak maken dat het draadje niet langer wordt dan 10 pages of zo
en dan dat de openings post iederekeer met nuttige info geupdate wordt ;)
dan blijft het actueel en ook nog makkelijk in beruik :P
Kijk daar ben ik het nou 100% mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 15 January 2003 @ 14:13:
idd een beetje uptodaten :P
ene idd ook nog een stuk extra over WC PROM en VAPO
voral WC want dat is nog het meestbetaalbaar :P

Extra WC/prom/vapo kan wel, maar ik vertik het om in te gaan op specifieke setjes. Dat maakt de levensduur van de FAQ wel erg kort gezien de snelle veranderingen op dat gebied. Hetzelfde geld voor koelers en moederborden met naam en toenaam noemen.

De_Bastaard schreef op 15 januari 2003 @ 14:59:
Eigenlijk 'n soort van tweak-guide ... voor verschillende mobo's enz, mja of dat nu in de FAQ hoort.
Nee. Die informatie is te vluchtig.
'hoe te oc'en' ... misschien kan je daar beter 'n aparte draad voor maken en die sticky maken oid.?

Meer sticky topics wil ik niet. Het zal dus in de FAQ moeten.

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 15:12:
En een scriptje erbij tegen copy'en e.d. ;) .

Tegen 'Save as Web page, complete' in Mozilla/IE/whatever doe je toch niks :)

momania schreef op 15 January 2003 @ 15:32:
Het zou ook wel handig zijn als het is opgebouwd met een lijstje met koppen en anchor links naar de verschillende stukjes. Dat is wat overzichtelijker.
Zit in de planning. De FAQ is teveel gegroeid voor 1 lang stuk text. Hoewel dat wel weer handig is in combinatie met ctrl-F
Ook zou er een stuk in kunnen waar een lijst komt van meest nuttige/informatieve topics. Dit omdat de search toch niet altijd opleverd wat je zoekt en dan is er iig een lijst met onderwerpen waarover veel vragen komen.

Strak plan. Eens gaan zoeken naar nuttige topics.

[nohtml]
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 15:46:
Ik merk ook vaak dat de nieuwelingen (n00bs klinkt zo negatief) ook al staat er een draadje bovenaan met wat ze zoeken. Toch voor het gemak een nieuw topic openen omdat ze gewoon simpelweg geenzin hebben om een thread van 20 pagina's door te lezen.
Begrijpelijk, maar niet de juiste instelling op GoT. Dichtgooien is de standaard actie, maar ik behoud mij het recht voor om ze toch open te laten als het een goedbedoelende nieuweling betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis iets over druk. Iedereen zeurt altijd over overdruk en onderdruk in de kast, maar in de FAQ moet komen te staan dat fan's onmogelijk druk kunnen opbouwen en in een normale computerkast nooit een drukverschil kan worden opgewekt.

Ook misschien iets over dat kraanwater + antivries(ruitenwisservloeistof) prima gaat in een WC set ipv allerlei andere dure dingen. En dat demi water door de invloed van het metaal binnen 1 dag weer normaal water is.

Ook ff erbij dat je met dat videokaarten ombouwen NIET van een 9500 een 9700 kan maken, je kan alleen een 9500 met 4 pipelines ombouwen naar een met 8 pipelines en daarmee een vergelijkbare performance halen.

Ook kan het alleen bij kaarten met de 9700 pro PCB en alleen bij de 9500, dus niet bij de 9500 pro, 9700 of 9700 pro (en die hebben ook al 8 pipelines dus is het ook onzin)

Over dat ombouwen naar de professionele kaarten moet ik nog ff goed kijken want het ging daar om herbedraden van de chip en dit zou dus op alle kaarten moeten kunnen.

En misschien ook erbij dat bij een WC het geen ene reet uitmaakt of je nou 400 l/u hebt of 40000 l/u

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:06

Epsilon

Ik denk dat eens stukje over Geheugen + timings niet slecht zou zijn als bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

De FAQ is op dit moment wel redelijk alleen zou ik echt meer willen zien over waterkoeling. Er zijn de laatste tijd heel veel mensen die elke keer het zelfde vragen: Welke pomp (sicce of Eiheim en welke flow snelheid) welke radiator beter is (sloop of kopen en dan van elk van de twee weer de beste dus de beste van sloop en de beste van koop) Vragen welk blokje het beste is en wat je beter kan doen kopen of maken... Dat zijn allemaal dingen die een beetje tot vervelendstoe langs komen....

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Info over geheugen timings (dat regeltje met iets van 2 2 4 bla bla enz),

Info over waterkoeling wat meer, en over dat corrosie van kopen + alu,

Info over dat een thoroughbred niet hoeft te worden geunlocked (veel vragen in fewture's topic daarover),

Misschien makkelijk in de FAQ staat "Tot hoever kan ik overclocken" en daar wat oudere processoren. Misschien makkelijk een linkje te plaatsen naar overclockers.com cpu database?

Wat programma's die mensen nodig hebben om een OC te kunnen posten, zoals cpuburn, wcpuid, sisoft sandra. (zo snel verouderen die toch niet?)

Steppings deel wat updaten...

Misschien voor mensen die nog nooit een koeler hebben gemonteerd, of mensen hun lieve athlon willen houden bij het 3x-per-dag-erafhalen-en-erop-zetten-van-WC-en-krachtig-vastzetten iets vertellen over een spacer.

Misschien nog iets over die nieuwe Nforce2 chipset die de AGP en PCI lockt.. (die pci toch ook he? Er waren toen zoveel mensen die beweerden van wel en niet...)

En misschien iets doen aan die woorden "nieuwe, moderne" maar dat wist je al denk :P

So toch een aardig lijstje, alhoewel die FAQ best wel goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Info over het finetunen zou wel fijn zijn, de krapste geheugentimings enzo (imho toch meer DOC dan PMG). Ook is 't leuk te vertellen welke AMD cores en modellen nou standaard unlocked zijn en welke niet (en wat daarvoor de procedure is). De truuk om tbreds onder de 12.5x te krijgen is ook handig. Meer info over de P4 (daar is toch ook een wiretrick voor staat die er al in?) en misschien een kleine uitleg en waarschuwing over SNDS daarbij. De FAQ is op zich al erg goed, jammer dat mensen t verdommen erop te klikken :{

Edit: typisch gevalletje van lees de draad voor je blaat, want volgens mij is alles wa'k noem al wel gezegd. Nou ja, beter 2 keer dan nooit zullen we maar zeggen :P

[ Voor 24% gewijzigd door m-m op 15-01-2003 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 15 januari 2003 @ 18:09:
Misschien nog iets over die nieuwe Nforce2 chipset die de AGP en PCI lockt.. (die pci toch ook he? Er waren toen zoveel mensen die beweerden van wel en niet...)
AGP kan je instellen in de bios.
PCI heeft eigen generator en is dus 'locked' (hoewel ik dat het verkeerde woord vind want het is gewoon apart en dus niet locked, je zou die generator ook aan kunnen passen alleen is dat niet nuttig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

momania schreef op 15 January 2003 @ 15:32:
Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 16:14:
Zit in de planning. De FAQ is teveel gegroeid voor 1 lang stuk text. Hoewel dat wel weer handig is in combinatie met ctrl-F
Ik bedoel ook alleen maar boven in een opsomming van de onderwerpen en dan linken met anchor tags...kan je toch makkelijk doorklikken en alles blijf ook op dezelfde pagina, maar als het te veel wordt, wordt dat misschien toch weer te onoverzichtelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 18:54:
[...]

AGP kan je instellen in de bios.
PCI heeft eigen generator en is dus 'locked' (hoewel ik dat het verkeerde woord vind want het is gewoon apart en dus niet locked, je zou die generator ook aan kunnen passen alleen is dat niet nuttig)
Ah dat wist ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een soort database over behaalde resultaten zou ook handig zijn (een soort nederlandse vercie van oc.com dus).
Met daarin het gebruikte moederbord, koeling, processor, je fsb en mp settings en natuurlijk je steping van je proccesor. Met misschien wat screenshotjes erbij.

Zodat een beginnende overklokker kan zien wat er met zijn configuratie mogelijk is en hoe anderen dit aangepakt hebben. Of om een configuratie te gaan bepalen zodat je al die "welk mobo moet ik nemen" topics niet meer krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 19:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Links naar alle mogelijke tweaks en mods die er gedaan zijn... tweakers unite dus en mail je favorites naar DaBit :). Ik heb ook nog wat shit op m'n hdd staan, bv een pagina waarvoor ik de inspiratie voor mijn pc vandaan haalde... die page is inmiddels off, maar ik heb dus een kopie... als dabit t goed vindt, zal ik em naar em mailen :).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TGEN schreef op 16 januari 2003 @ 05:47:die page is inmiddels off, maar ik heb dus een kopie... als dabit t goed vindt, zal ik em naar em mailen :).

Sure, graag! Ik kijk wel wat ik ervan gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 19:51:
Een soort database over behaalde resultaten zou ook handig zijn (een soort nederlandse vercie van oc.com dus).
Met daarin het gebruikte moederbord, koeling, processor, je fsb en mp settings en natuurlijk je steping van je proccesor. Met misschien wat screenshotjes erbij.
^ dat vind ik een erg goed idee eigenlijk :)

misschien opnemen in FAQ:

warmtedispensatie cpu's
warmtedispensatie gpu's (misschien handig om ook op te nemen hierin)

complete ratinglijst met multiplier, fsb, kloksnelheid en rating voor athlon xp's ( misschien ook intels )

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 15:25

sapphire

Die-hard pruts0r

een lijstje met thermometers erin (als ik er niet overheen gelezen heb). Zodat je niet van die draadjes krijgt met: " hoe temps. van me cpu meten" of " waar me tem. sensor te plaatsen" .

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Kortom, de FAQ moet gewoon een compendium worden van de overclockkennis en ervaring van alle DHOC'ers die hier rondlopen :).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op die OC database zit ik al een beetje te broeden.

Maar ik laat alle erg vluchtige informatie graag uit de FAQ. Als ik het nu tiep, is het een maand naderhand weer verouderd. Met als gevolg dat daar gezeur over komt ('De FAQ is oud. Stelletje lamballen, doe er eens iets aan' in LA), of dat ik meer tijd met de FAQ kwijt ben dan me lief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Een duidelijke kleur voor de topic.
Hij valt nu weinig op aangezien hij ook geel is net zoals andere topics.
Blauw zou al meer opvallen. Denk ook dat meer newbe's hem makkelijker zullen vinden.

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Mischien iets over de codes op de core en welke je waaraan kan herkennen ??
of is dat iets wat te snel veranderd om bij te houden.
( ik bedoel niet dat je alle codes moet opschrijven maar mischien hoe het verschil tussen een T-bred en palomino te zien is ??)
Daar worden nu toch redelijk veel topics over geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 17:55
idd iets over mem-timings (heb ik zelf binnenkort ook nodig)

en iets erin, over de volgorde van het aansluiten van je CPU/GPU/mobo in je WC-systeem, en dat het dan NIET ZINNIG is om Y-stukjes te gebruiken, maar gewoon alles achter elkaar kan :)

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N.a.v. mijn bovenstaande post over die database.

Wellicht kan ik dit weekend wat tijd vrij maken om eventjes een php/sql database met submit mogelijkheden in elkaar te draaien. Als ik het gedaan krijg dit weekend post ik de link wel in dit topic.

Het is natuurlijk wel leuk om alvast een paar OC results te hebben.
Dus mensen die hun OC hier alvast in kwijt willen hebben.
Mail dan je OC resultaat naar syntax.eror@hccnetNOSPAM.nl (wel NOSPAM weghalen ;) )
(geen pics van een paar MB graag).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En eigenlijk nog iets, ik vind nog steeds dat het heel erg lastig is met GoT want er zijn topics die eindeloos lang zijn. Als je dan iets moet hebben weet je dat het ergens erin zit maar je kunt niet zoeken in een topic, met de search krijg je alleen topics en niet op welke pagina's het voorkomt. Misschien in de FAQ zetten dat als er een lang topic is dat de topicstarter belangrijke dingen dan in z'n begin post moet zetten zodat mensen niet eindeloos hoeven te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Misschien is het een goed idee om iets uitgebreider in te gaan op het unlocken van XP palomino's. I.p.v. de huidige linkje naar Tnet nieuwsposts bv. een linkje naar een goede unlock-guide + een linkje naar de pricewatch (voor een unlocking kit).

Voor de rest ben ik heel erg tevreden over de FAQ, ik heb er erg veel aan gehad!

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kick.

Ik heb nog geen mailtjes van mensen gehad over die database.
Ik ben er wel mee aan de slag gegaan en ben bijna klaar.
Dus mensen die alvast een vermelding willen hebben kunnen een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 15:14:
Kick.

Ik heb nog geen mailtjes van mensen gehad over die database.
Ik ben er wel mee aan de slag gegaan en ben bijna klaar.
Dus mensen die alvast een vermelding willen hebben kunnen een mailtje sturen.

Je mag er van mij een draad over openen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok zal ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die timings en vooral die warmteproductie per cpu/gpu is wel erg handig denk ik. Wat ook wel fijn is, is hoe je nou je pomp aansluit met een relais. Bijv met een link naar de bittech site. Hier staat namelijk erg goed uitgelegd met een schematje erbij hoe je zon ding aansluit.
Hoewel zelf een stukje erover schrijven is ook nie erg, anders komen er weer mensen 'ik kan geen engels en leg dit schema voor de 100ste keer uit'. Die flowprotector die op dezelfde page staat is ook wel erg handig lijkt me zo.
Verder weet ik op het moment niets te bedenken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Uhm, er zijn zooo vaak vragen over flow rate: "te hoge flow is niet goed, aangezien het water de warmte niet kan opnemen" etc.
Allemaal leuk, iedereen geeft leuke en interessante theorien. Maar uit praktijk (van anderen! >:) ) blijkt dat hoger gewoon beter is, ook al moet je het niet overdrijven.

Er was ergens een topic met wat tests en volgens mij heb jij (DaBit) het zelf ook getest...

In ieder geval een linkje naar jouw waterkoelingsvragen topic. Daar staat erg veel in!

[ Voor 3% gewijzigd door JayVee op 19-01-2003 16:48 ]

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JayVee schreef op 19 januari 2003 @ 16:48:
Uhm, er zijn zooo vaak vragen over flow rate: "te hoge flow is niet goed, aangezien het water de warmte niet kan opnemen" etc.
Allemaal leuk, iedereen geeft leuke en interessante theorien. Maar uit praktijk (van anderen! >:) ) blijkt dat hoger gewoon beter is, ook al moet je het niet overdrijven.

Er was ergens een topic met wat tests en volgens mij heb jij (DaBit) het zelf ook getest...

In ieder geval een linkje naar jouw waterkoelingsvragen topic. Daar staat erg veel in!

Klopt, DaBit heeft het getest. Er kwam uit dat het niks uitmaakte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Ah! Ik heb er nog een!
Gaat weer over waterkoeling. Misschien leuk om toch een aparte FAQ te maken (ook al wordt hij niet sticky)? WC wordt steeds meer standard...
Ik vind het stukje over "welk water moet er nou in?" niet uitgebreid genoeg...
Maar goed, de vraag:
"Wat moet ik nou in mijn water pleuren? Hier en daar hoor ik van waterwetter, demi water en antivries?"

Volgens mij las ik ergens een post van Fewture, die alleen demi water gebruikt? Andere raden toch weer aan ZEKER waterwetter erbij te doen etc.
Wat voorkomt / verbeterd wat nou?

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Sorry voor de kick up, maar ik bedacht ook nog iets :)

Misschien leuk om er een korte guide over het lappen van heatsinks/cores/heatspreaders/chipsets/etc in te zetten?

Zoiets dus :)

[ Voor 24% gewijzigd door Chakotay op 28-01-2003 22:28 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Chakotay schreef op 28 januari 2003 @ 22:24:
Sorry voor de kick up, maar ik bedacht ook nog iets :)

Misschien leuk om er een korte guide over het lappen van heatsinks/cores/heatspreaders/chipsets/etc in te zetten?

Zoiets dus :)
Lijkt me ook een goed idee, alleen volstaat een linkje naar die guide van OC-club dan wel. 'T is namelijk wel een goede guide dacht ik zo...

Verder misschien iets over het onderklokken van je proc (voltage omlaag bedoel ik dan) Ik heb zelf ondervonden dat je daar leuke dingen mee kan bereiken.
OK, het is dan wel niet de max. van je procesor opzoeken, maar wel een middel om beter te koelen...en het valt onder tweaken:D

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Tweeke schreef op 28 January 2003 @ 23:56:
[...]

Lijkt me ook een goed idee, alleen volstaat een linkje naar die guide van OC-club dan wel. 'T is namelijk wel een goede guide dacht ik zo...

Verder misschien iets over het onderklokken van je proc (voltage omlaag bedoel ik dan) Ik heb zelf ondervonden dat je daar leuke dingen mee kan bereiken.
OK, het is dan wel niet de max. van je procesor opzoeken, maar wel een middel om beter te koelen...en het valt onder tweaken:D
Het was de eerste hit die ik kreeg bij google, inderdaad meteen een goede :)

Onderklokken is inderdaad ook wel interessant, al valt er niet bijzonder veel over te vertellen denk ik, behalve dat je je voltage juist moet verlagen ipv verhogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Chakotay schreef op 28 January 2003 @ 23:58:
[...]

Het was de eerste hit die ik kreeg bij google, inderdaad meteen een goede :)

Onderklokken is inderdaad ook wel interessant, al valt er niet bijzonder veel over te vertellen denk ik, behalve dat je je voltage juist moet verlagen ipv verhogen :)
Je hebt gelijk, moeilijk is het niet :), maar het lijkt me goed dat het gewoon even genoemd wordt: De FAQ is toch in beginsel bedoeld voor de beginnende Tweaker. En die weet dan dat ie i.p.v. zn proc meteen de stuipen op het lijf te jagen (lees: onverantwoord overklokken :+ :+ ), ook 'heel veilig' kan onderklokken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Nog iets wat ik bedenk, valt het omflashen van cdburners naar een snellere versie niet ook onder overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij we wel.
Alhoewel het natuurlijk lang niet zo interesant is als overklokken, en aan de andere kant je kan het ook kwijt in het forum waar je het fvoor de rest over je cdrom speler hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Chakotay schreef op 29 January 2003 @ 00:16:
Nog iets wat ik bedenk, valt het omflashen van cdburners naar een snellere versie niet ook onder overklokken?
Dat valt natuurlijk wel onder tweaken....en kan denk ik beter in: FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (17-11-2002)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Ik vind ook dat er meer in mag over WC (of een aparte WC-FAQ). Ik heb in de beginpost van [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen topic deel II[/rml] al een beknopt mini-FAQje gezet, en dat blijkt voor veel mensen ophelderend.

Tegenwoordig zijn ook veel meer tweakers al op voorhand van plan om te gaan overklokken, en ze willen dus hardware kopen die goed overklokbaar is. Dan zou ik het hele verhaal doen van de lager geklokte Tbred's, de goede steppigns en S-specs bij de Northwood, welke week etc.
En uiteraard ook het moederbord en geheugen. Tegenwoordig is het al bijna verplicht een moederbord met AGP/PCI-lock te hebben (of heel uitgebreide dividers) als je een beetje hoog wilt komen.

Als er voor bepaalde onderwerpen nog geen auteur gevonden is, stelt * Steve zich vrijwilliger.

Sorry voor het late kicken btw, blame Fewture >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Steve op 04-03-2003 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 14:32:

Email fixed..
Helemaal mee eens,

Daar komt'ie dan:
===================

Bij de Athlon XP CPU's en Duron Morgan is de multiplier aansturing 5 bits geworden, tegen de Thunderbird en 'klassieke' Duron met 4 bits.

Het resultaat is dat oudere moederborden die ontworpen en gefabriceerd zijn, voordat AMD de technische specs bekend maakte, niet goed met deze CPU's om kunnen gaan.

Oudere moederborden zijn b.v. de KT7(RAID) NIET-A van Abit, KT7-A(RAID) voor versie 1.3 en de MSI K7T oudere versies, en ook de Asus A7V.

Wat er veranderd moet worden is een weerstand op de socket (zie plaatje) en eventueel een nieuwere bios.

Houdt er ook rekening mee, dat XP-Palomino en Duron Morgan CPU's gelocked zijn, XP-Thoroughbred 's zijn tot nu toe niet gelocked. Een Palomino core kun je onderscheiden van een Thoroughbred door de vorm van de core te vergelijken, de Palomino core is geheel vierkant en de Thoroughbred is langwerpig.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/sktaj270.jpg

De groene pinnen zijn de normale 4 bits, de rode is het 5e bit. Wat je moet doen is een weerstand van 100 ohm achterop de socket op het moederbord solderen, over de zwarte en rode pin. Dat geldt dan voor een Thouroughbred CPU, je kunt nu de multipliers boven de 12,5 x gebruiken.

Om een XP Palomino of Morgan ook voor hogere multipliers in te stellen moet je ook nog de L1 bruggen verbinden, en de L10 brug veranderen. Die is b.v. OPEN/DICHT en moet DICHT/OPEN worden.

Voor een Abit KT7 series moederbord kan het dan nog nuttig zijn om de laatste versie 1.3 bios te flashen.
Om dit te forceren wordt het commando dan :
AWDFLASH KT7S_9R.BIN /F
Waarbij KT7S_9R.BIN vervangen moetworden door de actuele bestandsnaam van die laatste bios versie.

Bronnen:
www.ocinside.de
www.overclockers.com
http://forum.oc-forums.co...84310aa9d&threadid=169457
PDL (overclockers forum member)

====================
Uhmmz,
DaBit, moet er nog een linkje naar het desbetreffende draadje op het forum van ocinside.de of is het zo als het nu is voldoende ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 12:38 . Reden: kuisen van de tekst. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Houd, voor de rest erg duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
ik dacht aan een lijst met (links naar) downloads van bv.
videokaart oc tools,
cpu burn progs,
sisoft sandra (of iets wat er op lijkt),
benchmark progs (3dmark pcmark).
etc

Deze kunnen allemaal legaal gedownload worden, of iig de demo versie ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hooi, heb je dat zelf geschreven? Ik had ook al een stuk geschreven namelijk.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat stukje van jou niet gezien fewture, post eens een link.

En ja, zelf geschreven met vermelding van bronnen.

(Wat wil je eigenlijk :? wees eens wat duidelijker..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 21:33

Brothar

meester

Ik heb onlangs een topic zien passeren aangaande (overklok)resultaten met diverse soorten geheugen.
Ik vond dat een onoverzichtelijk topic.
Wat ik verwachtte (of beter graag zou zien) is dat de organisatie alle reacties verzamelde, en in een FAQ presenteerde (vergelijk het maar met een spreadsheet achtig overzicht, c.q. een dbase reportfile, gesorteerd).
Zodat je in een oogopslag de resultaten van de diverse soorten geheugen kunt zien, en of combinaties met FSB's etc.

En dat kan dan ook voor meerdere topics.

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 03:14:
Ik heb dat stukje van jou niet gezien fewture, post eens een link.

En ja, zelf geschreven met vermelding van bronnen.

(Wat wil je eigenlijk :? wees eens wat duidelijker..)

Nou, onder de mods was werkverdeling.. En nu schrijf jij een stukje, maar ik vraag me af of daarom gevraagd is. Mijn stukje heeft geen link. DaBit heeft het als txt file. Wat ik dus wil is dat er geen overbodig werk gedaan wordt ;)
Maar alles voor de FAQ, dus jouw stuk wordt iig naar gekeken. Ik zou het vervelend vinden om te moeten zeggen: "Bedankt voor je inzet, maar we doen er niks mee" Snap je? Of was dit afgeproken met DaBit?

Snap je m'n punt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joh,
wat de moderators in hun eigen forum bespreken gaat echt volledig langs mij heen. Ik ben geen mod en ik wil dat ook graag zo houden. Op deze manier kan ik gewoon doorgaan met ongemodereerd reageren, als U voelt wat ik bedoel. :P

Wat in het moderator forum besproken wordt is dus 'des moderators' en niet 'des Hooi's'

Er is om gevraagd is door jou zelf en tss_drropy en momania. :? Dacht ik toch.

Ik had het zelf nodig, en nadat ik het zelf had opgezocht deel ik het met GOT.

Da's al.
En voordat we weer "Doe dat nu via e-mail." krijgen, zeg ik in navolging van Forrest Gump :
"En that's all I have to say about that."
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 13:36:
Joh,
wat de moderators in hun eigen forum bespreken gaat echt volledig langs mij heen. Ik ben geen mod en ik wil dat ook graag zo houden. Op deze manier kan ik gewoon doorgaan met ongemodereerd reageren, als U voelt wat ik bedoel. :P

Wat in het moderator forum besproken wordt is dus 'des moderators' en niet 'des Hooi's'

Er is om gevraagd is door jou zelf en tss_drropy en momania. :? Dacht ik toch.

Ik had het zelf nodig, en nadat ik het zelf had opgezocht deel ik het met GOT.

Da's al.
En voordat we weer "Doe dat nu via e-mail." krijgen, zeg ik in navolging van Forrest Gump :
"En that's all I have to say about that."
:+

Nou, ik vind het prima dat je dingen schrijft hoor! :) Ik zei idd dat het erin moest. Later heb ik de opdracht gekregen het te schrijven en nu schrijf jij het ook. Is niet erg, maar je had van mij wel iets mogen schrijven wat we nog niet hadden..dat bedoel ik ermee ;) Want nu is het 2x geschreven :D :D

Aangezien dit redelijk ontopic is kan het gewoon hier :P

En bedankt voor je input. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een heel handig stukje voor de FAQ over waterkoeling komt van de FP:
Hielko van der Hoorn schreef op dinsdag 28 augustus 2001 @ 20:33:

Wat betreft pompcapaciteit die nodig is voor een waterkoelingsysteem: meer is altijd beter. Veel mensen geloven dat het water niet te zacht en niet hard mag stromen. Bijvoorbeeld omdat het tijd nodig heeft om af te koelen in de radiator en/of tijd nodig heeft om op te warmen.

Dit is onjuist, en hopelijk kan ik dit uitleggen aan de hand van een paar extremen:

Situatie 1: Water stroomt niet. Gevolg hiervan is dat het water in de radiator alle tijd heeft om af te koelen en het water in de waterblok bijzonder warm wordt. Het temperatuur verschil tussen het water in de radiator en het water in het waterblok is dus ontiegelijk groot en de CPU extreem warm.

Situatie 2: Water stroomt oneindig snel. In de praktijk niet mogelijk, maar theoretisch zou dit het water in de radiator precies dezelfde temperatuur geven als het water in het waterblok. Het water wordt gekoeld door de radiator en dus is het water in het koelblok ook koel.

Als je de rest van de mogelijkheden interpoleert zul je tot de conclusie komen dat een snellere waterstroom altijd beter is. In de praktijk heb je natuurlijk te maken met factoren zoals de warmteproductie van de pomp, de grootte en de prijs. Maar kiezen voor een kleiner model pomp met het idee dat deze beter presteert is niet nodig.
Meer = beter dus, maar boven de 500l/u maakt het idd niks meer uit. Maar dit vond ik vroeger, toen ik net begon met tweaken, een zeer verhelderend stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

misschien is het handig om ook af en toe te verwijzen naar de PMG faq, daar staat ook veel bruikbare info in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 15:46:
[...]

Voorbeeld: Verwijderd in "OC-Bios PC-Chips M810L of ECS K7SEM"

Het zou misschien helpen als de modjes gewoon wat strenger worden in dit soort gevallen zodat het niveau op DOC weer wat hoger komt te liggen.
Ik ben geen nieuweling, maar erger me juist rot aan de topics van zo'n 20 pagina's lang (het grote....... topic). Fatsoenlijk zoeken binnen die topics is niet te doen, je kan alleen maar ctrl-F gebruiken. Een forum als GoT is een verschrikkelijk goede infomatiebron, als hij goed geindexeerd is. Doordat nu alles in één groot topic komt is die goede indexering vervallen. Het nut van de zoekmachine vervalt ook door die grote topics.
De grote topics, en dat geld niet alleen voor DOC, zijn een soort sub-forums aan het worden, maar het grote voordeel, de zoekbaarheid, vervalt.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Je kan ook gewoon 100 à 1000 posts per pagina instellen. Vervolgens even CTRL+F en klaar.
Pagina: 1