[W2KAS]Vreemde waardes Task Manager.

Pagina: 1
Acties:

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025
Ik heb hier een vijftal Terminal Servers staan, waarvan er één vreemde waardes aangeeft in de Task Manager. Deze heeft een dual CPU en geeft in de grafieken een waarde aan van ~53%. (Deze waarde is dus per CPU). Ga ik vervolgens bij de eigenlijke processen kijken dan staan de "System Idle Processes" vrolijk op een waarde van 75 tot 99. Dit is dan toch raar? Dan zou de processor op ongeveer 150% kunnen werken.

Bij een herstart gaat het weer een tijdje goed, maar na dat tijdje vliegt hij weer vrolijk naar de ca. 53%.

Ik heb gegoocheld, maar daar was niets te vinden, tevens Technet wist met niets te komen. Hier misschien iemand die iets weet. SP3 is geinstalleerd trouwens.

Alvast bedankt voor het lezen.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:24
heb je toevallig een disk mirror draaien?
Heb het ook eens gehad. Toen bleek uiteindelijk dat de mirror opnieuw gebouwd werd, maar dat kon je nergens terugvinden aan processen etc...

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• GZ
Remc0 schreef op 15 January 2003 @ 13:41:
heb je toevallig een disk mirror draaien?
Heb het ook eens gehad. Toen bleek uiteindelijk dat de mirror opnieuw gebouwd werd, maar dat kon je nergens terugvinden aan processen etc...
Nee, dat hebben we niet. Toch bedankt voor het meedenken :)

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• GZ
Kick!
oheng schreef op 16 januari 2003 @ 16:31:
Voor de hand liggende vraag, maar: welke processen zijn erbij betrokken?
Ik heb dit eerder meegemaakt, alleen ben de oorzaak vergeten :(
Wat bedoel je precies met; welke processen zijn erbij betrokken als ik vragen mag?

Edit:

Net even gekeken, maar System Idle Processes staat gewoon op 95% te dansen. De rest wordt gewoon gebruikt door mijn Remote sessie en een aantal oexplorer.exe's. dat is eigenlijk het enige.

[ Voor 122% gewijzigd door GZ op 16-01-2003 17:27 ]

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 20:32
Voor de hand liggende vraag, maar: welke processen zijn erbij betrokken?
Ik heb dit eerder meegemaakt, alleen ben de oorzaak vergeten :(

• GZ
Last kick.

• GZ
Final kick.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zet je "Show kernel times" eens aan in je grafiekje, en kijk eens hoeveel procent kernel tijd is, en hoeveel niet. Weet je zeker dat de update time van je graph ook niet erg laag staat?

Dan nog als laatste - taskmgr draaien op een zwaar belaste TS met "Show all processes" is niet goed voor de performance - je zal zelfs kunnen zien dat op een gegeven moment je taskmgr het zwaarste process is..

• GZ
elevator schreef op 20 januari 2003 @ 14:52:
Zet je "Show kernel times" eens aan in je grafiekje, en kijk eens hoeveel procent kernel tijd is, en hoeveel niet. Weet je zeker dat de update time van je graph ook niet erg laag staat?

Dan nog als laatste - taskmgr draaien op een zwaar belaste TS met "Show all processes" is niet goed voor de performance - je zal zelfs kunnen zien dat op een gegeven moment je taskmgr het zwaarste process is..
OK, aangezet. die waardes zijn nét iets lager (bijna altijd) dan de CPU time. Alle terminal servers draaien dezelfde processen. De Update Time van alle Terminal servers staan op "Normal"

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dus de meeste tijd die je server doorbrengt is in kernel tijd ?
Die tijd wordt idd niet meegerekend in je processlist, daar is het een simpel optel sommetje van idle-time = (100) - (processor time per process)
Pagina: 1