Toon posts:

[FREEBSD] Laptop PCMCIA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

het volgende, ik heb een laptop met freebsd. Ik krijg het pcmcia kaartje maar niet op gang.

Info van Freebsd.org:
FreeBSD currently supports 16-bit PCMCIA cards, but not 32-bit (``CardBus'') cards
Mijn vraag:

Is het toch iemand gelukt een pcmcia kaartje op FreeBSD aan de gang te krijgen? Of moete ik wachten op FreeBSD 5 die het wel gaat ondersteunen? :)

Specs:

Proc: P III 450
Mem: 128 MB
Lan: 3 Com Etherlink

Dmesg output:
pcic0: Card type 32-bit cardbus is unsupported.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 13:06 ]

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Euhm, als het niet ondersteund wordt, hoe kan dan iemand het wel aan de praat hebben gekregen :+

Verwijderd

Topicstarter
Op de site zeggen ze dat ze het niet ondersteunen..

Maar het kan zijn dat het het nieuwe releases wel ondersteund wordt?

Naja w8en tot morgen dan maar :)

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 13:14 ]

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Dat is nog maar even hoor. Als alles goed gaat wordt hij 17jan gereleased. Momenteel zitten ze bij rc3, dus kun je al wel testen of het werkt.
http://www.freebsd.org/releases/5.0R/schedule.html

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik had em al gezien :)

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 22:08

CTVirus

Dexterslab FAN

Er word nog wel erg veel gesleuteld aan die rc kandidaten het is niet lauter bugfixing

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Ik denk dat het meer bugfixing is, als ze als op de 17de willen releasen hoor. Zoveel zal er niet meer gesleutelt worden.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Vergeet niet, 5.0-RELEASE is niet 5.0-STABLE... dat duurt nog wel een tijdje.

Ik heb zelf DP2 en RC2 geprobeerd met een 3com PCMCIA kaartje (een megahertz, .......575BT), en ik heb de ellende dat ik zelfs in me eigen LAN een latency heb van MINSTENS 1000ms. Nooit lager, wel hoger ;)

Toen ik dat melde over DP2 werd ik uitgelachen, waarna ik het eigenlijk al meteen had gehad met die lui van #freebsd (de discussie die volgde was geen pret). Om deze reden zal het zelf nooit melden bij ze.

Zelf hoop ik wel dat dit euvel verholpen zal worden, want ik wil maar al te graag de overstap maken naar FreeBSD :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 17:10

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 13:04:
Is het toch iemand gelukt een pcmcia kaartje op FreeBSD aan de gang te krijgen? Of moete ik wachten op FreeBSD 5 die het wel gaat ondersteunen? :)
PC-card (de 16 bits PCMCIA) werkt gewoon, alleen cardbus kun je vergeten. Is jouw 3com wel een cardbus kaart en niet gewoon een PC-card kaart?

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Cardbus werkt prima in recente -CURRENTs, dus probeer eens 5.0-RC3. Ik heb met 5.0 de laatste tijd geen enkele problemen meer - draait zeer stabiel op zowel mijn workstation als laptop.

Remenic: Probeer eens RC3, en stuur eventueel details van je probleem (als het er nog is) naar current@freebsd.org.

[ Voor 25% gewijzigd door AVL op 15-01-2003 22:20 ]

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

Remenic schreef op 15 januari 2003 @ 16:39:
Vergeet niet, 5.0-RELEASE is niet 5.0-STABLE... dat duurt nog wel een tijdje.

Ik heb zelf DP2 en RC2 geprobeerd met een 3com PCMCIA kaartje (een megahertz, .......575BT), en ik heb de ellende dat ik zelfs in me eigen LAN een latency heb van MINSTENS 1000ms. Nooit lager, wel hoger ;)

Toen ik dat melde over DP2 werd ik uitgelachen, waarna ik het eigenlijk al meteen had gehad met die lui van #freebsd (de discussie die volgde was geen pret). Om deze reden zal het zelf nooit melden bij ze.

Zelf hoop ik wel dat dit euvel verholpen zal worden, want ik wil maar al te graag de overstap maken naar FreeBSD :)
Het kan zijn dat extra debug dingen in de kernel de kaart zo traag maakten.
Nu 5.0-RELEASE uit is, zijn die dingen uit de kernel gehaald.
Dus mischien dat het nu wel sneller gaat :)
Ik gebruik hier een cisco aironet 350 PCMCIA kaartje, en het werkt prefect onder 5.0.
(hoe kun je trouwens zien wat voor type (cardbus/pccard) kaart het is?)

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

Verwijderd

Topicstarter
Met je dmesg output kun je dat zien.....

Staat bovenaan in topic vermeld.

FreeBSD 5.0 heeft wel 32 bit cardbus ondersteuning, dus dat gaat er van het weekend op :)
Pagina: 1