Hoi,
Ik maak gebruik van de volgende functie:
daarmee kan ik options van de ene naar de andere selectbox verplaatsen.
Nu is echter het probleem dat hij dan alleen de text en de value meeneemt, en dat is logisch want bij het aanmaken van de option kan je alleen die dingen invoeren.
Mijn options bevatten echter meer attributen, zoals bijvoorbeeld style, etc... en nog meer veel belangrijkere attributen.
Nu denk ik dat ik , om het meegeven van die gegevens, de constructor van de option moet veranderen, ik kan hier echter geen informatie over vinden en mijn eigen probeersels hebben niks opgelevert.
Kan iemand mij vertellen hoe het maken van deze constructor in zijn werk gaat, of doe ik te moeilijk en zijn er andere oplossingen???
Ik maak gebruik van de volgende functie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| function move (from, to) {
var fbox = new Array();
var tbox = new Array();
var lookup = new Array();
for (i=0; i<to.length; i++) {
if (to.options[i].value == -1) continue;
lookup[to.options[i].text] = to.options[i].value;
tbox[i] = to.options[i].text;
}
for (i=0; i<from.length; i++) {
if (from.options[i].value == -1) continue;
lookup[from.options[i].text] = from.options[i].value;
if (from.options[i].selected)
tbox[tbox.length] = from.options[i].text;
else
fbox[fbox.length] = from.options[i].text;
}
fbox.sort();
tbox.sort();
from.length = 0;
to.length = 0;
if (fbox.length == 0)
from[0] = new Option('', -1);
for (i=0; i<fbox.length; i++)
from[i] = new Option(fbox[i], lookup[fbox[i]]);
for (i=0; i<tbox.length; i++)
to[i] = new Option(tbox[i], lookup[tbox[i]]);
} |
daarmee kan ik options van de ene naar de andere selectbox verplaatsen.
Nu is echter het probleem dat hij dan alleen de text en de value meeneemt, en dat is logisch want bij het aanmaken van de option kan je alleen die dingen invoeren.
Mijn options bevatten echter meer attributen, zoals bijvoorbeeld style, etc... en nog meer veel belangrijkere attributen.
Nu denk ik dat ik , om het meegeven van die gegevens, de constructor van de option moet veranderen, ik kan hier echter geen informatie over vinden en mijn eigen probeersels hebben niks opgelevert.
Kan iemand mij vertellen hoe het maken van deze constructor in zijn werk gaat, of doe ik te moeilijk en zijn er andere oplossingen???