Toon posts:

[NOVELL] Asp en Apache webserver probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn bedrijf moet ik het intranet gaan inrichten hiervoor moest ik wachten op de nieuwe server, toen eb ik maar een eigen server meegenomen en er snel ff win 2000 server opgezet (evaluation version) en een groot gedeelte van het intranet in asp gemaakt gekoppeld aan acces databases.
Ik weet dat je in netscape enterprise server dit helemaal niet kan en met apache er wel een mogelijk is, daarom heb ik apache erop gezet. Maar ik kan op het moment helemaal geen Asp pagina openen, dit is wel gelukt met Enterprise server.
Ik heb me rot gezocht en zeg niet kijk op novell daar ben ik al de hele tijd aan het zoeken geweest en de patches geprobeerd, google geprobeerd en config bestanden aangepast maar niets werkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/naamloos.gif

De bovenstaande melding krijg ik elke keer weer opnieuw. Ik draai hier apache 1.3.27 op Noveel netware small business suite 6 sp2.

Ik heb al vele dingen geprobeerd maar kom er niet uit, heb al een aantal malen Knowledgebase gebruikt van novell maar nee.

op Novell staat mijn probleem wel beschreven maar dat hielp ook niks.
Apache opnieuw erop zetten ook niet.

aantal patches die ik gebruik heb:
Ucs_all.exe
Nscript_all.exe
Mod_perl

Php en perl werken allebei wel goed maar daar kan ik zelf niet mee overweg dus ik hoop dat ik Asp werkende krijg.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik dit werkende kan krijgen en het zou wel heel mooi zijn als jullie ook wisten hoe je met asp in apache kan connecten met een acces database. (op de connectie heb ik nog niet zelf gezocht).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al ietsje verder gekomen de Asp files worden niet meer pas geopnd wanneer je ze download maar je ziet de code. wanneer ik met <html> begin dan zie ik de pagina wel maard an alles wat in html gedaan is.

Ik ben erachter wat er moet gebeuren:
De apache webserver moet de asp pagina generen maar dat doet apache niet. Is er een manier zodat de server weet dat ie asp bestanden zelf moet generen en niet zo lui moet zijn om dta aan de client over te laten wat dan mislukt?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
je zult iig een asp module moeten gaan draaien die de ASP code uitvoerd. Apache weet nu niert wat ie er mee aanmoet en stuurt het gewoon door naar de client.

• johnny7
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023
Zou je hier wat aan hebben: http://www.apache-asp.org/ ?

Verwijderd

Topicstarter
Als jij kan aangeven wat ik moet downloaden, want ik zie alleen maar download svoor windows xx en linux, dus niet voor novell.
je zult iig een asp module moeten gaan draaien die de ASP code uitvoerd. Apache weet nu niert wat ie er mee aanmoet en stuurt het gewoon door naar de client.
Ja dat weet ik maar welke module? heb er al; vele geprobeerd

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz kom steeds verder heb nu asp werkende alleen met een database conncten lukt mij niet! dus.......

Wij kan mij informatie vertellen of het mogelijk is om met apache op een novell 6 server met een acces database te connecten en miscien een altarnatief als dit niet mogelijk is.

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-05 06:13

Scraper

ErikJ

uhm, 1 zoekactie op google.
And the reality is that once you *do* get it running, its still pretty
worthless. This is because virtually all "useful" ASP pages do database
connectivity via ADO (active data objects), etc. This functionality is not
and will never be available on ASP that's not running on IIS.
http://groups.google.com/...95%40mindspring.com#link1
Pagina: 1