Toon posts:

[Winnt4]P4 2,4ghz te snel voor NTVDM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie titel.

Mijn dos sessie blijven hangen op 99% cpuload.

Bios update gedaan van Compaq=no go
Servicepack 6 opnieuw installed=no go
knowlegde base van MS geraadpleegd, aantal dingen gevonden, allemaal geprobeert=no go
Settings aangepast van command.com, autoexec.nt en config.nt
Snelkoppeling aangemaakt en geheugen instellingen aangepast=no go

Op al mijn andere compaq pc's met lagere cpu werkt de NT installatie wel goed.

Enige mogelijkheid om echt uit te sluiten of het aan het hardware ligt is om de pc terug te klokken.
Momenteel loopt ie op 2,4ghz, 533fsb.

Weet iemand hier een util voor.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 12:32 . Reden: toevoeging ]

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Blijft ie ook echt hangen of geeft hij 99% aan maar loopt het dos-progsel en Windows wel gewoon door?
(Had vroeger een programmaatje wat ook altijd op 99% stond, had je verder geen last van, vandaar)

/offtopic: Ik heb wel een langzamere cpu voor je :)

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

Het is een bekend issue dat dos-progsels onder nt4 graag resources lusten en alles in beslag nemen wat ze kunnen.
We hadden hier een trukje voor
2 keer opstarten. De 2e kan maar weinig resources pakken vanwege de 1e die alles pakt.
De 1e sessie killen. De 2e sessie bleef vervolgens klein. Weliswaar zat er een memory leak in, dus het groeide wel, maar niet spectaculair

Verwijderd

Topicstarter
Hij blijft echt hangen....
Command.com werkt nu wel half. dwz Als je een commando invoert dan zie je die niet, maar hij voert hem wel uit.

Dos programma's werken helemaal niet. Of in het begin eventjes, en dan slaat ie vast.
Ik ben bang dat het systeem te snel is :P

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 21:55
Start eens cmd.exe ipv command.com... command.com is de oude interpreter en die is inderdaad erg traag (werkt waarschijnlijk niet of nauwlijks met timeslices ofzo), zelfde euvel bestaat in Win2k en XP...

[ Voor 10% gewijzigd door Krypt op 15-01-2003 15:14 ]

Pvouput live

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-05 22:49
ik heb ergens een ms dos emulator liggen..... :)

Verwijderd

Daar is een hotfix voor kijk maar naar Q320694 op de support site van Microsoft.
Pagina: 1