Shop Survey/winkelervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:43
Ik heb nu enkele keren meegemaakt dat er draadjes op slot gingen die betrekking hadden op Shop Survey perikelen / ervaringen/klachten over winkels.

Een DigiWorld topic:
[rml][ ShopSurvey] DigiWorld's duistere praktijken[/rml]

Zojuist het Exile topic:
Voor klachten over EXILE mail naar....

Van het Exile topic kan ik me aan de ene kant voorstellen dattie dicht zit vanwege TS. Echter zijn nu alle mensen, die WEL serieus een klacht hadden over Exile en daarover wilden praten, benadeeld.
Verder slaat de opmerking van Gilex in het Exile draadje "deze problemen los je maar met de winkel op" kant noch wal, want als je op die manier zou denken zou heel GoT niet nodig zijn (problemen met je harddisk los je maar met de platters op 8)7).

Verder viel me op dat de GoT crew absoluut niet weet hoe hier mee om te gaan (verschillende moves naar andere fora, hoort hier eigenlijk niet thuis, etc.).

Mijn concrete vraag: ervaringen uitwisselen met anderen mag niet in de Shop Survey. Het mag blijkbaar ook niet echt op GoT. Waar kunnen we WEL terecht hiermee ? Ik zou graag wat jurisprudentie zien op dit vlak ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 17:35

Jaymz

Keep on moving !

Laten we het daar nou ook net in het Crewforum over hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

Het mag wel op GoT maar dan op een normale manier, dus goed onderbouwd.

En vaak stranden die topics in een wellus/nietes verhaal. De een heeft goede ervaringen en de ander niet.

En wat bereik je met zo'n topic, de winkel word niet per direct gesloten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

De shopsurvey is juist bedoeld om ervaringen uit te wisselen met anderen, dus zeggen dat dat daar niet mag is een beetje krom.

Wat niet mag is in discussie gaan; dan wordt het geheel onoverzichtelijk.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
Yogho schreef op 15 januari 2003 @ 12:18:
Het mag wel op GoT maar dan op een normale manier, dus goed onderbouwd.
Het Exile topic had zeer zeker nuttig kunnen zijn, er staan ook erg goede en informatieve posts in. Helaas is door het gebral van TS de zaak dicht.
En vaak stranden die topics in een wellus/nietes verhaal. De een heeft goede ervaringen en de ander niet.
Misschien had ik erbij moeten zeggen dat dit soort topics de tegenhanger van inkoopacties zijn. Dit zijn juist topics waar je je SLECHTE ervaringen in kwijt kunt en wat je ertegen kunt doen. In dit geval wilde TS juridische stappen nemen tegen Exile, vanwege niet nagekomen afspraken. Hij had daar ook ervaringen van anderen voor nodig.
En wat bereik je met zo'n topic, de winkel word niet per direct gesloten hoor.
Ik denk ook niet dat dat een doelstelling moet zijn van GoT ;).
Samen sta je sterk. Dat geldt voor IA's, maar zeker ook voor klachten. Het komt heel anders over bij zo'n winkel als je niet als 1 zielig usertje mailt, maar als zo'n bedrijf een mailtje krijgt van advocatenkantoor blabla, in deze vertegenwoordigd door 22 mensen, etc., ondernemen ze misschien sneller en adequatere actie.

[ Voor 5% gewijzigd door Arfman op 15-01-2003 12:39 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
Wouter Tinus schreef op 15 januari 2003 @ 12:24:
De shopsurvey is juist bedoeld om ervaringen uit te wisselen met anderen, dus zeggen dat dat daar niet mag is een beetje krom.

Wat niet mag is in discussie gaan; dan wordt het geheel onoverzichtelijk.
Helemaal met je eens (heeft me wel een Frontpage account gekost om dat in te zien maar goed 8)7), dus dat was fout geformuleerd van me, excuses. Wat ik graag wil weten is waar je dan WEL in discussie mag gaan. Op GoT weet men er blijkbaar geen raad mee (2 x topic gemoved, nu maar dichtgeklapt, net zoals het DW topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ervaringen uitwisselen hebben we de shopsurvey voor, draadjes die eindigen in geflame en dom geblaat of welles nietus gaan dicht, alleen draadjes waarin een discussie plaatsvindt, of waarin iemand vraagt hoe hij een situatie het best kan aanpakken kunnen op het forum (onder voorbehoud, discussie loopt nog).

In mijn optiek geldt dat voor alle zaken, net zo voor problemen met chello (niet hardware problemen, maar betalingsproblemen, helpdeskproblemen en ander niet tech gerelateerde problemen) als voor audiozaken enzo. De discussie is alleen nog waar dat soort topics komen te staan (SG of in de betreffende fora :)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
En het topic over Exile is geclosed. Users zoeken hun heil op een ander, gammel forum, omdat het simpelweg niet wordt getolereerd hier op GoT. NOFI, maar zijn jullie (als modje) nu allemaal niet ontzettend trots dat jullie alle gedupeerden van Exile zo goed hebben geholpen ?

Ik zag dat er privegegevens werden gepost. Ik snap dat jullie daar niet blij mee zijn, aan de andere kant staat die man gewoon in het telefoonboek met naam en toenaam. Verder had het betreffende draadje volgens een mod "al teveel werk gekost". Misschien ligt dat ook wel aan het feit dat bepaalde modjes als terriers op de draad zijn gesprongen, alsof hun vader de betreffende persoon waarover zoveel klachten zijn was :?

In ieder geval is er een uiterst interessant draadje, waaraan mensen echt iets hadden kunnen hebben, om zeep geholpen, en dat vindt ik (samen met het algehele zakken van het peil op GoT) erg jammer.

Nogmaals, NOFI, ik wou dit gewoon even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 17:35

Jaymz

Keep on moving !

Arfman schreef op 16 januari 2003 @ 20:59:
En het topic over Exile is geclosed. Users zoeken hun heil op een ander, gammel forum, omdat het simpelweg niet wordt getolereerd hier op GoT. NOFI, maar zijn jullie (als modje) nu allemaal niet ontzettend trots dat jullie alle gedupeerden van Exile zo goed hebben geholpen ?

Ik zag dat er privegegevens werden gepost. Ik snap dat jullie daar niet blij mee zijn, aan de andere kant staat die man gewoon in het telefoonboek met naam en toenaam. Verder had het betreffende draadje volgens een mod "al teveel werk gekost". Misschien ligt dat ook wel aan het feit dat bepaalde modjes als terriers op de draad zijn gesprongen, alsof hun vader de betreffende persoon waarover zoveel klachten zijn was :?

In ieder geval is er een uiterst interessant draadje, waaraan mensen echt iets hadden kunnen hebben, om zeep geholpen, en dat vindt ik (samen met het algehele zakken van het peil op GoT) erg jammer.

Nogmaals, NOFI, ik wou dit gewoon even kwijt.
Ik moet zeggen dat de thread die nu dicht is nou niet echt overliep van constructiefheid en dergelijke. Het forum neemt hier overigens niet meer dan de plaats in van een platform om [iets] te bespreken en het was voor velen de vraag of GoT wel het juiste platform is om 'gedupeerden' een plek te geven om te overleggen / zich te verzamelen :)

Okee, met GoT trek je een redelijk groot publiek aan en het forum opzichzelf is redelijk stabiel dat zijn (voor 'jullie') idd pro's maar uiteindelijk is dat geen argument dat meespeelt, anders kun je elke kwestie die speelt wel @ SG bespreken: gegarandeerd veel aandacht en geen gezeik met datalimiet, dataverkeer, server storage and such a things :)

Voor mijn gevoel werd er @ die thread met ferme taal gesproken en dergelijke. Dàt opgeteld met het feit dat het al twijfelachtig was is denk IK de reden geweest.

Maargoed, ik heb me er niet echt mee bezig gehouden, dus is dit slechts my humble opinion ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
Wat betreft die constructiefheid moet ik je gelijk geven. Helaas zitten er altijd wel een paar 16 jarige blaatapen bij die het verzieken, ergens wel jammer dat daar niet tegen wordt opgetreden.

Voor wat betreft "elke kwestie maar bespreken": het gaat hier over een computerwinkel (een vrij bekende zelfs), eentje die ook regelmatig in de Shop Survey opduikt, lijkt me toch genoeg reden om daarvoor GoT als platform te gebruiken, omdat je anders teveel ruis hebt van andere mensen (als je het bv. op het :X FoK! :X forum zou posten).

Ik ben het dus eens met het ferme taal argument wat jij nu naar voren brengt, maar niet met de discussie of dit nu wel op GoT thuishoorde, daar is imho geen twijfel over mogelijk.

Maar in ieder geval goed om te zien dat een modje ook vriendelijk kan reageren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[nohtml]
Arfman schreef op 16 January 2003 @ 20:59:
Het wordt wel getolereerd op GoT, maar niet zoals zij het willen hebben. Er worden gegevens van privé-personen gepost, telefoonnummers en alles. En ja, dat kun je zelf ook wel opzoeken, maar wij willen niet verantwoordelijk zijn voor eventuele overlast, want dat zou niet de eerste keer zijn.
Ik heb niet gezegd dat het teveel werk heeft gekost, maar wel genoeg. Vanaf het begin af aan hebben er dingen in dat topic gestaan die wij niet wilden zien. Juist vanwege de angst dat het uit de hand zou lopen werd er zo op gelet. Ik was een voorstander van dat draadje, omdat ik vind dat je zoiets moet kunnen bespreken.

[nohtml]
Arfman schreef op 16 januari 2003 @ 21:30:
Wat betreft die constructiefheid moet ik je gelijk geven. Helaas zitten er altijd wel een paar 16 jarige blaatapen bij die het verzieken, ergens wel jammer dat daar niet tegen wordt opgetreden.
Daar is wel tegen opgetreden, er is juist vrij strak gemod daar.

De initiatiefnemers hebben zelf een forum opgezet en hebben zelf aangegeven dat dat draadje niet meer nodig was. Er waren al genoeg dingen in gepost die wij niet wilden zien en om het topic alleen open te laten om af en toe die link te spammen vind ik onnodig. Niemand is verjaagd, ze hebben dat andere forum uit vrije wil opgericht, omdat ze het niet binnen de regels van GoT wilden houden.

Nogmaals, ik ben een voorstander van zulke draadjes, maar het moet wel binnen de perken blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
(Ik blijf zeuren ;)). Is dat nu ook de "officiele" mening van de GoT crew mbt. dergelijke draadjes ? Want het ene modje zegt "het moet in SG", modje 2 zegt "twijfelachtig of we dit wel willen op GoT", nu jij (modje 3) "dit moet gewoon kunnen".

Wat is het nou ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ervaringen uitwisselen hebben we de shopsurvey voor, draadjes die eindigen in geflame en dom geblaat of welles nietus gaan dicht, alleen draadjes waarin een discussie plaatsvindt, of waarin iemand vraagt hoe hij een situatie het best kan aanpakken kunnen op het forum (onder voorbehoud, discussie loopt nog).
Een hele speciale plek dus:
http://www.tweakers.net/shopsurvey/1358

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 16-01-2003 23:00 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1