Ik probeer een commando te gebruiken via exec() in php en heb het volgende:
Dit werkt wel. Nu wil ik sudo gebruiken omdat ik een iets moet doen als root dus heb ik het volgende gemaakt:
En hierop krijg ik een error! Terwijl ik dit wel in de sudoers gezet heb! En als ik via telnet inlog als de gebruiker van apache (nobody) en ik doe sudo /bin/ping -c 4 www.tweakers.net dan werkt dat ook, alleen als ik het via php doe werkt het niet.
Weet iemand wat ik verkeerd doe?
PHP:
1
2
3
4
| $string = "ping -c 4 www.tweakers.net"; $temp = exec($string) or trigger_error("Oeps"); echo "The Mailmonitor deamon has been started!!!\n"; echo $temp; |
Dit werkt wel. Nu wil ik sudo gebruiken omdat ik een iets moet doen als root dus heb ik het volgende gemaakt:
PHP:
1
2
3
4
| $string = "sudo /bin/ping -c 4 www.tweakers.net"; $temp = exec($string) or trigger_error("Oeps"); echo "The Mailmonitor deamon has been shutdown!\n"; echo $temp; |
En hierop krijg ik een error! Terwijl ik dit wel in de sudoers gezet heb! En als ik via telnet inlog als de gebruiker van apache (nobody) en ik doe sudo /bin/ping -c 4 www.tweakers.net dan werkt dat ook, alleen als ik het via php doe werkt het niet.
Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Hail to the king baby!