• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Ik zoek dus een vervanger voor mijn huidige rio 300 met 2x32 ram. Nu wil ik iets met ram-geheugen, dus geen cd of hd. Omdat ik nog wat problemene heb met drivers en rio 300 (met xp) wil ik iets die als het even kan als pendrive gebruikt kan worden.

duex xp en nex 2e waren de eerste keuzes. Nadeel dat de duex maar 128mb heeft (ik wil als het even kan 256) en dat de nex2e wat groot is en geen radio heeft.

Dan de iriver 190T, 256 mb, klein en radio. Maar geen makkelijke aansluiting (zoals ik heb gelezen).

Dan de pendrive mp3: 256 mb, pendrive, maar geen display maar wel erg goedkoop.

De vraag is nu, zijn er nog andere merken die in aanmerking komen, ik heb de meeste pricewatch producten al gehad..... en komt er nog een 256 duex xp uit? Of heeft de iriver wel een mooie aansluiting (pendrive mogelijkheden zonder drivers)

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Ik heb een mp3 speler van mpman.
Die hebben nu nieuwe modellen met 128 of 256 mb intern en uit te breiden met smart media.
Ik ben zeer tevreden over mij mpman f-60 dixons verkoopt ze iig.
www.mpman.com

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem....en heb nu uiteindelijk toch de iRiver 190TC besteld.
Voorlopig komt er geen Duex XP 256 uit en radio zal geen optie zijn (volgens MMport). Ze gaan misschien de i-bead voeren maar of dit wat is?!?

Ik dacht nog even aan een Mpio FD100 of FL100 maar daar zijn nog geen reviews van en ze zijn nog duurder :(

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-03 13:09

MaDLiVe

.-Observer-.

Die mpio FD100 en FL100 zijn echt belachlijk duur. 339 voor de fd100 met 256 intern. Ze zien er wel puik uit alleen die prijzen hier in europa, belachlijk gewoon.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Voor de pendrive zou ik zeker niet gaan. Geen display is niet het enige nadeel. Volgens mij heeft dat ding ook amper functies;

Van de mp3cdspelers site:
en functies als Forward, Backward, Pause, en Volume zijn te gebruiken met de Jog Lever button
Dat zijn ook meteen de enige functies die genoemd worden. Wel erg weinig. (Misschien kan die meer hoor, pin me er niet op vast.)
Het is een pendrive die ook mp3's afspeelt, geen mp3 speler die ook pendrive is.

De iRiver is een heel mooi spelertje, zeker een aanrader, kan werkelijk alles! (heb zelf de 180T :*) Maar je hebt echt de bijgeleverde software nodig.

• elgringo
Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 13:58:
Voor de pendrive zou ik zeker niet gaan. Geen display is niet het enige nadeel. Volgens mij heeft dat ding ook amper functies;

[...]

Dat zijn ook meteen de enige functies die genoemd worden. Wel erg weinig. (Misschien kan die meer hoor, pin me er niet op vast.)
Het is een pendrive die ook mp3's afspeelt, geen mp3 speler die ook pendrive is.

De iRiver is een heel mooi spelertje, zeker een aanrader, kan werkelijk alles! (heb zelf de 180T :*) Maar je hebt echt de bijgeleverde software nodig.
Dat laatste is echt een bezwaar, daarom vernieuw ik haast nooit mijn huidige mp3 van mijn speler, vanwege het werk

Verwijderd

elgringo schreef op 15 januari 2003 @ 14:43:
[...]

Dat laatste is echt een bezwaar, daarom vernieuw ik haast nooit mijn huidige mp3 van mijn speler, vanwege het werk
Denk niet dat het zoveel meer werk is dan was het een verwisselbare schijf.
Gaat ong. zo,

De iRiver manager ziet er een beetje uit als explorer, maar heeft iets minder functies. Je kan 'drag and drop' bestanden van en naar de speler. Of een aantal bestanden selecteren en dan op een knop klikken en dan al het geselecteerde downloaden.

plaatje van de manager:
Afbeeldingslocatie: http://down.iriver.com/eng-iriver/iFP_9.gif

• elgringo
die software is een dusdanig probleem voormij dat dit ding ook gebruikt moet gaan worden als 'pendrive' op lokaties waar ik geen software mag installeren

Verwijderd

Ik heb net ook de iRiver besteld, ik had gewacht op de nieuwe lijn van Mpio (vooral de FD-100), maar omdat die zo schandelijk duur bleken (269 voor een 128 mb versie??!!) ben ik toch maar voor de iRiver iFP-190 gegaan.

• elgringo
Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 18:55:
Ik heb net ook de iRiver besteld, ik had gewacht op de nieuwe lijn van Mpio (vooral de FD-100), maar omdat die zo schandelijk duur bleken (269 voor een 128 mb versie??!!) ben ik toch maar voor de iRiver iFP-190 gegaan.
En is het wat?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 13:58:

[...]

De deux xp is toch ook een pendrive en heeft igg wel een net displaytje..

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

Ik heb een iFP 180t (128mb versie) en ben er blij mee. Maar als die software echt een probleem is dan valt ie voor jou toch af.
Je kunt de software overal downloaden. Maar als je het niet kunt installeren kun je er niks mee. Misschien toch maar wachten op een Duex XP met 256 mb. Als die ooit gaat komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Teun op 18-01-2003 18:28 ]

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Verwijderd

Ik heb em helaas nog niet binnen. Maandag of dinsdag, dan zal ik wel posten hoe ie bevalt.

• elgringo
Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 17:03:
[...]

De deux xp is toch ook een pendrive en heeft igg wel een net displaytje..
maar is maar 128 mb (das nu wel genoeg, maar voor de toekomst niet

Verwijderd

Hmmz waarom is het nu wel genoeg en in de toekomst niet?? Ik neem aan dat het coderen van Mp3 en WMA in de toekomst alleen maar beter wordt ipv slechter dus dan zal er alleen maar meer op kunnen.

Btw als je met LAME een paar goede CD rips op 96 kbit codeert kan er op 128 MB zo'n 2.5 uur muziek. Muziek die als het goed gecodeert is beter klinkt dan menige 128kbit of 192 kbit kazaa mp3..

En jah voor files etc kan je altijd nog de oude vertrouwde cd Rw erbij pakken :D
Pagina: 1