Toon posts:

7110 laadt niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Nokia 7110 die verder perfect werkt, alleen het oplaad-systeem is zum klote :( Op het moment laad ik steeds de accu op in een andere telefoon, maar dat is natuurlijk niet echt de oplossing! Nou heb ik het toestel ook al opengeschroeft, maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld een 51xx, 61xx, 62xx zit het connectortje onderaan de telefoon vast op de printplaat.

Heeft iemand ervaring met dit probleem en zo ja, is het nog te verhelpen?

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

Ik heb het wel eens vaker gezien. de meeste keren heb ik het opgelost met gewoon Alles goed schoon te maken met 96% alcohol( 2 daagjes in een badje) en nog 1 dag laten drogen. Dan nog eens proberen. Als ie het dan nog niet doet met een soldeerpunt de pinnetjes " na" solderen.
Suc6 dermee

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
Waar haal ik 96% alcohol? Apotheek?

Denk dat Jack Daniels niet voldoende is :+

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

lol, bij de drogist moet ook goed zijn ;)

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
Okeej thanx! Het ligt toch aan dat onderste connectortje of zit het laad-systeem ergens anders?

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

Meestal ligt het aan dat onderste connectortje, na verloop van tijd rekt het een beetje en kan ie soms geen goed contact maken. Maar je kunt het beste je hele printje in een alcohol badje leggen (wel afsluiten dat badje anders ben je binnen een dag alles kwijt). En dan reinig je de andere contactjes op de print meteen ook.
Laat Maar horen of het gelukt is.
En niet te vroeg aanzetten anders krijg je kortsluiting

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ga het proberen! Ga wel even Chinezen, daar krijg je altijd van die mooie bakjes met deksel bij ;)
Pagina: 1