[windows XP] remote shutdown

Pagina: 1
Acties:

• wigwam
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Ik lag pas ergens een topic over remote shutdown. Nu dacht ik dat is intressant. Dus ik het commando shutdown geprobeerd, en het werkt (lokaal). Nu blijkt er dus ook een optie in te zitten om een andere pc in het netwerk te rebooten. Alleen als ik dit probeert krijg de foutmelding

toegang geweigerd.
mislukt 192.168.0.2.

Nu is de vraag hoe kan ik die toegang geven op die client. Ik heb al een aantal services aan en uit gezet op die client alleen dat mocht niet baten. Heeft iemand een idee welke service en/of welke rechten ik moet veranderen om dit werkend te krijgen.

Verwijderd

Enable eens de guestaccount

Of log dan op die andere bak in met de gebruikersnaam/pass van de xp machine

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 11:39 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

je moet wel de rechten daartoe hebben natuurlijk!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• wigwam
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
c:\windows\system32\shutdown.exe -m \\192.168.0.2 -r -c "De pc gaat rebooten"

En dit commando verzend ik van mijn pc, met het ip 192.168.0.1 naar de client toe die op 192.168.0.2 zit. Ik hoef dus helemaal niet in te loggen. Welke rechten ik heb ik daarvoor nodig dan. Ik kan op mijn pc gewoon shutdown aanroepen. Welke rechten moet ik dan op die andere pc hebben ik heb daar ook admin rechten.

opgelost

[ Voor 34% gewijzigd door wigwam op 15-01-2003 12:13 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

hoe heb je het dan opgelost ... lijkt me wel zo handig voor zo een topic ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Je moet op de client pc rechten hebben om af te sluiten. Als guest heb je normaal gesproken geen rechten om een computer af te sluiten. Met winxp en 2000 kun je dit (welke accounts afsluitrechten hebben) instellen onder secpol.msc > user rights assignment. De meest efficiente manier is om op die pc een user aan te maken met dezelfde logingegevens als bij de hoofdpc. Vervolgens plaats je dat account in een groep met de juiste rechten of ken je deze handmatig toe.

Localhost is where the heart is

Pagina: 1